Sunday, 27 March 2016

MiX Telematics and FMSi win Engineering Excellence Award at the ITS Smart Mobility Awards in Abu Dhabi



Dubai, United Arab Emirates, March 24,2016: (ME NewsWire) MiX Telematics, in conjunction with local channel partner Fleet Management Services International (FMSi), have been awarded for the “Best of Use of Technology for Improved Traffic Management” at the ITS and Road Safety Awards 2016. The awards, held alongside the ITS Smart Mobility Forum, recognise companies who have contributed to improving road and driver safety in the Middle East.


We are truly delighted to have won the award as this represents our commitment to road safety by utilising our best practice methodologies and industry-leading technology,” says Brodie von Berg, Sales & Marketing Director for MiX Telematics Middle East & Australasia. “We would like to extend our gratitude to FMSi. With their local support and service, we have what is evidently an award winning combination.”


The award recognised the MiX SafeDrive solution, which was implemented for a key Oil and Gas customer in Oman. It enabled the customer to overcome their challenge of ensuring all drivers adhered to strict rules when driving in a highly sensitive area. Coupled with consulting services, the MiX solution also allows the customer to monitor all their drivers and assets in real-time, while viewing a host of information through a secure web-based platform.


The solution has also enabled the customer to set up a recognition system for awarding good driving behaviour, thereby promoting safe driving practices throughout the organisation. Following implementation, there has also been a sharp reduction in major driving violations such as speeding and harsh braking.


The ITS and Road Safety Awards happened alongside the ITS Smart Mobility Forum, a conference organised by IQPC with support from the Transpo Group.

ميكس تيليماتيكس وإف إم إس آي تفوزان بجائزة التميز الهندسي في جوائز التنقلية الذكية لأنظمة النقل الذكية في أبوظبي


دبي، الإمارات العربية المتحدة 24 -  مارس 2016– ) ميدل ايست نيوز واير (حازت "ميكس تيليماتيكس"، بالاشتراك مع قناتها المحلية الشريكة شركة "فليت مانجمنت سيرفيسيز إنترناشيونال" ("إف إم إس آي")، على جائزة "أفضل استعمالٍ للتكنولوجيا لإدارة مرورية مُحسّنة" في حفل توزيع جوائز أنظمة النقل الذكية والسلامة المرورية 2016. وتكرّم الجوائز التي أقيمت على هامش منتدى التنقلية الذكية لأنظمة النقل الذكية، الشركات التي ساهمت في تحسين سلامة الطرق والسائقين في الشرق الأوسط.


وقال برودي فون بيرج، مدير التسويق والمبيعات في شركة "ميكس تيليماتيكس" في الشرق الأوسط وأستراليا: "نحن سعداء للغاية لفوزنا بالجائزة لأن هذا الفوز يمثل التزامنا بالسلامة المرورية من خلال الاستفادة من منهجيات أفضل الممارسات والتكنولوجيا الرائدة في القطاع. كما نود أن نعرب عن امتناننا لشركة ’إف إم إس آي‘، فمن الواضح أننا نمتلك ما يعتبر تركيبةً جديرة بالجوائز من خلال دعمها وخدماتها المحلية".


وكرمت الجائزة حل "ميكس سيف درايف"، والذي تم تنفيذه لعميل رئيسي في مجال النفط والغاز في عمان. حيث مَكَّن الحل العميل من التغلب على التحديات التي تواجهه لضمان التزام جميع السائقين بالقواعد الصارمة أثناء القيادة في منطقةٍ حساسةٍ للغاية. ويتيح حل "ميكس"، مترافقاً مع الخدمات الاستشارية، للعميل أيضاً أن يراقب جميع السائقين وأصولهم في الوقت الفعلي، أثناء إطلاعهم على مجموعةٍ من المعلومات من خلال منصةٍ آمنة قائمة على الإنترنت.


كما مكّن الحل العميل أيضاً من إنشاء نظامِ تكريم لمكافأة سلوك القيادة الجيد، وبالتالي تعزيز ممارسات القيادة الآمنة على امتداد المؤسسة. وعقب التنفيذ، تم تسجيل انخفاضٌ حاد في مخالفات القيادة الخطرة مثل السرعة الزائدة والاستخدام المفاجئ للفرامل.


وأقيمت جوائز أنظمة النقل الذكية والسلامة المرورية إلى جانب منتدى التنقلية الذكية لأنظمة النقل الذكية، وهو مؤتمر تم تنظيمه من قبل المركز الدولي للجودة والإنتاجية "آي كيو بي سي" بدعمٍ من مجموعة "ترانسبو".



No comments:

Post a Comment

=