Thursday, 12 May 2016

General Manager of Hilton Pyramids Golf Resort receives prestigious award

Ahmed Salama wins Hilton Worldwide’s EMEA General Manager Leadership Award

Cairo, Egypt, May 09, 2016 – Hilton Worldwide recently announced Ahmed Salama, General Manager of Hilton Pyramids Golf Resort as the winner of the EMEA General Manager Leadership Award. The award, which is part of Hilton Worldwide’s internal recognition system, recognizes remarkable leadership skills. These skills are measured by the winner’s performance in Hilton’s leadership index which tracks factors such as development of Team Member talent, trust scores and engagement scores.

“At Hilton Worldwide we are keen to recognize the remarkable efforts demonstrated by our Team Members. I would like to sincerely congratulate Ahmed Salama on the well-deserved award,” said Christian Muhr, Vice President of Operations, Egypt & Levant for Hilton Worldwide. “We truly believe that Hilton’s success as one of the world’s top hospitality providers is attributed to our ability to deliver exceptional services to our guests. As such, Hilton will continue to be an industry leader in Egypt and the region.”  

Ahmed Salama was appointed General Manager of Hilton Pyramids Golf Resort in January 2011 and is responsible for overseeing the hotel’s day-to-day operational and business objectives. With more than 35 years of experience in the hospitality industry with Hilton Worldwide and other key players in the field, Salama enjoys an impressive track record of awards. In addition to the ‘General Manager Leadership Award’ he was named ‘Leader of the Year 2014’ by Hilton Worldwide for the Middle East and Africa and the ‘Best Hotel Manager 2014’ by the Egyptian Minister of Tourism on World Tourism Day.

“I am honored to receive the first-of-its-kind ‘General Manager Leadership Award’ from Hilton Worldwide”, said Ahmed Salama, General Manager of Hilton Pyramids Golf Resort. “I would like to dedicate this recognition to the Hilton Pyramids Golf Resort team for their outstanding performance and passion for hospitality to provide world-class standards for our guests; this is a reflection of their ongoing support”.  

Located in 6th of October City, Hilton Pyramids Golf Resort has a unique location that is just minutes away from the international corporate hub of Smart Village, theme parks and the Great Pyramid of Giza. The Resort has three golf courses in addition to other activities and facilities such as a spa, gym and pool. The resort is also equipped to meet the need of business travelers with meeting and event space for 500 guests with complimentary internet access in public areas.

مجموعة هيلتون العالمية تُكرم أحمد سلامة وتمنحه جائزة General Manager Leadership Award  
مدير عام منتجع هيلتون بيراميدز جولف يحصل على جائزة رفيعة المستوي

القاهرة، مصر، 09 مايو، 2016- أعلنت مجموعة هيلتون العالمية مؤخراً عن تكريم السيد/ أحمد سلامة، مدير عام منتجع هيلتون بيراميدز جولف ومنحه جائزة General Manager Leadership Award لمنطقة أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا. تأتي هذه الجائزة في إطار نظام الجوائز المطبق في مجموعة هيلتون العالمية لتقدير المهارات الإدارية والقيادية المتميزة للعاملين بالمجموعة على مستوى العالم، حيث يتم تقييم منح الجوائز وفقاً لمؤشر الريادة في الأداء من هيلتون، والذي يتضمن العديد من المعايير منها تطوير مهارات فريق العمل ورصيد نقاط الثقة ورصيد التفاعل مع باقي العاملين.

وتعليقاً على ذلك، يقول السيد/ كريستيان مور- نائب الرئيس للعمليات في مصر ومنطقة الشام بمجموعة هيلتون العالمية: "تحرص هيلتون باستمرار على تكريم مجهودات العاملين المتميزة، وبهذه المناسبة أود تهنئة أحمد سلامة لحصوله على هذه الجائزة الرفيعة التي يستحقها عن جدارة. إننا في هيلتون نؤمن أن النجاح الذي حققناه كأحد الكيانات الرائدة في عالم الضيافة يرجع بشكل أساسي إلى قدرتنا على تقديم خدمات متميزة للنزلاء. ولهذا سنواصل ريادتنا لقطاع الضيافة في مصر والمنطقة"
 
يشغل السيد/ أحمد سلامة منصب مدير عام منتجع هيلتون بيراميدز جولف منذ يناير 2011 حيث يتولى الإشراف على الأهداف التشغيلية للمنتجع منذ ذلك الحين. يتمتع سلامة بخبرة تمتد لأكثر من 35 عاما في قطاع الفنادق والضيافة، من خلال العمل في فنادق ومنتجعات هيلتون وخارجها. ونظراً لتميزه وخبرته الكبيرة ومهاراته القيادية المتعددة، تم تكريم أحمد سلامة، حيث يُعد أول من حصل على جائزة General Manager Leadership Award من فنادق ومنتجعات هيلتون بمنطقة أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا لعام 2015، كما حصل على جائزة أفضل قيادة فندقية لعام 2014 من فنادق ومنتجعات هيلتون بمنطقة الشرق الأوسط وأفريقيا. وفي عام 2014، اختارت وزارة السياحة المصرية أحمد سلامة كأفضل مدير فندق خلال الاحتفال باليوم العالمي للسياحة. `

وتعليقاُ على حصوله على هذه الجائزة الرفيعة، يقول السيد/ أحمد سلامة منصب مدير عام منتجع هيلتون بيراميدز جولف: "اتشرف بأن اكون أول من يحصل على جائزة General Manager Leadership Award من مجموعة هيلتون على مستوى العالم. وأود أن أهدي هذا التكريم لفريق العاملين في منتجع هيلتون بيراميدز جولف لأدائهم المتميز وشغفهم بالعمل في قطاع الضيافة، بهدف توفير أرقى مستوى من الخدمات لعملائنا وضيوفنا، فلولا دعمهم المتواصل لم يكن من الممكن أن أحصل على هذه الجائزة الرفيعة"

يقع المنتجع في السادس من أكتوبر، ويتميز بموقعه الفريد على بُعد دقائق من القرية الذكية والمدن الترفيهية وأهرامات الجيزة. يضم منتجع هيلتون بيراميدز جولف 3 ملاعب جولف والعديد من المنشآت الفندقية المتنوعة منها سبا وقاعة للتمارين الرياضية وحمام سباحة. المنتجع مجهز أيضاً لتلبية احتياجات الشركات ورجال الأعمال، حيث يضم قاعة للاجتماعات والمناسبات تستوعب 500 مدعو، هذا إلى جانب خدمة الإنترنت المجاني في الأماكن العامة بالمنتجع.

No comments:

Post a Comment

=