Tuesday, 17 May 2016

Dabur International’s CEO ranks in Forbes Middle East’s Top Indian Leaders in the Arab World 2016 & wins award at Gala Ceremony





C:\Users\Rawad\Desktop\7E7A0232.jpg


Dubai, UAE – May 17, 2016 - Mohit Malhotra, CEO of Dabur International, one of the most trusted and recognized personal and healthcare companies in the world, has been recently named among the ‘Top Indian Leaders in the Arab World 2016 – Executives.’ Ranking 23 in the latest list of top 50 of the region’s influential and dynamic senior management professionals, Malhotra also won an award in the Executive Management category. He was recognised for being an astute business leader and a dynamic executive who has worked hard to position Dabur International as the global leader in personal and healthcare products.   

Malhotra has been the CEO of Dabur International since 2008, which is headquartered in Jebel Ali in Dubai. Under his able guidance and supervision, the company has grown year-on-year and maintained a compound annual growth rate of approximately 35 per cent. Malhotra is a management graduate with professional degrees from both India and the UK.

Forbes Middle East, a leading source of reliable information of business and finance, releases annual list of the ‘Top Indian Leaders in the Arab World’ which is a coveted ranking of the region’s corporate leaders. The announcement was made at the Forbes Middle East Gala Dinner and Award Ceremony held at the Waldorf Astoria Dubai in Palm Jumeirah and was attended by top leaders and senior executives from the region’s business community.

الرئيس التنفيذي  لـ"دابر إنترنشيونال" ضمن قائمة "فوربس لأقوى قادة الأعمال الهنود في العالم العربي 2016"

C:\Users\Rawad\Desktop\7E7A0232.jpg

دبي، الإمارات العربية المتّحدة، 17 مايو 2016 - احتفت "دابر إنترناشيونال"، مؤخّراً بتصنيف رئيسها التنفيذي موهيت مالهوترا في المرتبة الـ 23 عن فئة "الرؤساء التنفيذيين" ضمن قائمة "فوربس لأقوى قادة الأعمال الهنود في العالم العربي للعام 2016" التي ضمت 50 من كبار المسؤولين الإداريين في المنطقة. كما حصد مالهوترا جائزة مرموقة ضمن فئة "الإدارة التنفيذية" خلال الحفل، وذلك تقديراً لتميّزه في ريادة الأعمال ومساهماته الفاعلة في ترسيخ مكانة "دابر إنترناشيونال" كإحدى كبرى الشركات الرائدة في مجال العناية الصحية والشخصية على مستوى العالم.

وشغل مالهوترا، الذي يحمل شهادة في مجال الإدارة مع درجة مهنية من الهند والمملكة المتّحدة، منصب الرئيس التنفيذي لشركة "دابر إنترناشيونال" منذ العام 2008، حيث نجح خلال هذه الفترة في دفع عجلة نمو الشركة، التي تتّخذ من جبل علي في دبي مقراً لها، والوصول بمعدّل نموها السنوي المركّب إلى حوالى 35 بالمائة.

ويُذكر أن "فوربس الشرق الأوسط"، الرائدة في تقديم المعلومات الموثوقة حول قطاعات الأعمال والخدمات المالية في المنطقة، تعكف كل عام على إصدار "قائمة أقوى قادة الأعمال الهنود في العالم العربي" التي تسلّط الضوء على أبرز روّاد الأعمال من الجنسية الهندية في المنطقة. وجاء الإعلان عن القائمة الجديدة خلال حفل خاص أقامته "فوربس الشرق الأوسط" في هذه المناسبة في فندق "والدورف أستوريا دبي" في جزيرة نخلة جميرا، بحضور عدد من كبار المسؤولين والمدراء التنفذيين من مختلف أنحاء المنطقة.

No comments:

Post a Comment

=