Monday, 4 April 2016

NAPCO revenue surges 28 per cent in 2015 from 2014 with earnings of OMR 24.8 million

 
Posts net profit of OMR 0.78 million with 11 per cent increase over previous year
April 04, 2016 – National Aluminium Products Company SAOG (NAPCO), one of the leading extruders of aluminium profiles in the GCC, has registered a remarkable performance for 2015, achieving robust growth volume in the local market as well as exports. It earned revenues of OMR 24.8 million, compared to OMR 19.4 million in 2014, representing an increase of 28 per cent. In addition, NAPCO has gained a net profit of OMR 0.78 million in comparison to OMR 0.70 million in the previous year, recoding an increase of 11 per cent.
Despite a challenging business environment for the aluminium extrusion industry, NAPCO has managed to increase the capacity utilization of its existing plant, widen its product offerings, improve client services, and increase its focus on market initiatives, penetrating deep into domestic sectors to capture a wider market share. Moreover, the management implemented dynamic strategies throughout the year to enhance cost efficiencies in the future.
Robert Holtkamp, CEO, NAPCO, said: “The rock-bottom prices of crude oil have impacted the construction sector, which in turn has affected the aluminium extrusion industry. Nevertheless, we are optimistic about the government projects in the region, especially in infrastructure development and building construction, boosting our volume orders in Oman and the rest of the GCC in 2016. In the near-term, NAPCO is bullish about the growth opportunities in established and new markets by offering improved services and products. Supported by a strong team, the management will continue to pursue its strategy of creating long-term value for all stakeholders while ensuring sustainability in operations to attain operational excellence.”  
To complement its growth plans, NAPCO has installed two additional extrusion presses in a phased manner and a vertical powder coating plant which will commence commercial production by end of April 2016. The estimated cost of the expansion is OMR 7 million, including related civil construction of a new factory.
NAPCO has been part of several landmark projects in Oman and the rest of the region. Its current portfolio in Dubai includes Citywalk, an upcoming retail destination on the junction of Al Wasl and Safa Roads; Onyx Tower, a 3-tower commercial project close to Emaar Business Park on Sheikh Zayed Road; and Dubai Design District (d3), an ambitious and innovative purpose-built destination for creatives. In addition, it is working on Abu Dhabi Plaza, a mixed-use development underway in Astana, Kazakhstan. NAPCO’s long list of developments comprise the Supreme Court in Muscat, Salalah Airport, the Dubai International Airport Expansion (UAE), the Burj Khalifa (UAE), and the Al Rayyan Complex (UAE), to name a few.  
إيرادات "نابكو" ترتفع بنسبة 28% في 2015 مقارنة بـ 2014 والأرباح تبلغ 24.8 مليون ريال عُماني


الشركة تسجل أرباحاً صافية بلغت 0.78 مليون ريال بزيادة نسبتها 11% عن العام 2014


04 أبريل 2016 - حققت الشركة الوطنية لمنتجات الألمنيوم "نابكو" (NAPCO)، إحدى الشركات الرائدة في مجال صناعة مقاطع الألمنيوم في دول مجلس التعاون الخليجي، أداءً متميزاً خلال العام الماضي مسجلة نمواً قوياً في السوق المحلي وكذلك على مستوى الصادرات. وحققت الشركة إيرادات بلغت 24.8 مليون ريال عُماني، بالمقارنة مع 19.4 مليون ريال في العام 2014، أي بزيادة نسبتها 28%. كما استطاعت "نابكو" أن تحقق صافي أرباح بلغ 0.78 مليون ريال عُماني مقارنة مع 0.70 مليون ريال في العام 2014، مسجلة زيادة قدرها 11%.


وعلى الرغم من الصعوبات التي يواجهها قطاع صناعة مقاطع الألمنيوم، تمكنت "نابكو" من زيادة معدلات الاستفادة من مصنعها القائم وتوسيع عروض منتجاتها وتحسين الخدمات التي تقدمها للعملاء وزيادة تركيزها على مبادرات السوق، بالإضافة إلى النفاذ عميقاً في القطاعات المحلية للاستحواذ على حصة أكبر من السوق. وعلاوة على ذلك، قامت إدارة الشركة بتنفيذ استراتيجيات فعالة طوال العام الماضي من أجل تحسين فعالية التكلفة في المستقبل.


وقال روبرت هولتكامب، الرئيس التنفيذي في الشركة الوطنية لمنتجات الألمنيوم: "أثّر إنخفاض أسعار النفط الخام على قطاع الإنشاءات، الأمر الذي إنعكس بدوره على قطاع صناعة الألمنيوم. ومع ذلك، نحن متفائلون حيال المشاريع الحكومية في المنطقة، وخاصة مشاريع تطوير البنية التحتية وتشييد المباني، ما سيعزز من حجم الطلب على منتجاتنا في سلطنة عُمان وبقية دول مجلس التعاون الخليجي خلال العام الجاري. كما أننا متفائلون على المدى القريب بشأن فرص النمو في الأسواق القائمة والجديدة من خلال تقديم خدمات ومنتجات مُحسنة. وستواصل إدارة الشركة مدعومة بفريق عمل قوي، تنفيذ استراتيجيتها لخلق قيمة طويلة الأجل لكافة المساهمين مع ضمان تحقيق الاستدامة في العمليات للوصول إلى التميز التشغيلي".


ولاستكمال خططها للنمو، قامت "نابكو" بتركيب مكبسي سحب ألمنيوم إضافيين وعلى مراحل، بالإضافة إلى خط جديد للدهان العمودي بتقنية مسحوق الطلاء والذي سيبدأ إنتاجه التجاري مع نهاية شهر أبريل/نيسان المقبل. وتبلغ التكلفة التقديرية لعملية التوسع هذه 7 ملايين ريال عُماني، بما في ذلك أعمال البناء لمصنع جديد.


وتقوم الشركة الوطنية لمنتجات الألمنيوم "نابكو" بتنفيذ العديد من المشاريع البارزة في سلطنة عُمان وبقية أنحاء المنطقة، حيث تشتمل محفظتها في دبي على مشروع "سيتي ووك" (Citywalk)، وهو عبارة عن وجهة ترفيهية وتسويقية على تقاطع شارعي الوصل والصفا؛ ومشروع "أونيكس تاور" (Onyx Tower)، وهو مشروع تجاري مؤلّف من ثلاثة أبراج بالقرب من مجمّع إعمار للأعمال على شارع الشيخ زايد؛ وحي دبي للتصميم (d3)، المشروع الذي يضم مرافق متخصّصة للمبدعين والمصمّمين من قطاعات متعدّدة. كما تعمل الشركة على مشروع "أبوظبي بلازا" (Abu Dhabi Plaza)، وهو مشروع متعدّد الاستخدامات في العاصمة الكازخستانية أستانا. وتشتمل القائمة الطويلة لمشاريع "نابكو"، على سبيل المثال لا الحصر، المحكمة العليا في مسقط ومطار صلالة وتوسعة مطار دبي الدولي (دولة الإمارات) وبرج خليفة (دولة الإمارات) ومجمّع الريان (دولة الإمارات).



No comments:

Post a Comment

=