Monday, 23 May 2016

Imdaad unveils Integrated Network Operations Centre at 2016 FM EXPO


Company organises live demonstration to highlight features of intelligent command and control centre
May 23, 2016 –Imdaad, a leading provider of integrated facilities, environment and energy management solutions in the GCC, launches its Integrated Network Operations Centre (INOC) during its participation at the 2016 FM EXPO. The company also held a live demonstration of the centre to showcase remote management and monitoring of its customers’ sites and facilities. INOC is an intelligent command and control centre that is based on the Internet of Things (IoT) concept and developed jointly with Robotina, a Slovenia-based comprehensive automation solutions provider.
INOC intelligently analyses the performance trends of interconnected assets and correlates with the behaviour of the building’s eco-system to come up with a set of recommendations and corrective actions, which the system admin can applyautomatically or selectively. Its features include a cognitive computing platform, predictive maintenance capability, seamless machine-to-machine (M2M) communication, automatic corrective measures, real-time monitoring and tracking of assets, and energy management.
Jamal Abdullah Lootah, CEO, Imdaad, said: “Imdaad unveiled one of its most ambitious projects – INOC – at the 2016 FM EXPO, reinforcing its support for green and sustainable development. Through this cutting-edge technology we will remotely manage all client facilities, thereby conserving energy, reducing carbon footprints, and bringing down operational cost to offer better value. Its other benefits include a healthier working and living environment, a better and greener building, and transparent contract reporting. While we are confident that environment- and cost- conscious customers who value their assets would take keen interest in this next-generation technology, our primary target sector remains commercial office buildings and industrial facilities.”

FM EXPO 2016, the Middle East's largest facilities management event and part of the Community Management Week, will take place from May 23 to 25, 2016 at the Dubai World Trade Centre. Made completely from recycled items such as used pipes and recycled wood, Imdaad’s stand will be located at Z6F120. Khaddour, the fun-loving leaf character and the mascot of Imdaad’s flagship Be’ati initiative, will also be present at the stand to educate visitors about environmental sustainability. Additionally, there will be an automated HR kiosk, enabling employees to apply for leaves, process salary certificates and perform other HR related functions.  

مركز ذكي للقيادة والتحكم عن بعد استناداً إلى مفهوم "إنترنت الأشياء"

"إمداد" تطلق "مركز عمليات الشبكة المتكاملة" خلال "أف. أم إكسبو 2016"

23 مايو 2016-  أطلقت "إمداد"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير الحلول المتكاملة للمرافق والبيئة والطاقة في دول مجلس التعاون الخليجي، "مركز عمليات الشبكة المتكاملة" (INOC) على هامش مشاركتها في معرض إدارة المرافق "أف. أم إكسبو 2016"، الذي تستمر أعماله في الفترة بين 23 و25 أيار/مايو الجاري في "مركز دبي التجاري العالمي". ويحظى المركز الجديد بأهمية عالية، كونه مركز ذكي للقيادة والتحكم قائم على مفهوم "إنترنت الأشياء" (IoT)، ومطور خصيصاً في إطار التعاون المشترك مع "روبوتينا" (Robotina)، الشركة المتخصصة في توفير حلول الأتمتة المتكاملة والتي تتخذ من سلوفينيا مقراً رئيساً لها. وقدّمت "إمداد" عرضاً حياً حول المركز الجديد التابع لها، مسلطةً الضوء على سير عمليات الإدارة والمراقبة عن بعد للمرافق والمواقع التابعة لقاعدتها المتنامية من العملاء.

ويتمحور نطاق عمل "مركز عمليات الشبكة المتكاملة" حول التحليل الذكي لاتجاهات أداء الأصول المترابطة، ومن ثمّ ربطها مع سير عمل منظومة المباني في سبيل تحديد مجموعة من التوصيات والإجراءات التصحيحية التي يمكن تطبيقها بصورة تلقائية أو انتقائية من قبل المسؤول عن أنظمة الحاسوب والشبكات. ويتميز المركز المبتكر بمزايا متطورة توفر منصة الحوسبة الإدراكية، والقدرة على الصيانة التنبؤية، وتقنية "التواصل الآلي الذكي" (M2M)، إلى جانب التدابير التصحيحية التلقائية وميزة الرصد الفوري والمباشر وتتبع الأصول، وإدارة الطاقة وغيرها.

وقال جمال عبدالله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة "إمداد": "يسعدنا الكشف عن "مركز عمليات الشبكة المتكاملة"، الذي يعتبر أحد أبرز مشاريعنا الطموحة، خلال مشاركتنا في معرض إدارة المرافق "أف. أم إكسبو 2016" في خطوة داعمة لرسالته المتمحورة حول إحداث تغيير حقيقي في المنطقة من خلال دفع عجلة التنمية المستدامة. وتكمن أهمية المركز الجديد في كونه يستند إلى "إنترنت الأشياء" التي تعتبر تقنية متطورة ومبتكرة تتيح إمكانية إدارة المرافق التابعة للعملاء عن بعد وبكفاءة وفاعلية تامة، الأمر الذي ينطوي على آثار إيجابية للغاية على صعيد ترشيد الطاقة والحد من البصمة الكربونية وتخفيض التكاليف التشغيلية لضمان تحقيق قيمة أفضل."

وأضاف لوتاه: "يقدّم "مركز عمليات الشبكة المتكاملة" العديد من المزايا عالية المستوى، بما فيها توفير بيئة صحية وآمنة ومثالية للعمل والعيش والحفاظ على مبانٍ أعلى جودة وأكثر استدامة، فضلاً عن ضمان موثوقية وشفافية تقارير العقود. وفي الوقت الذي نثق فيه بأنّ عملاءنا، ممن يقدّرون أصولهم ويهتمون بحماية البيئة وترشيد التكلفة، سيظهرون اهتماماً لافتاً بالمركز القائم على تقنية مبتكرة من الجيل الجديد من الإنترنت، إلاّ أنّنا لا نزال نتطلع بالدرجة الأولى إلى استقطاب شريحة واسعة من المباني المكتبية والتجارية والمنشآت الصناعية، باعتبارها الفئة الرئيسية المستهدفة."

ويجدر الذكر بأنّ "أف. أم إكسبو 2016"، أكبر معرض متخصص بإدارة المرافق في منطقة الشرق الأوسط، يقام على مدى 3 أيام بين 23 و25 أيار/مايو الجاري في "مركز دبي التجاري العالمي" على هامش فعاليات "أسبوع الإدارة المجتمعية". وتشارك "إمداد" في الحدث بمنصة عرض مصنوعة بالكامل من مواد مُعاد تدويرها، بما فيها الأنابيب المستعملة والخشب المكرر، وذلك ضمن القاعة (Z6F120). وتستضيف المنصة "خضور"، وهو شخصية كرتونية مرحة على شكل ورقة خضراء والرمز الرسمي لمبادرة "بيئتي"، المنضوية تحت مظلة "إمداد"، في خطوة لتثقيف الزوار حول الاستدامة البيئية بطريقة تفاعلية ومبتكرة. وتضم المنصة أيضاً كشك إلكتروني يتيح للموظفين فرصة التقدم بطلب الإجازات السنوية والحصول على شهادات الراتب الشهري، فضلاً عن إتمام العديد من الأمور ذات الصلة بإدارة الموارد البشرية.

No comments:

Post a Comment

=