Monday, 9 May 2016

Cairo Marriott Hotel brings memories to life with its unique campaign to promote Egypt’s tourism

 




(Monday 25 April) Today marks the highly anticipated launch of Men Tani Ala Masr by Cairo Marriott Hotel in partnership with EgyptAir airlines a digital melting pot of heartfelt stories and memories of Egypt shared from real people around the world. And not just told any way, the stories are uncovered through social media.  


Answering to the demands of today’s digital natives, the campaign gathers and tells contributors’ tales through Facebook, Instagram and Twitter, using the English hashtag #Activ8Egypt and the Arabic hashtag #من_تاني_على_مصر. No matter the generation, the campaign invites everyone to participate and share their narratives through words, photos or videos for the opportunity to re-live the experience. Additionally, the campaign also provides an opportunity for those aspiring to visit Egypt to share photos of places or things they yearn to experience.


“Cairo Marriott is the perfect hospitality and entertainment property to have launched a campaign that focuses on real human stories and capitalizes on emotions. The hotel embodies a repertoire of memories of its visitors’ exciting tales. It is a chronicle of the cultural, social and political climates of Cairo and Egypt throughout the century”, comments Ghada Abd El Khalek, Director of Marketing Communications at Cairo Marriott Hotel.


Heba Issa, Director of Marketing and Sales at Cairo Marriott Hotel adds: "Even though Egypt has faced a lot of security issues recently, the room sales figures we get from the Gulf market continue to blossom. Cairo Marriott Hotel, located in the upscale district of Zamalek, is the best location for hospitality & entertainment and the ideal hotel to launch such a campaign as the property itself embodies the memories and tales of its visitors. For more than a century, the hotel has been a chronicle of the cultural, social and political life of Cairo and Egypt."


Developed by Nawrass for developing Arabic content, the hotel’s campaign aims to support the revival of tourism in Egypt by encouraging fans across the Arab world to reveal their favourite memories of the country. Proud of its association with a long-standing landmark in the world of hospitality, Cairo Marriott has a firm history not only in Egypt, but across the Arab world. The campaign works on assembling the vital legacy of the hotel that is full of nostalgia, excitement, and love for Egypt and its people.


It only takes a glance at the page and its feed brimming with dozens of new wonderful stories to understand the immense love towards Egypt and its people. A man who fulfilled his dream of seeing a wild animal in real life and not in the cinema during his visit to Cairo in the early 70's where he saw a bear in the Giza Zoo. A woman whose sea sickness was overcome by the overwhelming beauty of the sea in Taba.


Ghada Abd El Khalek, shares one of her favourite memories from the campaign: "I was very touched with one particular story of a man from Kuwait that loves Egypt and actually studied at one of the universities here. His dream was to attend a concert by the legendary Egyptian singer, Um Kulthum, however prior to his arrival, she passed away. Years later, his son enrolled in the same university and attended a Jazz concert at the same hall that was to host the Um Kulthum concert. Remembering his father’s story, he sent him a photo of the concert captioned ‘Egypt's story of passion continues from generation to generation’”.


Throughout the campaign Cairo Marriott Hotel and EgyptAir airlines will be gifting complimentary nights and flights every month to participants and fans with the highest interaction on the Facebook page. Winners will be announced on the Facebook page, so travel junkies, keep your eyes peeled!  
Cairo Scene, one of the leading online magazine in the Arab world falling under the umbrella of MO4 Network, and MO4 Network came to top the campaign as Media and PR partners.



For more information about the campaign and to read the stories, please visit:


Facebook: /CAIEG Instagram: @CairoMarriott


حملة فريدة من نوعها تضم صورا وفيديوهات وحكايات وجوائز
عاشقو مصر يشاركون صورهم وحكاياتهم في #من_ تاني_ على_ مصر





تأكيدا على مكانة مصر في قلوب محبيها العرب في كل مكان، أطلق فندق "ماريوت القاهرة" بالشراكة مع مصر للطيران للخطوط الجوية حملته على وسائل التواصل الاجتماعي "من تاني على مصر"، تزامنا مع مشاركته في "سوق السفر العربي" في دبي.
وتتمحور الحملة حول حكايات الناس وذكرياتهم في مصر عموما والقاهرة خصوصا، ودعوتهم الى المشاركة بها على منصات "فيسبوك" و"انستغرام" و"تويتر" وغيرها، مرفقة بهاشتاق #من_تاني_على_مصر و#Activ8Egypt
وتستمر الحملة حتى نهاية أغسطس، وتتضمن مكافأة محبي مصر من المشاركين والمتفاعلين مع صفحة "الفيسبوك" بجوائز تشمل، تذاكر سفر مجانية من " مصر للطيران للخطوط الجوية "، وليال فندقية مجانية في "ماريوت القاهرة"، يتم توزيعها كل شهر والاعلان عن الفائزين على صفحة "الفيسبوك".


وسواء كانت الذكريات عن امكنة  شهدت مشاعر مؤثرة للمرة الأولى، أو شخصيات جرى الالتقاء بها وتركت أثرا لا ينسى في الذاكرة، وسواء كان أصحاب الذكريات من جيل الستينيات أو جيل التسعينيات، أو حتى اليافعين، فإن الدعوة مفتوحة للجميع لكي يشاركوا، إما بالكلمات أو الصور أو مقاطع الفيديو، حنينهم الى تلك المشاعر ورغبتهم بأن يستعيدوها مرة جديدة، عبر ذهابهم #من_تاني_على_مصر.


كذلك تفتح الحملة باب المشاركة امام محبي مصر ممن لم يزوروها من قبل لكي يشاركوا صور الأمكنة او الأشياء التي يرغبون بالتعرف عليها.
وقالت غادة عبد الخالق، مديرة الاتصالات التسويقية بفندق ماريوت القاهرة :" بوسع محبي مصر تفقد صفحة الفيسبوك والانستغرام التي تحمل اسم #من_تاني_على_مصر ليستطلعوا عشرات القصص التي تمت مشاركتها حتى الآن، وهي قصص رائعة تزخر بمشاعر الناس الصادقة تجاه مصر وأمكنتها وأهلها، وتثبت مرة جديدة أن قلوب الناس تستطيع أن ترشدهم دوما الى ما يحبون، رغم وجود اي نوع من المعرقلات".
وأضافت:" تأثرت كثيرا لقصة محب لمصر من الكويت درس في احدى جامعاتها وكان حلمه ان يحضر حفلا لأم كلثوم لكن وفاتها سبقت وصوله، وبعد سنوات، حضر ابنه في الجامعة نفسها حفل جاز في القاعة ذاتها، وأرسل لوالده صورة مع تعليق: تستمر حكاية الشغف بمصر وعوالمها من جيل الى جيل.. اضافة الى قصص أخرى أعجبتني".


وقالت هبة عيسى، مديرة التسويق والمبيعات بماريوت القاهرة :" رغم بعض التحديات الأمنية التي واجهت مصر في الفترة الماضية، الا أن أرقام مبيعات الغرف لدينا من السوق الخليجي في ازدهار مستمر". وأضافت:" ويعتبر فندق ماريوت القاهرة في منطقة الزمالك الراقية، افضل جهة للضيافة والترفيه وهو رائد بوسعه أن يطلق هذه النوعية من الحملات التي تركز على الحكايات الانسانية، اذ أن الفندق بحد ذاته بالإمكان تشبيهه بذاكرة ضخمة تضم حكايات مشوقة وكثيرة لزواره ، تؤرخ لمظاهر الحياة الثقافية والاجتماعية والسياسية والترفيهية للقاهرة ولمصر، على مدى تاريخه الممتد لأكثر من قرن".
وتأتى شراكة مصر للطيران للخطوط الجوية باعتبارها  الجسر الأمثل لربط مصر بعشاقها في العالم العربي.  وتأتى مساهمتنا في هذه الحملة لتثبت مرة جديدة الدور الريادي التاريخي للناقلة، التي تعتبر جزءا حيويا من تاريخ السياحة في مصر".


وقامت شركة "نورس للمحتوى العربي" بتطوير هذه الحملة، باعتماد طريقة "رواية القصة" Storytelling وبأسلوب مشوق ودافئ. وعبرت "نورس" عن فخرها بالتعاون مع علامة عريقة في عالم الضيافة هي "ماريوت القاهرة"، ذات التاريخ الراسخ ليس في مصر وحدها، بل في المنطقة والعالم العربي. وقامت "نورس" بمهمة تجميع الإرث الانساني الحيوي المليء بالحنين والتشويق والحب لمصر وأمكنتها وأهلها، بينما تلقت الحملة دعما اعلاميا من CairoScene وMO4 Network كشريك اعلامي وعلاقات عامة.


وقام الكثر من محبي مصر بمشاركة قصصا مؤثرة عن رحلاتهم من بينها: قصة رجل لطالما حلم أن يرى في الواقع لا في السينما حيوانا مفترسا، وتحقق حلمه حين زار القاهرة مطلع السبعينيات، وشاهد لأول مرة دبا في حياته في حديقة حيوان الجيزة. وقام بمشاركة جمهور الصفحة صورته النادرة. كذلك امرأة التقت بعالم آثار بريطاني في موقع أثري، وأخرى تغلبت على دوار البحر، لا لسبب، وإنما لجمال البحر نفسه في طابا، وإماراتي يحب أن يفتتح صباحاته في المقاهي الشعبية في "حي بولاق أبو العلا"، وشاب يعشق موسيقى الراب وجه دعوة الى صديقه الأميركي للالتقاء في القاهرة شارك صورته معه في موقع الأهرامات، وآخر يعبر عن سعادته بمشروع الجسر المزمع انشاءه بين المملكة العربية السعودية ومصر، اذ أنه سيسهل عليه الوصول الى أجمل مناطق الغوص في البحر الأحمر.. اضافة الى عشرات القصص الأخرى."


لمزيد  من المعلومات حول الحملة و لقراءة القصص، يرجى زيارة المواقع التالية:


Facebook: /CAIEG Instagram: @CairoMarriott


No comments:

Post a Comment

=