Sunday, 14 February 2016

Diamond Developers set to Showcase UAE’s First Sustainable City at GFIA 2016

Remarkable Net Zero Energy City to take center stage at Global Forum for Innovations in Agriculture


Dubai, UAE, February 10, 2016: Diamond Developers is set to showcase the UAE’s first premier sustainable community, The Sustainable City, at this year’s highly anticipated Global Forum for Innovations in Agriculture (GFIA).
GFIA exists to bring together public decision-makers, private sector champions and civil society leaders who develop and catalyze innovations for sustainable agriculture. The Sustainable City Development, which is the region’s first Net Zero Energy City, will be unveiled during both days of the exhibition, which is to be held at ADNEC from February 16th -17th. Diamond Developers was also specially selected by GFIA to provide an exclusive technical tour of the City’s concepts on February 18th.
Faris Saeed, CEO and Co-Founder of Diamond Developers, said, “We are happy that the sustainable city was chosen by the organizers as the destination for this year’s technical tour. We look forward to welcoming experts and professionals to The Sustainable City so that they can see how we turned this vision into a living reality, and how urban farming is co-existing with all other elements of The Sustainable City”
The Sustainable City is considered one of the most innovative and unique developments in the region. In line with Dubai’s ambitious aim to become an international model of sustainable living, the project promotes the idea of urban agriculture with the inclusion of a 3 hectare farm running across the City’s central spine. This community farm accommodates 38,000 sqft (3,500 sqm) of Biodomes Greenhouses dedicated to the growing of fruits, herbs and vegetables, allowing residents to enjoy local year round healthy food. Residents will have the opportunity to participate in community farming groups and a Community Supported Agriculture food box program that will see fresh produce and trays of herbs delivered door to door on a weekly basis.
 
"دايموند ديفلوبرز" تسلط الضوء على أول مدينة مستدامة في الإمارات خلال المنتدى العالمي للإبداعات في الزراعة 2016
أول مجتمع مستدام متكامل في المنطقة يتبوأ مركز الصدارة في الحدث العالمي

 
[دبي - الإمارات العربية المتحدة، 10 فبراير 2016] - تعتزم "دايموند ديفلوبرز" عرض أول مجتمع مستدام ومتكامل في دولة الإمارات العربية المتحدة، ممثلاً بالمدينة المستدامة، وذلك خلال المنتدى العالمي المرتقب للابتكارات في مجال الزراعة.
ويستقطب هذا الحدث صناع القرار والأطراف ذات الصلة بهذا المجال من القطاع الخاص وقادة المجتمع المدني التي يقومون بتطوير الابتكارات من أجل تحقيق مفهوم الزراعة المستدامة. وسيتم عرض المدينة المستدامة التي تعد المجتمع السكني الفريد من نوعه في الإمارات أمام الجمهور خلال المعرض الذي يقام يومي ١٦  و ١٧ فبراير الجاري بمركز أبوظبي الوطني للمعارض.
وكان قد تم اختيار "المدينة المستدامة” لتكون وجهة الجولة الفنية لهذا العام، حيث ستتاح الفرصة أمام المشاركين بالمعرض لزيارة المدينة المستدامة في دبي، والتجول في أرجاء المشروع للتعرف إليه عن قرب، مع وجود فريق للإجابة عن جميع الاستفسارات التي يطرحها الزوار خلال جولتهم.
وقال فارس سعيد، الرئيس التنفيذي والمؤسس المشارك لشركة "دايموند ديفلوبرز": "يطيب لنا أن نعرب عن سعادتنا لاختيار المدينة المستدامة لتنظيم الجولة الفنية على هامش المعرض هذا العام، ويسعدنا استضافة المشاركين والخبراء لزيارة المشروع والتعرف على تجربتنا في ترجمة مفهوم الاستدامة لتكون واقعاً حقيقياً مُعاشاً في دولة الامارات”
يشار إلى أن المدينة المستدامة صممت لتلبية أعلى المعايير البيئية من خلال تبني نهج مستدام في مساعيها الهادفة لتكون بمثابة معلم بارز للسياحة البيئية وحماية البيئة على مستوى المنطقة والعالم. ويشجع المشروع فكرة الزراعة الحضرية على مساحة 3 هكتارات لهذا الغرض في وسط المدينة. وتعد المدينة واحدًا من أهم المشاريع الإبداعية التي تقوم على العديد من نماذج ومفاهيم الزراعة المستدامة باستخدام القباب البيولوجية التي يمكن الاستفادة منها لزراعة الفواكه والخضروات والأعشاب. وبذلك، تكون الفرصة متاحة أمام المقيمين في المشروع للحصول على المنتجات الصحية الطازجة، كما يمكنهم المشاركة في مجموعات الزراعة في المدينة، والحصول على المنتجات التي يحتاجون إليها وتوصيلها مباشرة إلى أبواب منازلهم.

 
 
 



No comments:

Post a Comment

=