Sunday, 3 April 2016

Leading Regional Building Materials and Construction Firms GTI & Sahara Trading Choose Epicor ERP

 



Major Construction Businesses Expect to Boost Growth with Modern ERP Technology


Epicor Software Corporation, a global provider of industry-specific enterprise software to promote business growth, today announced that Gemini Technical Industries (GTI) and Sahara Trading Company have both selected the next-generation enterprise resource planning (ERP) solution, Epicor ERP, to improve key business processes within their respective organisations.
GTI, the manufacturing arm of Gemini Building Materials (GBM), is one of the leading importers and traders of building materials in the GCC region. Sahara Trading is the regional provider of top-of-the-line products for the construction sector.
The two companies are set to integrate the user-friendly ERP solution into their operations to enable further business growth. Upon full implementation, both will effectively integrate and enhance their processes and other aspects of their operations -- including procurement, assessment, distribution, warehousing and logistics, sales, manufacturing, and project management.
With the support of Index InfoTech, an authorized value added reseller in the UAE, Epicor ERP was selected for both businesses due to its flexibility. GTI and Sahara Trading also cited the system’s easy deployment and ability to handle expanding workloads as key to their ERP choice -- qualities that will support the businesses as they continue to grow in the region.
Utilising GBM’s experience and expertise at its Abu Dhabi-based manufacturing facility, GTI relies on state-of-the-art machinery to efficiently address its clients’ unique building requirements. Vineesh Babu, Director for GTI, explained how Epicor ERP will support the business’s operations, “The integrated Epicor ERP solution is a good fit to our business requirements and we will be implementing the technology in one of our main offices to achieve a more efficient workflow. We are confident that the Epicor ERP system will significantly help us reach our overall goals, resulting in improved efficiency and profitability.”
Sahara Trading, established in 2001, provides the construction sector with a diverse line of products, including windows patch and sliding door fittings, stainless steel door handles, handrail accessories, glass partitions, shower accessories, and glass tools.
Mohannad Saleh, Internal Audit and Finance Head for Sahara Trading, said, “We chose Epicor ERP because it can be easily tailored to meet our objectives and further improve our operations. The advanced software will integrate our complex processes, thus giving our employees ready access to critical information in real time. This will help us to make necessary actions and continuously live up to our brand commitment to exceed our customers’ expectations. The ERP solution will be rolled out across our multiple branches in the UAE, the Kingdom of Saudi Arabia, Qatar and Oman to streamline our operations. We look forward to working closely with Epicor and Index InfoTech during the implementation.”
Sabby Gill, Executive Vice President for Epicor International, concluded, “By selecting Epicor ERP, GTI and Sahara Trading will experience enhanced visibility across all of their operations, giving them a single-pane view of the entire supply chain. The businesses will be able to identify spikes in demand, resourcing issues and external trends, allowing them to plan accordingly, make better decisions and remain competitive in this fast-paced market. We look forward to seeing these businesses use Epicor ERP to continue their successful business growth.”

"إبيكور" تزوّد شركتي مواد البناء والإنشاءات الإقليميتين الرائدتين "جيميني للصناعات التقنية" و"صحارى للتجارة" بحل "إبيكور لتخطيط موارد المؤسسات"

شركتا الإنشاءات تتوقعان تعزيز نمو أعمالها من خلال تبني تكنولوجيا تخطيط موارد المؤسسات المتطورة

أعلنت "إبيكور سوفت وير كوربوريشن" (Epicor Software Corporation)، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير البرمجيات المؤسسية المتخصصة، عن اختيار "جيميني للصناعات التقنية" (Gemini Technical Industries) و"صحارى للتجارة" (Sahara Trading Company) للجيل الجديد من حلها "إبيكور لتخطيط موارد المؤسسات" (Epicor ERP) وذلك لتحسين سير العمل فيهما.

وتعد "جيميني للصناعات التقنية"، الذراع الصناعي لشركة "جيميني لمواد البناء"، إحدى أبرز شركات إستيراد وتجارة مواد البناء في منطقة دول مجلس التعاون الخليجي. أما "صحارى للتجارة" فهي الشركة الإقليمية الرائدة في مجال توفير المنتجات عالية الجودة لقطاع الإنشاءات.


ومن المقرر أن تقوم الشركتان بدمج حل تخطيط موارد المؤسسات سهل الاستخدام في عملياتهما من أجل تعزيز النمو، حيث سيتم عند التنفيذ الكامل لهذا الحل تحسين آلية سير العمل فيهما وتعزيز الجوانب الأخرى لعملياتهما بشكل أكثر فعالية، بما في ذلك المشتريات والتقييم والتوزيع والتخزين والخدمات اللوجستية والمبيعات والتصنيع وإدارة المشاريع.
وقامت الشركتان وبدعم من "إندكس إنفوتيك" (Index InfoTech)، أحد موزعي القيمة المضافة المعتمدين في دولة الإمارات، باختيار حل "إبيكور لتخطيط موارد المؤسسات" نظراً لمرونته العالية وسهولة استخدامه. كما أشارت كل من "جيميني للصناعات التقنية" و"صحارى للتجارة" إلى أن سهولة نشر الحل وقدرته على التعامل مع الأعباء المتزايدة للعمل كانت من الأسباب الرئيسية وراء اختياره، هذا فضلاً عن قدراته في دعم الشركتين وهما تواصلان نموهما في أسواق المنطقة.

ومن خلال استفادتها من تجارب وخبرات "جيميني لمواد البناء" في مرفقها للتصنيع في أبوظبي، تعتمد "جيميني للصناعات التقنية" على المعدات والتكنولوجيا المتطورة لتلبية متطلبات البناء الفريدة لعملائها. واستعرض فينيش بابو، مدير "جيميني للصناعات التقنية" كيفية دعم "إبيكور لتخطيط موارد المؤسسات" لعمليات الشركة، حيث قال: "يعتبر حل "إبيكور لتخطيط موارد المؤسسات" المتكامل مثالياً لمتطلبات أعمالنا، وسنقوم بتطبيق هذه التكنولوجيا في أحد فروعنا الرئيسية لتحقيق مزيد من الكفاءة في سير العمل. كما أننا على ثقة من أن هذا الحل سوف يساعدنا على تحقيق كافة أهدافنا وبما يسهم في تحسين الكفاءة والربحية".

وتزود شركة "صحارى للتجارة"، التي تأسست خلال العام 2001، قطاع الإنشاءات بمجموعة متنوعة من المنتجات، بما في ذلك تجهيزات النوافذ والأبواب المتحركة ومقابض الأبواب من الفولاذ المقاوم للصدأ وإكسسوارات الدرابزين والحواجز الزجاجية وإكسسوارات الحمام والأدوات الزجاجية.

وقال مهند صالح، المدقق الداخلي ورئيس القسم المالي في شركة "صحارى للتجارة": "وقع إختيارنا على حل "إبيكور لتخطيط موارد المؤسسات" لأنه يمكن تخصيصه بسهولة بحيث يلبي أهدافنا ويحسن من عملياتنا. وسيتم دمج هذا البرنامج المتطور في عملياتنا المعقدة، ما يمنح موظفينا وصولاً سهلاً للمعلومات المهمة وفي الزمن الحقيقي. وسيساعدنا ذلك على اتخاذ الإجراءات الضرورية والإيفاء بشكل مستمر بإلتزام علامتنا التجارية فيما يتعلق بتقديم خدمات تتجاوز توقعات عملائنا الكرام. وسيتم نشر حل تخطيط موارد المؤسسات في كافة فروعنا في دولة الإمارات والسعودية وقطر وسلطنة عُمان من أجل تبسيط عملياتنا في هذه الفروع. ونتطلع إلى التعاون عن قرب مع "إبيكور" و"إندكس إنفوتيك" خلال عملية تطبيق هذا الحل".

من جانبه، قال سابي جيل، نائب الرئيس التنفيذي في "إبيكور إنترناشيونال": "من خلال إستخدامهما للحل "إبيكور لتخطيط موارد المؤسسات"، سيتاح لشركتي "جيميني للصناعات التقنية" و"صحارى للتجارة" آلية مراقبة متطورة لكافة عملياتهما، ما يمنحهما رؤية موحدة لكامل سلسلة الإمداد. كما ستتمكن الشركتان من تحديد الارتفاع في الطلب ومسائل توفير الموارد والاطلاع على الاتجاهات في الأسواق الخارجية، ما يتيح لهما وضع الخطط المناسبة وفقاً لذلك، واتخاذ قرارات أفضل والبقاء في دائرة المنافسة في هذا السوق متسارع الخطى. ونتطلع إلى رؤية هاتين الشركتين وقد حققتا أهدافهما في النمو من خلال استخدامها لحل "إبيكور لتخطيط موارد المؤسسات".

No comments:

Post a Comment

=