Wednesday, 16 March 2016

Arab-Brazilian Chamber of Commerce extends support to new business organization in Dubai

 


Two Brazilian attorneys set up Brazilian Business Council of Dubai



UAE, March 16, 2016 – With the aim to further reinforce strong bilateral relations between the UAE and Brazil, the Brazilian Business Council of Dubai has established with the support of the Embassy of Brazil to the UAE and the Dubai Chamber of Commerce and Industry. The organization, much like its well-established counterpart Arab-Brazilian Chamber of Commerce (ABCC), is incorporated to offer Brazilian companies with a platform to network with each other and work closely to bolster their presence in the country.


Leading Brazilian businesses in Dubai have been invited to join the Brazilian Business Council of Dubai. It will help Brazilian corporations to enhance their communication and negotiations skills to boost their services. State-owned Banco do Brasil, the largest Brazilian and Latin American bank by assets, is among the organizations that have become the member of the association. Itau Private Bank, the largest private bank in Latin America, is under the process of joining while plans are underway to offer membership to other companies, including BRF, Magnesita, JBS, Mafrig and WEG.   


“Brazil and the UAE enjoy extremely cordial business relations which have continued to flourish over the years with approximately 45 Brazilian companies are operating in Dubai. With increasing presence of Brazilian companies in the emirate, there was a need for organizations such as the Brazilian Business Council of Dubai offer assistance to them in expanding their horizon in Dubai and the region. We congratulate for establishing the Brazilian Business Council of Dubai and reiterate our complete support to it. We are confident it will work to enhance relations between Brazilian business community within Dubai as well as facilitate networking opportunities with local establishments,” concluded Dr. Michel Alaby, Secretary General and CEO, Arab Brazilian Chamber of Commerce.

تأسيس "مجلس الأعمال البرازيلي في دبي" بدعم من "الغرفة التجارية العربية البرازيلية"


الإمارات، 16 مارس 2016 – بدعم من سفارة البرازيل في دولة الإمارات العربية المتّحدة و"الغرفة التجارية العربية البرازيلية"، تم تأسيس "مجلس الأعمال البرازيلي في دبي"، في خطوة طموحة لترسيخ أواصر العلاقات الثنائية المتينة بين الطرفين من خلال منح الشركات البرازيلية منصةً متكاملةً للتواصل وتضافر الجهود المشتركة لتعزيز حضورها في دولة الإمارات.


وتمت دعوة كبرى الشركات البرازيلية القائمة في دبي للإنضمام إلى المجلس بهدف تفعيل قنوات التفاعل والحوار المتبادل فيما بينها ورفدها بالإمكانات والمقوّمات اللازمة للإرتقاء بجودة الخدمات التي تقدّمها في السوق المحلية. ومن بين أهم هذه الشركات التي أكّدت انضمامها إلى عضوية المجلس مصرف "بانكو دو برازيل"، المملوك بالكامل لحكومة البرازيل وهو الأكبر من نوعه من حيث الأصول في البرازيل وأمريكا اللاتينية، بالإضافة إلى "بنك إيتاو"، أكبر مصرف للخدمات المصرفية الخاصة في أمريكا اللاتينية، والذي لا تزال إجراءات انضمامه قيد التنفيذ. ومن المقرّر أن تتم دعوة المزيد من الشركات في المستقبل القريب، منها "بي. آر. إف" و"ماجنسيتا" و"جيه. بي. إس" و"مارفريج" و"دبليو. إي. جي".


وقال الدكتور ميشيل حلبي، الأمين العام والرئيس التنفيذي لـ "الغرفة التجارية العربية البرازيلية": "نمت بين البرازيل ودولة الإمارات العربية المتّحدة علاقات تجارية قوية على مدار السنوات الأخيرة، والدليل على ذلك تواجد حوالي 45 شركة برازيلية في دبي حالياً، بما يؤكّد على الحضور البرازيلي المتنامي في السوق المحلية وهو ما عزّز الحاجة لتأسيس "مجلس الأعمال البرازيلي في دبي" لدعم هذه الشركات ومساعدتها على التوسّع والنمو في دبي وسائر أنحاء المنطقة. ونؤكّد تقديم دعمنا الكامل إيماناً منّا بالدور الكبير الذي سيؤدّيه هذا المجلس على مستوى تمتين العلاقات بين أوساط مجتمع الأعمال البرازيلي في دبي وتسهيل عمليات التواصل مع السلطات والمؤسّسات المحلية".

 
 

No comments:

Post a Comment

=