Tuesday, 15 March 2016

Koenig receives ‘Android Authorized Training Centre’ certification



Company bullish on meeting growing demand for Android mobile app developers



March 14, 2016 - Koenig Solutions, a leading IT training provider and the world’s number one offshore training company, has revealed that it has received 'Android Authorized Training Centre' certification from Android Advanced Training Consultants (Android ATC). The new certification will allow Koenig to offer various Android-based training courses and assessment exams to certify their Android skills and competencies. The move demonstrates the company’s upbeat attitude towards meeting the increasing demand for Android mobile app developers.


According to Koenig’s senior executives, the company will be offering professional Android programming courses that can help Middle East developers make their mark in the mobile application development and testing segment. The company has strategically partnered with Android ATC to empower application developers and IT-oriented employees with the skills to build advanced Android applications. Lalit Singh, Senior Android Consultant for Koenig will be leading the Android ATC program offerings. Singh is recognized as the only Android Certified Engineer (ACE) in the whole of the US, India and GCC combined. The program is composed of comprehensive and integrated Android IT courses for different levels of trainees, including Java Fundamentals for Android Development; Professional Android Apps Development; Android Application Development; Expert Android Apps Development; Monetize Android Applications and Android Security Essentials Android NDK.


“We are aware of the value of Android applications in the world of telecommunications, because we know that Android devices are on the increase and developing fast worldwide and because we know that it facilitates our lives, we determined to launch this training program in the Middle East,” said Lalit Singh, Senior Android Consultant, Koenig. “This new certification will now allow Koenig Dubai to deliver android courses and training materials, attendance certificates and official exams through android ATC certified instructors who are qualified to provide Android training courses proficiently. This new development falls in line with our continuing commitment to provide world-class fully efficient IT training courses to meet the demands of today’s rapidly changing business landscape.”


Android ATC's main objective is to spread learning of Android development applications around the world. The company aims to do this by providing comprehensive and integrated IT certificates and courses for Android at different levels of trainees. Android ATC maintains key partnership with training institutions from all over the world--including Koenig. In addition, Android ATC also look towards empowering instructors and help them become fully qualified in training courses for Android OS.
"كوينج" تنال شهادة "مركز التدريب المعتمد من آندرويد"


الشركة تبدي تفاؤلها حيال الطلب المتنامي على مطوري تطبيقات الهواتف المحمولة العاملة بنظام "آندرويد"


14  مارس 2016 - أعلنت "كوينج سليوشنز"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير التدريب على تكنولوجيا المعلومات والشركة العالمية الأولى في مجال التدريب الخارجي، عن حصولها على شهادة "مركز التدريب المعتمد من آندرويد" من قبل "آندرويد أدفانسد تريننغ كونسولتانتس". وستتيح هذه الشهادة الجديدة لشركة "كوينج" تقديم مختلف الدورات التدريبية واختبارات التقييم القائمة على نظام التشغيل "آندرويد" والتصديق على المهارات والكفاءات المكتسبة في هذا المجال. وتعكس هذه الخطوة تفاؤل الشركة بتلبية الطلب المتنامي على مطوري تطبيقات الهواتف المحمولة العاملة بنظام التشغيل "آندرويد".


ووفقاً لكبار المسؤولين التنفيذيين في شركة "كوينج"، ستقوم الشركة بتوفير دورات برمجة "آندرويد" الاحترافية التي من شأنها مساعدة المطورين في منطقة الشرق الأوسط على ترك بصمتهم في مجال تطوير واختبار تطبيقات الهواتف المحمولة. وكانت الشركة قد عقدت شراكة استراتيجية مع "آندرويد أدفانسد تريننغ كونسولتانتس" بهدف تمكين مطوري التطبيقات والموظفين المعنيين بتكنولوجيا المعلومات من الحصول على المهارات اللازمة لتطوير تطبيقات متقدمة لنظام التشغيل "آندرويد". وسيقوم لاليت سينغ، كبير استشاريي "آندرويد" لدى "كوينج" بترأس عروض برنامج  "آندرويد أدفانسد تريننغ كونسولتانتس"، حيث يعرف سينغ على أنه المهندس المعتمد الوحيد من "آندرويد" في كل من الولايات المتحدة والهند ودول مجلس التعاون الخليجي. ويتألف البرنامج من دورات شاملة ومتكاملة لتكنولوجيا المعلومات الخاصة بنظام التشغيل "آندرويد" ولمستويات مختلفة من المتدربين، بما في ذلك "أساسيات جافا لقسم آندرويد"، و"تطوير تطبيقات آندرويد الإحترافية"، و"تطوير تطبيقات آندرويد"، و"تطوير تطبيقات آندرويد للخبراء"، و"الإستفادة المالية من تطبيقات آندرويد" و"أساسيات الحماية في آندرويد" و"حزمة تطوير برمجيات آندرويد".


وقال سينغ: "ندرك قيمة تطبيقات "آندرويد" في عالم الاتصالات لأننا نعلم أن انتشار الأجهزة العاملة بنظام التشغيل "آندرويد" في تزايد ويشهد استخدامها نمواً متسارعاً حول العالم. ولكوننا ندرك أيضاً أن هذه الأجهزة تسهم في تسهيل حياتنا، قررنا إطلاق هذا البرنامج التدريبي في الشرق الأوسط. وسنتمكن من خلال حصولنا على هذه الشهادة الجديدة من توفير الدورات والمواد التدريبية الخاصة بنظام "آندرويد" وتقديم شهادات الحضور والاختبارات الرسمية عن طريق مدربين مؤهلين ومعتمدين من "آندرويد أدفانسد تريننغ كونسولتانتس" لتقديم الدورات التدريبية الخاصة بنظام "آندرويد". وتأتي هذه الخطوة الجديدة في إطار التزامنا المستمر بتوفير الدورات التدريبية رفيعة المستوى في مجال تكنولوجيا المعلومات بهدف تلبية الطلب المتزايد لقطاع الأعمال المتغير باطراد اليوم".


وتهدف "آندرويد أدفانسد تريننغ كونسولتانتس" بشكل أساسي إلى نشر تعليم تطوير تطبيقات "آندرويد" حول العالم، حيث تسعى الشركة إلى القيام بذلك عن طريق توفير الدورات التدريبية والشهادات الشاملة والمتكاملة لتكنولوجيا المعلومات الخاصة بنظام التشغيل "آندرويد" على مستويات مختلفة من المتدربين. وتقيم "آندرويد أدفانسد تريننغ كونسولتانتس" علاقات شراكة هامة مع المؤسسات التدريبية من مختلف أنحاء العالم، بما في ذلك شركة "كوينج"، كما أنها تسعى إلى تمكين المدربين ومساعدتهم على أن يصبحوا على درجة عالية من التأهيل بما يمكنهم من تقديم الدورات التدريبية الخاصة بنظام التشغيل "آندرويد" بكفاءة وحرفية".



No comments:

Post a Comment

=