Wednesday, 6 April 2016

New visa application centre launched for the Netherlands in Kuwait City

 
Visa application services for travellers to the Netherlands now available in 7 countries across the Middle East


KUWAIT CITY: Residents of Kuwait can now apply for visas to the Netherlands at a new Visa Application Centre launched by the Embassy of the Kingdom of the Netherlands in Kuwait City. Applicants can visit the VFS Global centre to submit visa applications and enrol for biometrics in a centrally-located and comfortable environment.


Kuwait is the seventh country in the Middle East, from where applicants can apply for a visa to the Netherlands. The centre is located at 1st Floor, Albanwan Bldg, Ali Alsalem Street, Kuwait City, Kuwait. Services at this location commenced from 04 April 2016.


The Netherlands joins 8 other Schengen client governments offering visa services at the same centre, making it more convenient for travellers planning multiple business or leisure trips abroad to apply at a single location.


VFS Global serves a total of 13 client governments in Kuwait, and has operated visa processing services in the country since 2005. The company has partnered with the Government of the Kingdom of the Netherlands since 2006, and serves the client in 24 countries from 54 visa application centres globally.


Speaking about the launch, HE Mr Frans Potuyt, Ambassador of the Kingdom of the Netherlands to the State of Kuwait, said, “As the number of visa applications has risen sharply over the last couple of years, our embassy is not able to extend the necessary services anymore to the many Kuwaiti's and others, who would like to travel to the Netherlands. Of course we will miss the direct pleasant contacts with all these travellers, but we are confident that VFS and its professional staff will do everything to secure a swift application procedure. I hope that we could welcome even more friends from Kuwait in our beautiful country”.





Also present at the launch, Mr Srinarayan Sankaran, COO – Middle East, VFS Global, said, “Our long-standing partnership with our esteemed client government, the Kingdom of the Netherlands, is reflective of the trust they have bestowed on us through this time-honoured and successful relationship. We are privileged to further extend our services in Kuwait to them and remain committed to providing comprehensive end-to-end visa services for applicants”.
The key features of the centre include:
  • Convenient and centrally-accessed location
  • Professional staff with local language capability to handle queries and applications
  • Well-appointed centre for enhanced comfort of applicants
  • Automated queue governance for smooth flow of applicants
  • Dedicated website for easy access to information including visa categories, requirements, check-list and applicable fees
  • 100% secure handling of passports, documents and personal information
  • Door-step delivery of passports
  • Premium Lounge for personalised and comfortable service


The Netherlands Visa Application Centre
Address: Schengen Visa Application Centre, 1st floor Albanwan Building, Ali Al-Salem Street, Al-Qiblah Area, Kuwait City (opposite Kuwait Central Bank).


Helpline: +965-22913-623 Email: info.nldinkwt@vfshelpline.com


Business hours: 0830hrs to 1700hrs (Sunday to Thursday)


Submission Timings: 0830hrs – 1530hrs | Sunday - Thursday (except holidays as declared by the Embassy)
Passport Collection: 1600hrs – 1700hrs | Sunday - Thursday (except holidays as declared by the Embassy)




*VFS Global will be responsible only for accepting applications for the Embassy of the Kingdom of the Netherlands. All applications submitted will continue to be assessed and processed by the Embassy of the Kingdom of the Netherlands. Timelines for turnaround of visas are as per the discretion of the authorities.




مركز جديد لطلب تأشيرة دخول هولندا في مدينة الكويت
خدمات طلب التأشيرة للمسافرين إلى هولندا متاحة الآن في 7 دول في الشرق الأوسط


مدينة الكويت: المقيمون في الكويت يمكنهم الآن طلب تأشيرة دخول هولندا من خلال المركز الجديد لطلب التأشيرات الذي افتتحته سفارة مملكة هولندا في مدينة الكويت. يمكن لطالبي التأشيرة زيارة مركز في أف أس جلوبال لتقديم الطلبات والخضوع للقياسات الحيوية (البصمات والتصوير) في مكان يتمتع بموقع وسط وبيئة مريحة.


الكويت هي سابع دولة في الشرق الأوسط يمكن منها أن يقدم طالبو تأشيرة الدخول إلى هولندا طلباتهم. المركز يقع في الطابق الأول بمبنى البنوان، شارع علي السالم، مدينة الكويت، الكويت. الخدمات في هذا المركز بدأت في 4 أبريل 2016.


تنضم هولندا إلى ثماني دول أخرى من مجموعة الشنجن من عملاء في أف أس جلوبال يقدمون خدمات التأشيرة في المركز نفسه، مما يجعله أكثر مناسبة للمسافرين الذين يخططون لعدة رحلات عمل أو ترفيه بالخارج إذ يقدمون طلباتهم في موقع واحد.


تخدم في أف أس جلوبال في المجمل 13 حكومة من عملائها في الكويت، وبدأت في تقديم خدمات معالجة طلب التأشيرة في الدولة منذ 2005. دخلت الشركة في شراكة مع حكومة مملكة هولندا منذ 2006، وتقدم لها خدماتها في 24 دولة من خلال 54 مركز لطلب تأشيرة الدخول على مستوى العالم.


في حديثه حول الافتتاح، قال سعادة فرانز بوتايت ، سفير مملكة هولندا لدى الكويت، إنه: "مع الارتفاع الهائل في عدد طلبات التأشيرة خلال السنوات القليلة الماضية، لم تعد سفارتنا قادرة على تقديم الخدمات الضرورية إلى العدد الكبير من الكويتيين وغيرهم، الذين يودون السفر إلى هولندا. بالطبع سوف نفتقد التواصل المباشر الممتع مع كل هؤلاء المسافرين، لكننا على ثقة من أن في أف أس جلوبال وموظفيها أصحاب الدرجة العالية من الحرفية سوف يبذلون قصارى جهدهم لضمان إجراء سلس وسريع لطلب التأشيرة. أتمنى أن يصبح بإمكاننا الترحيب بعدد أكبر من الأصدقاء من الكويت في بلدنا الجميلة".


كما كان حاضرا في الافتتاح، سرينارايان سانكاران، مدير العمليات، الشرق الأوسط، في أف أس جلوبال، الذي صرح قائلا: "شراكتنا الطويلة مع حكومة مملكة هولندا الموقرة، تعكس الثقة التي أسبغوها علينا من خلال هذه العلاقة الطويلة والناجحة. نحن محظوظون لأن تمتد خدماتنا لهم بشكل أكبر في الكويت و سنظل ملتزمين بتقديم خدمات شاملة و متكاملة لطالبي تأشيرة الدخول".


أهم مزايا المركز تشمل:


  • موقع ملائم وفي مكان يسهل الوصول إليه
  • عاملون محترفون يمكنهم التحدث باللغة المحلية لتولي مسئولية الاستفسارات وطلب التأشيرات
  • مركز مجهز بشكل جيد من أجل راحة طالبي التأشيرة
  • التحكم الآلي في طوابير المتقدمين لسهولة حركتهم
  • موقع مخصص لسهولة الوصول للمعلومات بما في ذلك فئات التأشيرة، الأوراق المطلوبة، قائمة الاختيار والرسوم المطبقة
  • معالجة آمنة 100% لجوازات السفر، الوثائق والمعلومات الشخصية
  • توصيل جوازات السفر حتى المنزل
  • قاعة فاخرة لخدمة شخصية ومريحة


مركز طلب تأشيرة دخول هولندا
العنوان: مركز طلب تأشيرات الشنجن، الطابق الأول مبنى البنوان، شارع على السالم، حي القبلة، مدينة الكويت (أمام البنك المركزي الكويتي)


خط المساعدة: 623 22913 965+ البريد الإليكتروني: info.nldinkwt@vfshelpline.com
الموقع على الإنترنت: www.vfsglobal.com/netherlands/kuwait


ساعات العمل: 0830 إلى 1700 (الأحد إلى الخميس)


مواعيد تقديم الطلب: 0830 – 1530 | الأحد إلى الخميس (عدا العطلات الرسمية التي تعلنها السفارة)
مواعيد جمع جوازات السفر: 1600 – الأحد – الخميس (ما عدا العطلات الرسمية التي تعلنها السفارة)




No comments:

Post a Comment

=