Tuesday, 31 May 2016

Al Islami Foods holds 'Kitchen on Ice' at Dubai Mall's Ice Rink to encourage healthy eating habits during Ramadan




Social-awareness event is being held to help encourage the practice of healthy eating habits

May 31, 2016

Al Islami Foods, one of the UAE’s pioneering food production houses that specializes in halal chicken and frozen foods, is set to hold its 'Kitchen on Ice' program on June 3, 2016 at Dubai Ice Rink, the Olympic-sized ice rink at the heart of The Dubai Mall. The social-awareness event is being held to help encourage and guide foodies, home cooks and families to practice healthy eating habits during the coming Holy Month of Ramadan. The day-long program, which will run from 10:00 AM to 12:00 AM, will feature cooking demos, competitions, kids’ cooking classes, kids’ arts and crafts, food tasting hub, chefs and nutrition consultation. The 'Kitchen on Ice' program is being organized by Al Islami Foods under the theme, 'In Ramadan, we share and care.'

According to a recent survey that measured food consumption behaviours in the UAE, more and more people are now turning towards practicing good eating habits, which plays a key role in countering obesity and reducing the risk of getting a life-style related disease. Meanwhile, another survey conducted during the first quarter of 2016 has shown that at least one in three citizens make it a point to include fresh fruits and vegetables daily in their diet--helping destroy the free radicals that can severely damage one's health.

“The Holy Month of Ramadan is not only a time meant for meditation and prayer but also a great time for families and friends to come together for Iftar—enjoying great food and the company of people who are closest to you,” said Brent Pearson, CFO, Al Islami Foods. “With this in mind, we have organized the ‘Kitchen on Ice’ program to encourage everyone to practice healthy eating habits during Ramadan. The event is expected to teach healthy, new and creative recipes that can be served during evening meals while also taking part in other activities that we have lined up for the day. This initiative reflects our aims of promoting a healthier Ramadan and our commitment of sharing and caring.”

Visitors to Dubai Ice Rink will also get a chance to talk to SCAFA - School of Culinary and Finishing Arts chefs and a Nutritionist brought by BBC Good Food Magazine.   A special talk will also be given by a resource speaker covering frozen food storing tips. Al Islami Food's 'Kitchen on Ice' program is in partnership with SCAFA Dubai.

"الإسلامي للأغذية" تنظم فعالية "مطبخ على الجليد" على حلبة التزلج في دبي مول
31 مايو 2016

تنظم "الإسلامي للأغذية"، إحدى الشركات الإماراتية الرائدة في مجال إنتاج الأغذية والمتخصصة في إنتاج الدجاج الحلال والأغذية المجمدة، فعالية "مطبخ على الجليد" التي تحمل شعار "في شهر رمضان نشارك ونهتم" يوم 3 يونيو/حزيران المقبل على حلبة التزلج  ذات المعايير الأولوبية في قلب دبي مول. وتسعى الشركة من وراء تنظيم هذه الفعالية التوعوية إلى توجيه وتشجيع محبي الطعام والطهاة المنزليين وافراد الأسر على الالتزام بالنظم الغذائية الصحية خلال شهر رمضان المبارك. وسيتضمن برنامج الفعالية، التي ستقام على مدار يوم كامل من الساعة 10:00 صباحاً إلى 12:00 مساءً، عروض الطبخ الحية ومسابقات الطهي ودورات تعليم الطهي المخصّصة للأطفال، بالإضافة إلى استعراض مجموعة من المنتجات الفنية والحرفية وامكانية تذوق الأطعمة المختلفة والتواصل المباشر مع الطهاة ومختصي التغذية.

وأظهرت دراسة حديثة قامت بقياس سلوكيات استهلاك الطعام في دولة الإمارات أن هناك تزايداً في إقبال الناس على اتباع عادات الطعام الصحي والتي تلعب دوراً هاماً في مواجهة السمنة وتقلل من مخاطر الإصابة بالأمراض المتعلقة بنمط الحياة العصرية. كما أظهرت دراسة أخرى أجريت في الربع الأول من العام الجاري أن واحداً من بين ثلاثة مواطنين على الأقل يعتبر أن تناول الفواكه والخضروات الطازجة في الوجبات اليومية أمراً أساسياً لأنها تساعد على محاربة الجذور الحرة التي يمكن أن تتسبب بضرر بالغ على صحة الفرد.

وقال برينت بيرسون، المدير المالي في "الإسلامي للأغذية": "يتميز شهر رمضان المبارك بأنه يجمع كافة الأفراد العائلة والأصدقاء على مأدبة الإفطار حيث يستمتعون بالطعام اللذيذ والتواصل مع المقربين ضمن أجواء من الترابط العائلي والمودة. ومن هذا المنطلق، قمنا بتنظيم فعالية "مطبخ على الجليد" لتشجيع الجميع على اتباع عادات الطبخ والأكل الصحية خلال الشهر الفضيل. ونتطلع من خلال هذه الفعالية إلى تعليم الوصفات الصحية التي يمكن تقديمها خلال الإفطار، بالإضافة إلى المشاركة في أنشطة أخرى قمنا بإعدادها على مدار يوم كامل. وتعكس هذه المبادرة هدفنا في الترويج لشهر رمضان صحي وكذلك التزامنا بالمشاركة والاهتمام".

وستتاح لزوار حلبة التزلج في دبي مول أيضاً الفرصة للتواصل مع طهاة مدرسة "سكافا"  لتعليم فنون الطهي  وأحد مختصي التغذية من قبل مجلة "بي. بي. سي. غود فود". كما سيتم إلقاء كلمة خاصة من قبل متحدث بارز تغطي نصائح حول تخزين الأغذية المجمدة. وتقوم "الإسلامي للأغذية" بتنظيم مسابقة "مطبخ على الجليد" بالشراكة مع مدرسة "سكافا" لتعليم فنون الطهي في دبي.

No comments:

Post a Comment

=