Tuesday, 22 March 2016

Dhofar Global organizes fun activities at Mawaheb from Beautiful People art studio to reaffirm commitment to social responsibility



Event shows company’s compassion for unprivileged members of society


March 22, 2016 – Dhofar Global, a leading supplier of hygiene care products in the Middle East, recently conducted entertaining and exciting activities for adults with special needs at the Mawaheb from Beautiful People art studio, demonstrating anew the company’s unwavering commitment to contribute to the betterment of the community at large. Dhofar Global’s efforts to promote social responsibility are in accordance with the UAE Government’s goal of uplifting the lives of unprivileged members of society.    
The activities started off with a dance class, followed by a fun introduction game to give students an opportunity to briefly talk about themselves over coffee and tea. During this stage, the students also discussed one-by-one what it means to be part of Mawaheb in a relaxed setting.  
Employees from Dhofar Global and Mawaheb artists also collaborated on creating a stunning painting, a joint masterpiece, which will be owned and displayed by the company.  They worked under the theme chosen by the art studio.
Chandan Singh, Group Chief Operations Officer of Dhofar Global, said: “Corporate Social Responsibility (CSR) has long been deeply embedded in our corporate culture since our company’s inception. We have been partnering with various charitable institutions, participating in different humanitarian activities and organizing our own cause-oriented events in line with our CSR programs. Our collaboration with Mawaheb from Beautiful People reflects our utmost commitment to our causes. It provided us with an opportunity to demonstrate our care for young and talented people with special needs who require our full support. We believe in Mawaheb’s mission and it was both a fun and moving experience for our staff to interact with such gifted individuals.”  
Mawaheb from Beautiful People is an art studio for adults with special needs from 16 years and above. The studio suitably located in the culturally rich Al Fahidi Historical Neighbourhood is a space where student artists can learn artistic skills and develop their self confidence in a relaxed and safe environment.
Wemmy de Maaker, Managing Director, Mawaheb from Beautiful People, concluded: “We established our art studio to bridge the gap between society and people with special needs. Our aim is to help our students develop life skills to empower them and make them more independent members of society. Realizing our mission will not be possible without the help of honorable organizations and companies that share our values and beliefs. We are glad to team up with Dhofar Global in this endeavor. We extend our thanks to the people behind the fun and fruitful activities as we look forward to working with the company again to inspire others to take up and support similar projects across the UAE.”
"ظفار العالمية" تنظم أنشطة ترفيهية في إستوديو "مواهب" تأكيداً على إلتزامها بالمسؤولية الاجتماعية


الفعالية تعكس إهتمام الشركة الكبير بأفراد المجتمع من ذوي الاحتياجات الخاصة


الإمارات، 22 مارس 2016 - أقامت "ظفار العالمية"، الشركة الرائدة في مجال توفير منتجات التنظيف في الشرق الأوسط، أنشطة ترفيهية ممتعة للأفراد من ذوي الاحتياجات الخاصة وذلك في استوديو "مواهب بيوتفل بيبول" (Mawaheb from Beautiful People)، وذلك للتأكيد من جديد على إلتزامها الدائم بالمساهمة في تحسين المجتمع ككل. وتأتي جهود "ظفار العالمية" لتعزيز المسؤولية الاجتماعية في إطار هدف حكومة الإمارات الرامي إلى رفع مستوى حياة أفراد المجتمع من ذوي الاحتياجات الخاصة.
وبدأت الأنشطة الترفيهية بحصة رقص تلاها لعبة تعريفية ممتعة لإعطاء الطلبة فرصة للتحدث بإيجاز عن أنفسهم في أثناء تناول وجبة خفيفة. وخلال هذه المرحلة، ناقش الطلبة واحداً تلو الآخر ما الذي تعنيه المشاركة في استوديو "مواهب" في جو مريح وآمن.
كما تعاون موظفون من "ظفار" مع فنانين من استوديو "مواهب" في رسم لوحة فنية رائعة حملت عنوان تم اختياره من قبل الاستوديو، حيث سيتم امتلاك هذه اللوحة وعرضها من قبل الشركة.
وقال تشاندان سينغ، الرئيس التنفيذي للعمليات في شركة "ظفار العالمية": "يتجسد مفهوم المسؤولية الاجتماعية للشركات في ثقافتنا المؤسسية منذ تأسيس الشركة. ونقوم بالتعاون مع مختلف المؤسسات الخيرية والمشاركة في الأنشطة الإنسانية المتنوعة وكذلك تنظيم فعالياتنا الخاصة في هذا المجال تماشياً مع برامجنا للمسؤولية الاجتماعية للشركات. ويعكس تعاوننا مع استوديو "مواهب بيوتفل بيبول" التزامنا المطلق بالقضايا الإنسانية، حيث تتيح لنا هذه الشراكة الفرصة للتعبير عن رعايتنا للشباب والموهوبين من ذوي الاحتياجات الخاصة ممن هم بحاجة إلى دعمنا الكامل. ونحن نؤمن برسالة "مواهب"، حيث كان من الممتع والمفيد لموظفينا التواصل والتفاعل مع مثل هؤلاء الأفراد الموهوبين".
ويعد "مواهب" استوديو فني للشباب من ذوي الاحتياجات الخاصة من سن 16 عاماً وما فوق. ويقع الاستوديو في مكان غني ثقافياً وهو حي الفهيدي التاريخي، المكان الذي يتيح للفنانين الطلبة فرصة تعلم المهارات الفنية وتطوير ثقتهم بأنفسهم في جو آمن ومريح.
وقالت ويمي دي ماكر، مدير التنفيذي في "مواهب بيوتفل بيبول": "قمنا بتأسيس هذا الاستوديو من أجل سد الفجوة بين المجتمع والأفراد من ذوي الاحتياجات الخاصة. ونهدف من وراء ذلك إلى مساعدة طلبتنا على تطوير المهارات الحياتية لتمكينهم وجعلهم أعضاءً أكثر استقلالية في المجتمع. ولن يكون تحقيق هذه المهمة ممكناً دون مساعدة المؤسسات والشركات التي تشاركنا قيمنا ورؤانا، ونحن سعداء بالتعاون مع "ظفار العالمية" في هذا الإطار. ونتقدم بالشكر لكل من شارك في إنجاح هذه الأنشطة الترفيهية الهادفة، حيث نتطلع إلى التعاون مع "ظفار العالمية" مرة أخرى لدعم مشاريع مماثلة في مختلف أنحاء دولة الإمارات".



No comments:

Post a Comment

=