Monday, 15 February 2016

United Foods Company to reinforce its brands with participation at Gulfood 2016


Leading Emirati company to throw spotlight on diverse portfolio of food products

UAE food & beverage industry poised to grow 4 per cent annually to reach USD 13.2 billion in 2018



February 15, 2016 - United Foods Company (UFC), a leading Emirati food company in the Middle East, has announced its participation at the Gulfood 2016, the latest edition of the world’s largest annual food and hospitality show taking place from February 21 to 25, 2016 at the Dubai World Trade Centre. The company is looking to further strengthen its presence in the local, regional and international food industry by showcasing its diverse portfolio of ghee, edible oils, butters and margarine products. UFC will throw the spotlight on its flagship brand - Aseel which has a strong leadership in ghee segment, along with other categories including oils, butter and margarine with leading brands, Mumtaz, Nawar and Safi. In addition, the company will use Gulfood platform to announce the launch of their new range of products.

Through its participation, UFC aims to address the opportunities for the UAE’s expanding food and beverage sector which is expected to grow at an annual rate of 4 per cent to touch USD 13.2 billion in 2018. Spending on food and beverages in the UAE is expected to record a compound annual growth rate (CAGR) of 8 per cent during the period from 2012 to 2018, driven by the country’ rising population and opening up of new food and beverage outlets. In addition, a recent industry report indicates that Dubai’s food sector currently accounts for 10 per cent of the emirate’s industrial production.




Fethi Khiari, CEO, United Foods Company, said: “We are participating at Gulfood 2016 to throw the spotlight on our range of food products as well as launch new items in ‘Arab Traditional Food’ and ‘Healthy Food’ categories. The Middle East’s high rate of obesity is a serious concern as it leads to many diseases. Moreover, people associate some food items such as ghee with obesity and heart disorders, which is not a complete truth. As a leading regional food company, UFC takes it as a responsibility to correct their notion about health benefits of such foods as well as conduct research and innovation to develop food products that ensure their good health and well-being. We are confident that our product line will take centre stage at Gulfood. As a gathering of prominent business leaders and companies from the food industry, it will give us a strategic platform to reinforce our position as a preferred choice in the food industry’s ghee, edible oils, butter and margarine segment.”

Gulfood 2016 has positioned itself as the world’s leading food trading platform, hosting more than 5,000 companies from over 120 countries. It expects a visitor footfall in excess of 85,000 and visits from heads of state, ministers, government officials, and national trade associations from all over the world. Gulfood is an ideal venue to connect with suppliers, sign deals with international exhibitors, and get high returns on investment via networking.

“UFC is an Emirati company which is celebrating its 40th anniversary this year. We are guided by qualities such as integrity, excellence and innovation to deliver superior-quality food solutions that are tasty, healthy and nutritious. We look forward to our participation in Gulfood 2016 and welcome visitors to our stand to give us an opportunity to interact with them and inform them about our products,” concluded Khiari.  

UFC will be present at Stand CC8-18 in Concourse 2 of the Dubai World Trade Centre.
 
شركة إماراتية رائدة تسلط الضوء على مجموعة متنوعة من منتجاتها الغذائية الجديدة

 
"الأغذية المتحدة" تسعى إلى تعزيز علاماتها التجارية خلال مشاركتها في معرض "جلفود 2016"

 
توقعات بنمو قطاع الأغذية والمشروبات في الدولة بنسبة 4% سنوياً لتصل قيمته إلى 13.2 مليار دولار في العام 2018

 
15 فبراير 2016 - أعلنت "شركة الأغذية المتحدة"، إحدى شركات الأغذية الإماراتية الرائدة في الشرق الأوسط، عن مشاركتها في معرض "جلفود 2016"، أحدث نسخة من أكبر معرض سنوي للأغذية والضيافة في العالم والذي سيقام خلال الفترة من 21 إلى 25 فبراير الجاري في مركز دبي التجاري العالمي. وتتطلع الشركة من خلال مشاركتها في هذا المعرض إلى تعزيز حضورها في قطاع الأغذية المحلي والإقليمي والدولي وذلك من خلال عرض مجموعتها من منتجات السمن وزيوت الطعام والزبدة والمرجرين. كما ستسلط "شركة الأغذية المتحدة" الضوء على علامتها التجارية المتميزة "أصيل"، الرائدة في مجال السمن، إلى جانب العلامات التجارية الأخرى في مجال الزيوت والزبدة والمرجرين مثل "ممتاز" و"نوار" و"صافي". كما ستستفيد الشركة من المعرض لإطلاق مجموعة جديدة من المنتجات الرائدة.

 
وتهدف "شركة الأغذية المتحدة" من خلال مشاركتها في هذا الحدث إلى الاستفادة من الفرص المتاحة في قطاع الأغذية والمشروبات المتنامي في دولة الإمارات والذي من المتوقع أن يحقق نمواً سنوياً بنسبة 4% لتصل قيمته إلى 13.2 مليار دولار في العام 2018. كما أنه من المتوقع أن يسجل حجم الإنفاق على الأغذية والمشروبات في دولة الإمارات معدل نمو سنوي مركب بنسبة 8% في الفترة من 2012 إلى 2018، مدفوعاً بارتفاع عدد سكان الدولة وافتتاح منافذ جديدة للمأكولات والمشروبات. ويشير تقرير حديث إلى أن قطاع الأغذية في دبي يمثل حالياً ما نسبته 10% من الإنتاج الصناعي للإمارة.


 
وقال فتحي خياري، الرئيس التنفيذي لـ "شركة الأغذية المتحدة": "تأت مشاركتنا في معرض "جلفود 2016" بهدف تسليط الضوء على منتجاتنا الغذائية، بالإضافة إلى إطلاق منتجات جديدة ضمن فئات "الأغذية العربية التقليدية" و"الأغذية الصحية". ويشكل ارتفاع معدل السمنة في منطقة الشرق الأوسط تحدياً جدياً لأنها تؤدي إلى الاصابة بالعديد من الأمراض. وعلاوة على ذلك، فإن الناس يربطون السمنة وأمراض القلب ببعض العناصر الغذائية مثل السمن، وهو أمر غير صحيح بالمطلق. ولكوننا إحدى شركات الأغذية الرائدة على المستوى الإقليمي، نرى أنه من واجبنا تصحيح نظرتهم حول الفوائد الصحية لمثل هذه الأغذية، بالإضافة إلى إجراء البحوث والابتكار لتطوير منتجات غذائية صحية. ونحن على ثقة بأن منتجاتنا ستحظى بإقبال كبير خلال معرض "جلفود"، الذي يعد ملتقى لأهم قادة الأعمال والشركات في قطاع الأغذية. وسيتيح لنا هذا الحدث منصة استراتيجية لتعزيز مكانتنا كخيار مفضل في مجال إنتاج السمن وزيوت الطعام والزبدة والمرجرين".

 
ورسخ معرض "جلفود 2016" من مكانته كمنصة عالمية رائدة للأغذية، حيث يستضيف أكثر 5.000 شركة من ما يزيد على 120 دولة. ويتوقع أن يستقطب المعرض ما يزيد على 85.000 زائر، بالإضافة إلى حضور رؤساء دول ووزراء ومسؤولين حكوميين ومؤسسات تجارية وطنية من مختلف أنحاء العالم. ويعد "جلفود" منصة مثالية للتواصل مع الموردين وعقد الصفقات مع العارضين الدوليين والحصول على عوائد عالية على الاستثمار عن طريق التواصل مع المشاركين فيه.

 
واختتم خياري: "تحتفل شركتنا بالذكرى السنوية الأربعين هذا العام، حيث نواصل التزامنا بقيم النزاهة والتميز والابتكار من أجل توفير الأغذية عالية الجودة التي تتميز بمكوناتها الصحية والمغذية ذات النكهة المميزة. ونتطلع إلى المشاركة في "جلفود 2016" والترحيب بزوار منصتنا للتفاعل معهم واطلاعهم على منتجاتنا الجديدة".

 
وستعرض "شركة الأغذية المتحدة" منتجاتها في المنصة رقم (CC8-18) في البهو 2 في مركز دبي التجاري العالمي.
-انتهى-




 
نبذة عن "شركة الأغذية المتحدة":
"شركة الأغذية المتحدة"، هي شركة إماراتية تأسست في العام 1976 كشركة مساهمة عامة تعمل أساساً في تسويق العلامات التجارية، بما في ذلك "أصيل" و"ممتاز" و"نوار" و"صافي"، وهي شركة حائزة على شهادة الجودة (ISO) وشهادة نظام تحليل المخاطر ونقاط التحكم الحرجة (HACCP) ومعتمدة لتقديم المنتجات الحلال. وتمتلك الشركة مصنعاً متطوراً في منطقة جبل علي في دبي، كما أن لديها أقدم محطة تكرير على مستوى المنطقة في القوز بدبي.
وتعد "الأغذية المتحدة"، باعتبارها من أولى شركات صناعة الأغذية في دول مجلس التعاون الخليجي، شركة رائدة في مجال تصنيع وتسويق وتصدير منتجات السمن وزيوت الطعام والزبدة والمرجرين إلى قاعدة متنامية من العملاء في أكثر من 40 دولة. فعلامتها التجارية "أصيل" تحتل المرتبة الأولى في منتجات السمن على مستوى دولة الإمارات وقطر، بالإضافة إلى انتشارها الواسع في بقية دول مجلس التعاون الخليجي وبلاد الشام. كما توفر هذه العلامة التجارية منتجات الزبدة الصافية وزيوت الطعام، بما في ذلك الكانولا وزيت الزيتون وزيت الزيتون البكر الممتاز. وتمتلك "شركة الأغذية المتحدة" علامات تجارية أخرى هي؛ "ممتاز" و"نوار" و"صافي"، وهي متاحة للتسويق على مستوى الشركات والعملاء منذ حوالي أربعة عقود.

 
 
 

No comments:

Post a Comment

=