Sunday, 21 February 2016

Positive long-term outlook for insurance sector in Egypt; focus on Takaful: EY

EY insurance workshop held in association with the Egyptian Financial Supervisory Authority and Financial Services Institute
 


Cairo, 21 February 2016. The long-term outlook for the insurance industry in Egypt remains positive in the wake of improving political stability and economic prospects. The latest trends, challenges and opportunities in the Egyptian insurance and Takaful sector will be discussed today at the insurance workshop led by EY, in association with the Egyptian Financial Supervisory Authority (EFSA) and Financial Services Institute (FSI).


The workshop will be attended by leading insurers, brokers and insurance practitioners, featuring sessions on regional Takaful developments, regulatory developments and the potential for the growth of Takaful products in Egypt. The results of the recently conducted EY MENA Enterprise Risk Management (ERM) survey will be shared at the event, highlighting the importance of ERM for the daily activities and long-term sustainability of insurance companies.
Emad Ragheb, Managing Partner, EY, Cairo, says:
“Together with the EFSA and FSI, EY is bringing together key decision makers, providing an open dialogue amongst participants, encouraging debate, sharing best practices, experiences and insights that will benefit the overall development of the Egyptian insurance market.”


Sanjay Jain, MENA Insurance Leader, EY says:
“The newly issued regulations around bancassurance, Takaful, minimum capitalization, and online distribution of products, are expected to help the growth of the insurance market in Egypt. The recent entry of a number of new players, through transactions and greenfield investments, bodes well for the attractiveness of the market. Having said this, the industry faces a number of challenges. Insurers need to pre-empt demands from their customers and remain adaptive to the changing market landscape. The economic environment is expected to remain challenging due to lower oil prices, hence insurers need to look for niche growth avenues and become operationally efficient whilst remaining regulatory compliant, to deliver on stakeholders’ expectations.”


Sessions will be led by subject matter experts on Takaful and risk management from EY’s MENA insurance practice: Dr. Sandeep Srivastava, Partner, Financial Risk Advisory Services; Akram Reda, Egypt Advisory Services Leader; Adeel Mushtaq, Director, Financial Advisory Services; Youssef Zeineddine, Senior Manager, Financial Services Advisory; and Jonathan Matchett, Senior Manager, MENA Insurance Advisory.
“The Takaful industry in Egypt is expected to grow in 2016 as more players enter the market to meet the robust demand for Islamic insurance products and services,” concluded Sanjay.
 
EY تعقد ورشة عمل حول التأمين بالتعاون مع الهيئة العامة للرقابة المالية المصرية ومعهد الخدمات المالية
EY ترى توقعات إيجابية طويلة الأجل لقطاع التأمين في مصر، مع تركيز خاص على التكافل

 
القاهرة، 21 فبراير 2016 – لا تزال التوقعات طويلة الأجل لقطاع التأمين في مصر إيجابية في أعقاب تحسن الاستقرار السياسي والمشهد الاقتصادي في البلاد. وقد تمت مناقشة أحدث الاتجاهات والتحديات والفرص في قطاع التأمين والتكافل المصري خلال ورشة عمل عقدتها EY اليوم، بالتعاون مع الهيئة العامة للرقابة المالية في مصر ومعهد الخدمات المالية.
وحضر ورشة العمل هذه شركات تأمين رائدة ومضاربين وخبراء تأمين، كما تطرقت الجلسات إلى المستجدات الإقليمية في مجال التأمين التكافلي، والتطورات التنظيمية وفرص نمو منتجات التكافل في مصر. وعرضت EY الشرق الأوسط وشمال إفريقيا على المشاركين نتائج استبيان الرأي الذي أنجزته مؤخراً حول إدارة مخاطر المؤسسات، وسلطت الضوء على أهمية إدارة مخاطر المؤسسات بالنسبة للأنشطة اليومية والاستدامة طويلة الأجل لشركات التأمين.
وفي تعليقه على ورشة العمل، قال عماد راغب، الشريك المسؤول في EY القاهرة: "استطاعت EY بالتعاون مع الهيئة العامة للرقابة المالية في مصر ومعهد الخدمات المالية، جمع صناع قرار رئيسيين، لإجراء حوار مفتوح بين المشاركين، وتشجيع النقاش وتبادل أفضل الممارسات والخبرات والأفكار التي من شأنها أن تعود بالنفع على التنمية الشاملة لقطاع التأمين المصري."
كما قال سانجاي جاين، رئيس قسم استشارات التأمين في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا في EY:
"من المتوقع أن تساعد التشريعات التي أُقرت حديثاً التأمين المصرفي وتكافل والحد الأدنى للرسملة، وتوزيع المنتجات عبر الإنترنت في نمو سوق التأمين في مصر. ويبشر دخول عدد من اللاعبين الجدد مؤخراً، من خلال صفقات واستثمارات جديدة، بالخير بالنسبة لجاذبية السوق. ومع ذلك، فإن القطاع يواجه عدداً من التحديات، إذ يجب على شركات التأمين استباق احتياجات عملائها والتمتع بقدرة التكيف مع مشهد السوق المتغير. ومن المتوقع أن تظل البيئة الاقتصادية صعبة بسبب انخفاض أسعار النفط، ولهذا يجب على شركات التأمين السعي نحو مناطق نمو جديدة، وأن تصبح ذات كفاءة على صعيد التشغيل، مع استمرارها متوافقة مع التشريعات التنظيمية، لتتماشى مع توقعات أصحاب المصلحة".
هذا وترأس جلسات ورشة العمل مجموعة من الخبراء المتخصصين في التكافل وإدارة المخاطر من قسم التأمين في EY الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، مثل الدكتور سانديب سريفاستافا، شريك قسم الخدمات الاستشارية للمخاطر المالية، وأكرم رضا، رئيس قسم الخدمات الاستشارية في مصر، وعديل مشتاق، مدير الخدمات الاستشارية المالية، ويوسف زين الدين، مدير في قسم الخدمات المالية الاستشارية، وجوناثان متشيت، مدير في قسم استشارات التأمين في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.
وأضاف سانجاي: "من المتوقع أن يشهد قطاع التكافل المصري نمواً في عام 2016، مع دخول المزيد من اللاعبين إلى السوق، بهدف تلبية الطلب القوي على منتجات وخدمات التأمين الإسلامي".

 
 
 


 
 

No comments:

Post a Comment

=