Wednesday, 9 March 2016

Egypt, Donia Samir Ghanem featured in Google’s International Women’s Day doodle

Under embargo for Tuesday March 8th 12am Cairo time


Google logo.png




Egyptian actress Donia Samir Ghanem appears alongside Malala Yousafzai and Jane Goodall in a special doodle by Google marking International Women’s Day


March 8, 2016 (Cairo, Egypt)  - To mark this year’s International Women’s Day users in the Middle East and North Africa will find Google’s homepage logo replaced on Tuesday March 8 with a doodled video shot in Cairo and 12 other iconic cities around the world.


From Egypt, actress Donia Samir Ghanem and university student Merna El Bari are among women from all over the world who share their hopes in the global video by completing the following sentence: “One day I will…”


The two appear in the video alongside other international symbols of successful women such as Nobel laureate Malala Yousafzai and celebrated scientist Jane Goodall.


Donia, whose dream was to see every woman and girl a “star in her field,” is the only Middle Eastern celebrity featured in the video.


“I am happy to take part in such an important initiative such as Google’s campaign for International Women’s Day as it is an expression of the hopes and dreams of women everywhere,” Donia said.  


“One day I will be the first female president of Egypt,” declares 23-year-old Merna in the global video.  “The doodle idea in itself is superbly creative and shares an optimistic outlook from the heart of the Middle East with the world. I was genuinely happy to be there,” Merna later said.


Google also produced an extension of the global doodle video shot entirely in Cairo that has a more in depth look at the women featured in the video. The video [video will go live when embargo lifts] features 26 Egyptian women who stand before the camera with the Pyramids of Giza behind them as they declare what they want to be one day. Users will be able to see this video once they land on a landing page developed for International Women’s Day.


“Cairo, along with several other cities around the world, were selected to represent a diverse set of women from different countries, all with different dreams, ethnicities, ages, languages, walks of life. We wanted to feature as many women as possible, so we created special city edits to share the dreams of as many women as possible!” Zain Masri, Product Marketing Manager for the Middle East and North Africa, said.


“Through our doodles we try to get closer to our users by highlighting key events close to their hearts. Over the past few years, we celebrated the achievements of more and more women in Doodles — across, science, activism, journalism, sports, arts, technology and many other fields,” Zain added.


Google has celebrated the lasting impact of key Egyptian female figures through special doodles throughout the years such as the ones developed for Umm Kulthum, Sohair El-Qalamawy, and Tahia Halim. [More examples can be provided upon request.]


About Google
Google is a global technology leader focused on improving the ways people connect with information. Google’s innovations in web search and advertising have made its website a top Internet property and its brand one of the most recognized in the world. Google is a trademark of Google Inc. All other company and product names may be trademarks of the respective companies with which they are associated.

For information about Google in the Middle East, please visit our Official Google Arabia Blog: http://google-arabia.blogspot.com/


Media contact: salmaelshahed@google.com


Assets available
Screenshots of:  
  • Egyptian women featured in the video
  • Donia Samir Ghanem
  • Doodle
  • Behind the scenes of the Egypt video
  • For broadcasters: video file of the special doodle video for the Middle East and North Africa

شركة Google تحتفل باليوم العالمي للمرأة مع 25 سيدة و فتاة مصرية


25 سيدة و فتاة مصرية بالإضافة إلى النجمة المصرية دنيا سمير غانم تظهر في شعار مبتكر خاص  مع
ملالا يوسف زي وجين جودوال الذي أعدته شركة Google احتفالاً باليوم العالمي للمرأة



القاهرة في 8 مارس 2016- احتفالاً باليوم العالمي للمرأة والذي يوافق يوم 8 مارس من كل عام، تعاونت  شركة Google مع 25  امرأة و فتاة مصرية لصنع  مقطع فيديو قصير حيث يعبرن عن أمالهن و أحلامهن. و في هذا الفيديو، الذي تم تصويره في القاهرة و 12 مدينة أخرى،  تظهر الممثلة دنيا سمير غانم جنباً إلى جنب مع عدد من السيدات والفتيات الأخريات اللاتي يمثلن نماذجاً ناجحة للمرأة على مستوى العالم مثل ملالا يوسف زي- الحائزة على جائزة نوبل، والعالمة الكبيرة جين جودال.


وتعليقاً على مشاركتها في هذا الفيديو، تقول دنيا سمير غانم: "أنا سعيدة جدا بالمشاركة في هذه المناسبة الهامة و هي حملة Google  في يوم  المرأة العالمي التي نعبر فيها عن سيدات و فتيات من جميع أنحاء العالم في تحقيق أحلامهم و طموحاتهم."


دنيا، والتي تُعد الشخصية الوحيدة من الشرق الأوسط التي تشارك في هذا الحملة، تمنت في الفيديو أن تصبح كل سيدة وفتاة "نجمة في مجالها."


وأيضا من مصر، قالت الطالبة الجامعية ميرنا الباري - والتي تبلغ من العمر 22 سنة - في الفيديو: " في يوم من الأيام حكون أول رئيسة لمصر." و قالت ميرنا لاحقا : "إنّ فكرة هذا الشعار رائعة ومبتكرة للغاية، كما أنها تستعرض رؤية متفائلة للمستقبل تنطلق من الشرق الأوسط لجميع أنحاء العالم. أنا سعيدة جداً بمشاركتي في هذا الفيديو."


في الوقت نفسه، قامت شركة Google بإنتاج فيديو آخر يُعد امتداداً للفيديو العالمي، تم تصويره في القاهرة بالكامل. يلقي الفيديو المحلي الضوء بشكل أكثر عمقاً على السيدات المشاركات في الفيديو. يشارك في الفيديو 25 سيدة مصرية و يقفن أمام الكاميرا حيث تتحدث السيدات عن آمالهن وطموحاتهن في المستقبل. وسيتمكن المستخدمون في المنطقة من مشاهدة الفيديو لحظة وصولهم للصفحة المخصصة للاحتفال باليوم العالمي للمرأة.


تضيف زين المصري- مديرة تسويق المنتجات لمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في شركة Google: "لقد تم اختيار القاهرة ضمن عدد من المدن حول العالم للتعبير عن تجربة سيدات ينتمين لخلفيات ثقافية متنوعة، بأحلام وعرقيات وأعمار ولغات وأساليب حياة مختلفة. لقد أردنا عن طريق هذا الفيديو إبراز تجارب وأحلام أكبر عدد ممكن من السيدات والفتيات، كما قمنا بعمل مونتاج خاص لكل مدينة حتى تتمكن المشاركات من التعبير عن أحلامهن من خلال بيئتهن المحلية الخاصة. وتسعى شركة Google من خلال الشعارات التي تقوم بابتكارها في مناسبات مختلفة للاقتراب من مستخدمي Google عن طريق إبراز أهم الأحداث القريبة منهم ومن بيئتهم واهتماماتهم. وخلال الأعوام القليلة الماضية، احتفلنا بالعديد من الانجازات الخاصة بالسيدات من خلال شعاراتنا في مجالات العلوم والنشاط السياسي والاجتماعي والصحافة والرياضة والتكنولوجيا والعديد من المجالات الأخرى"   
هذا وقد احتفلت شركة Google في السنوات الأخيرة بالعديد من السيدات المصريات المتميزات في كل المجالات، ومنها الشعارات الخاصة التي ابتكرتها الشركة لكل من أم كلثوم  وسهير القلماوي وتحية حليم.



No comments:

Post a Comment

=