Monday, 28 March 2016

Dubai Trade and Nakheel join forces to bring “Rosoom” e-payment gateway to customers

 



New partnership expands Dubai Trade’s services and offers Nakheel customers a convenient solution for online payments.


UAE_ Dubai_ 27 March, 2016: As part of its commitment to Dubai’s smart city vision, Dubai Trade, the premier cross-border trade facilitator, has partnered with Nakheel to offer its Rosoom online payment services to the developer’s 45,000 customers.


The partnership allows Nakheel customers to use ‘Rosoom’ as a convenient, online payment system to pay service charges for owner associations, community management and club fees. Users will be able to pay online using international or domestic major credit cards such as Master Card and Visa.


CEO of Dubai Trade, Eng. Mahmood Al Bastaki, said: “This agreement with Nakheel is a major landmark in our support of Dubai’s smart city goals. Having already achieved 4 million transactions and raised over AED 5 billion through ‘Rosoom’, we believe it will add enormous value for Nakheel’s clients.”


With no fraud transactions, no major complaints from users and no downtime cases, ‘Rosoom’ has proven to be the most convenient, trustworthy and reliable system of its kind. Users can choose from a variety of payment options such as credit cards or direct debit by providing a link to the online internet portals of major banks.   Banks currently integrated with ‘Rosoom’ include Mashreq Bank, HSBC, Habib Bank, Emirates NBD, CBD, Dubai Islamic Bank, and Standard Chartered.


Sanjay Manchanda, CEO of Nakheel, said:  “We are delighted to partner with Dubai Trade to bring this new and unique service to our customers.  ‘Rosoom’ will be invaluable in assisting our clients in managing their transactions more conveniently and efficiently.  Our investors are located all around the world, and the e-payment system will be particularly beneficial to our overseas clients who now have a fast, efficient payment system at their fingertips.”



With Nakheel’s communities in Dubai currently covering 15,000 hectares and providing homes for 270,000 people, Dubai Trade expects this new partnership to significantly increase the amounts collected by ‘Rosoom’ confirming its presence in the UAE as a major provider of online services.

دبي التجارية تقدم خدمات بوابة الدفع الإلكتروني "رسوم" لعملاء  شركة "نخيل"

تمثل الشراكة الجديدة نجاحاً يضاف إلى نجاحات دبي التجارية، وتعزز من قدرة عملاء شركة "نخيل"  للحصول على خدمات سهلة وميسرة للدفع عبر الإنترنت.

الإمارات العربية المتحدة، دبي 27 مارس، 2016: كجزء من جهودها المستمرة لدعم رؤية دبي في أن تصبح المدينة الأذكى في العالم، وقعت دبي التجارية النافذة الإلكترونية الموحدة للخدمات التجارية واللوجستية في دبي، اتفاقية شراكة مع شركة "نخيل"، إحدى أبرز شركات التطوير العقاري في العالم، لتقديم خدمات بوابة الدفع الإلكتروني "رسوم" لعملاء نخيل البالغ عددهم 45,000 ألف عميل.

وبموجب هذه الشراكة سيتمكن عملاء شركة "نخيل" من استخدام خدمة "رسوم" كنظام دفع إلكتروني عبر الإنترنت بشكل سلس ومريح، وذلك لدفع رسوم الخدمات لصالح جمعيات المُلاَّك، وإدارات المجمعات السكَّانية، ورسوم النوادي. وسيتمكن المستخدمين من دفع تلك الرسوم عبر الإنترنت باستخدام بطاقات ائتمان محلية أو دولية من فئتي  ماستركارد وفيزا.

وتعليقاً على شراكتها مع شركة "نخيل"، قال الرئيس التنفيذي لشركة دبي التجارية، المهندس محمود البستكي: "نعتبر شراكتنا مع شركة "نخيل" بمثابة منعطف تاريخي في رحلتنا لتحقيق أهداف المدينة الذكية في دبي. مع نجاحنا في تنفيذ 4 ملايين معاملة، وتحصيل أكثر من 5 مليارات درهم من خلال بوابة الدفع الإلكتروني "رسوم"، نحن واثقون من أن هذه المنصة ستكون دوماً أداة ذات منفعة وقيمة عالية لعملاء شركة "نخيل".

وقد أثبتت بوابة "رسوم" أنها الأكثر ملاءمةً، وجديرة بالثقة، ويمكن الاعتماد عليها في عمليات الدفع الإلكتروني، حيث لم تسجل البوابة أية عمليات احتيال أو شكاوى من قبل مستخدمي البوابة منذ انطلاقتها. وبإمكان مستخدمي البوابة الاختيار من بين مجموعة متنوعة من خيارات الدفع مثل بطاقات الائتمان، وبطاقات الخصم، من خلال بوابات الخدمات المصرفية للبنوك الكبرى عبر الإنترنت. وقد أصبحت بعض البنوك اليوم متكاملة مع بوابة "رسوم" مثل بنك المشرق، وبنك إتش إس بي سي، وبنك حبيب، وبنك الإمارات دبي الوطني، وبنك دبي التجاري، وبنك دبي الإسلامي، وبنك ستاندرد تشارترد.

وقال الرئيس التنفيذي لشركة "نخيل"، سانجاي مانتشاندا: "نحن سعداء للشراكة مع دبي التجارية وذلك لاستخدام بوابة الدفع الإلكتروني "رسوم"، ولتقديم خدمة جديدة وفريدة لعملائنا. وأضاف مانتشاندا: "ستساعد خدمة "رسوم" عملائنا في إدارة معاملاتهم بسهولة وكفاءة، لدينا مستثمرين في جميع دول العالم، وسيكون نظام الدفع الإلكتروني عبر الإنترنت مفيداً لعملائنا في الخارج بشكل خاص والذي سيمكنهم من إدارة معاملاتهم بشكل سريع وفعال وفي متناول أيديهم."

وبهذه الشراكة مع "نخيل"، التي تغطي مساحة كافة مشاريعها الحالية في دبي أكثر من 15 ألف هكتار ويقطنها أكثر من 270 ألف نسمة، فإن دبي التجارية تتوقع أن تزيد قيمة المبالغ المحصلة عن طريق بوابة "رسوم"، ما يكرس مكانتها في دولة الإمارات كمزود رئيس للخدمات الإلكترونية التي ستوفرها المدينة الذكية.

No comments:

Post a Comment

=