Wednesday, 9 March 2016

Palestinians Earn SAP Skills to Support Middle East’s Digital Economy


 
 

Public-Private Partnership Provides University Graduates with ICT Knowledge, Skills, and Work Experience

 

RAMALLAH, Palestine – 08 March 2016 – Palestinian university graduates have earned valuable high-tech skills to support the Middle East’s Digital Economy, thanks to a public-private partnership that graduated its first group of students.

 

As part of SAP’s Young Professional Program, 18 Palestinians are now certified as SAP Associate Consultants in SAP Business One. They completed a 2-month-long training program that included SAP software knowledge certification and a plethora of soft skill development workshops such as Design Thinking and Communication & Presentation Techniques.

 

The aim of this unique program is to support in the creation of sustainable workplaces by boosting the business system knowledge of young graduates in the region. The training program ties the most talented millennials in order to drive innovation and tackle unemployment in the region.

 

SAP’s Young Professional Program in Ramallah was delivered and sponsored mainly by global technology company SAP in collaboration with the Office of the Quartet as well as the Palestine Ministry of Telecommunications and IT. It was co-funded by USAID’s Complete Project that strengthens Palestine’s economic competitiveness as well as by SAP Global Corporate Social Responsibility.

 

Demonstrating Palestinians’ in-depth ICT experience, ICT companies across Palestine contribute 6 percent of its GDP, according to the Palestinian Central Bureau of Statistics.

 

More than 80 individuals from various Palestinian companies as well as representatives from the Palestine Ministry of Telecommunications and IT attended the graduation and networking event and saw the strong commitment and attitude of the young talents.

 

“Palestinian university graduates want to make a difference, and SAP’s Young Professional Program empowers the region’s talents, enables them to support the Middle East’s Digital Economy, and attract multinationals to Palestine,” said John Clarke, Deputy Head of the Office of the Quartet.

 

Across the Middle East and North Africa, SAP’s Young Professional Program has graduated and shaped more than 760 talented Arab nationals, with over 90 percent being placed into employment, largely in the SAP ecosystem.

 

“The Young Professional Program supports Palestinians landing Digital Economy careers, growing Palestine’s implementers, and builds onto our University Alliances partnerships that integrate technology in education,” said Marita Mitschein, Managing Director of the SAP Training and Development Institute.

 

 خريجو الجامعات الفلسطينية يكتسبون مهارات «إس أيه بي» لتعزيز الاقتصاد الرقمي بمنطقة الشرق الأوسط

 
شراكة بين القطاعين العام والخاص تزوّد الخريجين الجامعيين في فلسطين بالمعرفة والتجربة العملية المتخصصة في تقنيات المعلومات والاتصالات
 
رام الله، فلسطين، 8 مارس 2016: اكتسب خريجون جامعيون فلسطينيون مهارات تقنية قيّمة بما يرفد حقبة الاقتصاد الرقمي بمنطقة الشرق الأوسط وذلك بفضل شراكة مهمة بين القطاعين العام والخاص أثمرت عن تخريج أول فوج من الطلاب.
 
ففي إطار «برنامج المحترفين الشباب» المنبثق عن «إس إيه بي» SAP، حصل 18 خريجاً فلسطينياً على شهادة اعتماد كاستشاريين مشاركين في حزمة حلول الأعمال SAP Business One. حيث أتمَّ الخريجون برنامجاً تدريبياً استغرق شهرين شمل اعتماد المعرفة ببرمجيات «إس إيه بي» إلى جانب الكثير من ورش تطوير المهارات الشخصية الأساسية مثل التفكير في التصميم والاتصال وتقنيات عرض الأفكار.
 
والغرض المنشود من هذا البرنامج الفريد من نوعه هو دعم إيجاد فرص عمل مستدامة للخريجين الشبان ببلدان المنطقة عبر إثراء معرفتهم بنظم الأعمال . ويستقطب برنامج التدريب الموهوبين والطموحين من جيل الألفية من أجل تعزيز الابتكار والمساهمة في التغلب على مشكلة البطالة بالمنطقة.
 
ونفذت ورعت «إس إيه بي»، الشركة التقنية العالمية العملاقة، «برنامج المحترفين الشباب» في رام الله بالتعاون مع «مكتب الرباعية» (QQ) وأيضاً بالتعاون مع وزارة الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات الفلسطينية. وساهم بتمويل البرنامج مشروع «كومبليت بروجيكت» المنبثق عن الوكالة الأمريكية للتنمية الدولية (USAID) والهادف إلى تعزيز التنافسية الفلسطينية، مثلما ساهمت في تمويله مبادرة «إس إيه بي» للمسؤولية الاجتماعية المؤسسية.
 
وتشير احصائيات الجهاز المركزي للإحصاء الفلسطيني إلى أن شركات تقنيات المعلومات والاتصالات الفلسطينية تسهم بنسبة 6 بالمئة من الناتج المحلي الإجمالي، في مؤشر على الأهمية البالغة لهذا القطاع وعُمق التجربة الفلسطينية في هذا المضمار.
 
وحضر أكثر من ثمانين شخصاً يمثلون شركات فلسطينية مختلفة إلى جانب ممثلين عن وزارة الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات الفلسطينية حفل تخريج هذا الفوج من الجامعيين الفلسطينيين المتميزين الذين اجتازوا البرنامج بنجاح، ولقاء التعارف الذي أقيم على هامش الحفل، وأظهر الخريجون التزاماً راسخاً بمواصلة التفوق في هذا المضمار.
 
وبهذه المناسبة، قال جون كلارك، نائب مدير «مكتب الرباعية»: "الخريجون الفلسطينيون عازمون على تحقيق التفوق، ويرمي برنامج المحترفين الشباب الذي ترعاه إس أيه بي إلى تمكين الطموحين بالمنطقة من تحقيق طموحاتهم للإسهام في دعم الاقتصاد الرقمي بمنطقة الشرق الأوسط، واجتذاب الشركات متعددة الجنسيات إلى فلسطين".
 
يُذكر أن
«برنامج المحترفين الشباب» شهد منذ إطلاله تخريج أكثر من
خريجاً متميزاً من بلدان الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، ووجد أكثر من 90 بالمئة من هؤلاء فرص عمل، معظمها ضمن منظومة شركاء وعملاء «إس إيه بي».
 
من جانبها، قالت ماريتا ميتشاين، المدير التنفيذي لدى «معهد إس أيه بي للتدريب والتطوير»: "يدعم برنامج المحترفين الشباب الشبان الفلسطينيين في الحصول على مهن واعدة في حقبة الاقتصاد الرقمي، وهو يسهم في زيادة أعداد التقنيين التنفيذيين، وتعزيز شراكات برنامج إس أيه بي تحالف الجامعات الرامي إلى إدماج التقنية في التعليم".
76
 
 

No comments:

Post a Comment

=