Wednesday, 24 February 2016

Imdaad supports JAFZA’s Car Free Day initiative

 
Company participates in environmental exhibition to throw spotlight on cutting edge recycling solutions
February 24, 2016 - Imdaad, a leading provider of integrated facilities, environment, and energy management solutions in the GCC, participated today (Wednesday, February 24, 2016) in Jebel Ali Free Zone’s (JAFZA) Car Free Day. The company’s COO, Mahmood Rasheed, along with JAFZA’s senior management attended the ribbon cutting ceremony of the environmental exhibition organised as part of the Car Free Day activity.
During the exhibition, Imdaad threw the spotlight on its recycling opportunities through its flagship Be’ati Community Program and Khaddour – a fun-loving green leaf character and the mascot of Be’ati. Developed to promote the community’s involvement in green practices such as recycling, Khaddour elaborated on the program at Imdaad’s stand located in JAFZA parking numbers 14 and 15 from 9.00 am until 3.00 pm. Employees of Imdaad actively supported the initiative by being present at the exhibition. Also, they had expressed their affiliation to Dubai Municipality’s Car Free Day initiative by travelling in Dubai Metro and other modes of public transport on Sunday (February 21, 2016).  
Jamal Abdullah Lootah, CEO, Imdaad, said: “As a strong supporter of environmental sustainability, Imdaad has always been engaged in initiatives and activities that promote green practices and JAFZA’s Car Free Day is a perfect opportunity for the company to contribute in reducing the world’s carbon footprints. We are happy to join in JAFZA’s initiative and participate in the environmental exhibition to showcase our innovative recycling solutions that promote sustainable living. Participation in such campaigns further reinforces our commitment to leave a clean and green planet for our future generation to live, explore and enjoy.”
Dedicated to the free zone community, JAFZA Car Free Day is organised in support of Dubai Car Free Day initiative undertaken by Dubai Municipality to raise awareness about fuel conservation, global warming, and reduction in greenhouse gas emissions. As part of the initiative, JAFZA hosted several knowledge-based activities, fun-filled games, attractive giveaways and an environmental exhibition where all partners and clients showcased their green initiatives and solutions.
 
"إمداد" تقدم دعمها لمبادرة "جافزا" يوم بلا مركبات

 
الشركة تشارك في المعرض البيئي لتسليط الضوء على حلولها المتطورة في مجال إعادة التدوير


 
24 فبراير 2016
شاركت "إمداد"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير الحلول المتكاملة للمرافق والبيئة والطاقة في دول مجلس التعاون الخليجي، اليوم (الأربعاء 24 فبراير 2016) في فعالية "يوم بلا مركبات"، التي تنظمها المنطقة الحرة بجبل علي "جافزا". وحضر محمود رشيد، مدير العمليات في الشركة، إلى جانب موظفي الإدارة العليا في "جافزا"، مراسم افتتاح المعرض البيئي المصاحب لفعالية "يوم بلا مركبات".

 
وسلطت "إمداد" خلال هذا المعرض، الضوء على حلولها في مجال إعادة التدوير من خلال برنامجها المجتمعي الرائد "بيئتي" و"خضور"، وهي شخصية كرتونية مرحة على شكل ورقة خضراء وتعد تميمة برنامج "بيئتي". وأسهمت شخصية "خضور"، التي تم ابتكارها لتعزيز مشاركة الأطفال في الممارسات الخضراء مثل إعادة التدوير، في شرح برنامج "بيئتي" وذلك في منصة "إمداد" الواقعة في موقفي السيارات 14 و15 في "جافزا" من الساعة 9:00 صباحاً وحتى 3:00 مساءً.

 
كما شارك موظفو "إمداد" بنشاط في هذه الفعالية من خلال حضورهم في المعرض، وسبق لهم أيضاً أن عبروا عن مشاركتهم في مبادرة بلدية دبي "يوم بلا مركبات" من خلال استخدام مترو دبي وغيره من وسائل النقل العام في يوم السبت (21 فبراير 2016).  

 
وقال جمال عبد الله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة "إمداد": "بوصفنا جهة داعمة رئيسية لمبادرات الاستدامة البيئية، نسعى دائماً إلى المشاركة في المبادرات والنشاطات التي تعزز من الممارسات الخضراء، حيث تعتبر مبادرة "يوم بلا مركبات" التي تنظمها "جافزا" فرصة مثالية لنا للمساهمة في الحد من بصمة الكربون في العالم. ويسعدنا الانضمام إلى مبادرة "جافزا" والمشاركة في المعرض البيئي لعرض حلولنا المبتكرة في مجال إعادة التدوير والتي تعزز من منظومة العيش المستدام. وتسهم مشاركتنا في مثل هذه الحملات والفعاليات في تعزيز التزامنا بجعل الأرض كوكباً نظيفاً وأخضراً يمكن للأجيال المقبلة العيش فيه بأمان".

 
ويتم تنظيم  هذه الفعالية المخصصة لمجتمع المنطقة الحرة دعماً لمبادرة "يوم بلا مركبات" التي تنظمها بلدية دبي بهدف رفع مستوى الوعي حول الاقتصاد في استهلاك الوقود والاحتباس الحراري العالمي وتخفيض معدلات انبعاث الغازات الدفيئة. واستضافت "جافزا" في إطار هذه المبادرة العديد من النشاطات المعرفية والألعاب الممتعة وقدمت الهدايا القيمة، بالإضافة إلى معرض بيئي عرض فيه كافة الشركاء والعملاء مبادراتهم وحلولهم الخضراء.

 
 
 



No comments:

Post a Comment

=