Sunday, 14 February 2016

Migraine medical device Cefaly shows better long-term patient compliance than migraine medication



Nerve stimulation headband is a preferred treatment for migraine prevention among its prescribed patients


February 14, 2016


CEFALY Technology, the creators of the first FDA-approved trigeminal nerve stimulation device specifically authorized to prevent migraine attacks, releases data about the compliance of the device by patients suffering from migraine and compares it with the compliance of preventive migraine medication.  


CEFALY Technology collected data on 14,745 migraine patients who acquired the device between March 2014 and October 2015, a period of 19 months. Knowing that the device is used with an electrode that has to be replaced every month, the company was able to assess the compliance of the treatment based on the recurrent orders of electrodes. If all patients where using the device daily, in accordance to their doctor's recommendation, the compliance would be 100 per cent, but the actual electrode consumption reveals that the compliance is 72.4 per cent, which is twice the compliance rate usually reported for oral preventive migraine medication. After 6 months only 29 per cent of patients where still compliant with medications (1) and the best compliance was for beta-blockers with 32.4 per cent (2). 


"This is a great confirmation that the Cefaly is a better solution than medications for migraine prophylaxis", said Dr. Rigaux, Chief Executive Officer of CEFALY Technology, the maker of the device. "Not only does the high safety and the unlikely yet minor side effects explain the high compliance, the patient satisfaction for the efficacy does too. With the recent published clinical trials and the newest data from several clinical trials in the US, this compliance data demonstrates that Cefaly is becoming the first-line treatment for patients who suffer from frequent migraine."


In March 2014, the FDA approved Cefaly. The prescription-only, headband-like, device, uses tiny electrical impulses to stimulate the trigeminal nerve to reduce the frequency and intensity of migraines. At the time, the FDA reached its decision using data from a randomized double blinded clinical trial implemented in five university clinics; as well as a patient satisfaction study of 2,313 Cefaly users.


Cefaly is now available at the Boots Pharmacy outlet in Dubai Mall and the Boots Pharmacy outlet in Abu Dhabi Mall.
 
جهاز معالجة مرض الشقيقة "سيفالي" يتيح للمرضى إمتثالاً علاجياً أفضل على المدى الطويل بالمقارنة مع الأدوية الخاصة بمعالجة هذا المرض

 
14 فبراير 2016

 
نشرت "سيفالي تكنولوجي"، المنتجة لأول جهاز لتحفيز العصب الثلاثي التوأم معتمد من إدارة الأغذية والأدوية الأمريكية للوقاية من نوبات الصداع النصفي أو الشقيقة، بيانات عن الإمتثال العلاجي مع هذا الجهاز من قبل المرضى الذين يعانون من مرض الشقيقة وقارنتها بامتثال المرضى لأدوية مرض الشقيقة.

 
وجمعت الشركة بياناتها عن 14,754 مصاب بمرض الشقيقة ممن استخدموا هذا الجهاز خلال الفترة بين مارس/آذار 2014 وأكتوبر/تشرين الأول 2015، أي على مدار 19 شهراً. مع العلم أن هذا الجهاز يستخدم مع قطب كهربائي يستبدل كل شهر، إلاّ أنها تمكنت من تقييم الإمتثال للعلاج إستناداً إلى الطلب المتزايد على الأقطاب الكهربائية. وفي حال استخدم جميع المرضى الجهاز يومياً، وفقاً لتوصية الطبيب، فإن معدل الإمتثال للعلاج يكون بنسبة 100%، إلاّ أنّ استهلاك الأقطاب الكهربائية الفعلي يكشف أن الإمتثال هو 72.4%، أي ضعف معدل الإمتثال للعلاج الذي يتم عادةً مع أدوية الشقيقة التي تأخذ عن طريق الفم. وبعد مضي ستة أشهر، بقي ما نسبته 29% فقط من المرضى الذين إمتثلوا للعلاج بالأدوية (1)، حيث كان أفضل إمتثال للعلاج هو لـ "حاصرات بيتا" وبنسبة 32.4% (2).

 
وقال الدكتور ريغوكس، المدير التنفيذي لشركة "سيفالي تكنولوجي": "تؤكد هذه البيانات أن الجهاز "سيفالي" هو حل أفضل من الأدوية للوقاية من الصداع النصفي أو الشقيقة. فالأمر لا يقتصر فقط على مستويات السلامة المرتفعة والآثار الجانبية الطفيفة من حيث معدل الإمتثال العالي، بل يشمل ذلك أيضاً معدل رضا المرضى على مدى الفعالية العلاجية. ومع وجود تجارب سريرية نشرت مؤخراً وبيانات حديثة حول العديد من التجارب السريرية التي أجريت في الولايات المتحدة، تؤكد بيانات الإمتثال بأنّ الجهاز "سيفالي" أصبح العلاج المفضل للمرضى الذين يعانون من نوبات الصداع النصفي المتكررة".

 
واعتمدت إدارة الأغذية والأدوية الأمريكية الجهاز "سيفالي" في شهر مارس/آذار من العام 2014، حيث يعمل هذا الجهاز، الذي يستخدم بموجب وصفة طبية ويشبه عصابة الرأس، على إرسال نبضات كهربائية آمنة إلى الأعصاب التي تنقل ألم الشقيقة والمعروفة باسم العصب الثلاثي التوأم للحد من وتيرة وشدة نوبات الشقيقة. ووصلت إدارة الأغذية والأدوية الأمريكية إلى قرارها باعتماد الجهاز من خلال بيانات لتجربة سريرية عشوائية تم تنفيذها في خمسة مستشفيات جامعية، بالإضافة إلى دراسة عن معدلات رضا المرضى أجريت على 2,313 مستخدم لجهاز "سيفالي".

 
ويتوفر جهاز "سيفالي" للبيع في منافذ صيدلية بوتس في دبي مول وأبوظبي مول.

 
 
 


No comments:

Post a Comment

=