Thursday, 11 February 2016

CORUM: Miss Golden Bridge Ceramic Summer gold on the wrist

 


In 2015, Corum celebrates the 35 years of its mythical movement Golden Bridge. An anniversary conjugated to the feminine and expressed by a new model which found the values of the brand: legitimacy and pioneering spirit.
When the brand Corum created the Golden Bridge in 1980, did its founder René Bannwart suspect that he had just launched a model which was not only going to become one of the pillars of his company but also an icon of the Swiss watchmaking?
The remarkable design of this timepiece all in transparency was certainly in line with the philosophy of a brand which wished from its creation to take place in the avant-garde of the watchmaking industry. The model completed an already very creative collection alongside with the very sporty Admiral's Cup watch. It also reached a branch of the watchmaking industry where no other watchmaking manufacturers had chosen to venture: the one of the "baguette en ligne" movement.
Thirty years later, this movement, which meanwhile became mythical, remains an exceptional achievement and a unique watchmaking expression. Composed of 140 components arranged in a parallelepiped rectangle of 33 mm in length, 3 mm in width and less than 5 mm in thickness, it is a masterpiece of micromechanics offering a balance wheel with variable inertia, a barrel with slipping spring, a power reserve of 40 hours, a 4 hertz frequency ensuring reliability and precision, and hand-engraved bridges and plate made of fine gold… At this level of miniaturization, there are few other pretenders.
The Miss Golden Bridge proposes a feminine expression of a design which has made his mark on the watchmaking history. It's in a whole new white ceramic case that the coveted movement is staged. The technical challenge that confronts this material is high because the fineness of the ceramic case is against a large proportion of sapphire crystal. The slim white case just supervises the movement of gold, marking a break between colors and shapes. The faceted hands overlap with lightness the CO113 caliber. The middle, opened above, below but also on its sides, still plays many effects of transparency and allows the movement to be admired from all parts, through its sapphire glasses. However, it comes rethought in a very feminine spirit, in a thin, slender and curved tonneau shape. Its horns were removed so that the hand-stitched crocodile bracelet perfectly integrates the case, setting itself in its continuity, in the style of a cuff watch. The crown located at 6 o’clock emphasizes the refined character of this contemporary and elegant case.

إصدار ميس جولدن بريدج سيراميك...إهداء "كوروم" للمرأة الأنيقة
قامت "كوروم" دار الساعات الفاخرة،  بالتألق من خلال إصدار ميس جولدن بريدج سيراميك للمرأة الأنيقة والمحبة للساعات الثمينة ذات التصميم الفريد والكفاءة العالية. وفي العام الماضي، احتفلت كوروم بمرور 35 عاما على آلية الحركة الأسطورية لساعات جولدن بريدج. اقترن هذا الاحتفال السنوي بأناقة المرأة، لتجسد من خلاله كوروم موديل جديد يلخص قيم العلامة: الأصالة والروح الرائدة.
حين صنعت علامة كوروم جولدن بريدج في عام 1980، هل كان مؤسسها رينيه رانوارت يشك في أنه أطلق موديلا كان سيصبح واحدا من ركائز شركته، ليس ذلك فحسب وإنما أيقونة في تصنيع الساعات السويسرية كذلك؟  
كان تصميم هذه الساعة الشفافة تماما يتوافق مع فلسفة علامة كانت تأمل بتصنيعه أن تتبوأ مكانة في صدارة صناعة الساعات. أكمل الموديل تشكيلة ابتكارية جدا بالفعل إلى جانب ساعة أدميرالز كاب الرياضية جدا. كما وصلت إلى أحد أفرع صناعة تصنيع الساعات التي لم يقع اختيار أي من مصنعي الساعات الآخرين عليها: إنه فرع آلية الحركية "الخطية متطاولة الشكل".
وبعد ثلاثين عاما، لا تزال آلية الحركة هذه التي أصبحت أسطورية في نفس الوقت، لا تزال إنجازا استثنائيا وتعبيرا فريدا في تصنيع الساعات. تتألف الآلية من 140 قطعة مصفوفة في مستطيل طوله 33 ملم، عرضه 3 ملم وسماكته لا تقل عن 5 ملم، إنها تحفة فنية للميكانيكا الدقيقة التي تقدم ترس توازن بنسب متغيرة، برميل بقفاز زلاج، احتياطي الطاقة لمدة 40 ساعة، ذبذبة 4 هرتز يضمن وضوح القراءة والدقة، ومعابر منقوشة يدويا ولوح مصنوع من الذهب الراقي... في هذا المستوى من التحف المصغرة هناك قليل من الأدعياء الآخرين.
تمثل ميس جولدن بريدج تعبيرا أنثويا لتصميم كان له بصمته في تاريخ تصنيع الساعات. تأتي آلية الحركة المرغوبة في علبة بيضاء من السيراميك جديدة كليا. التحدي الفني الذي يواجه هذه المادة كبير وذلك لأن صفاء علبة السيراميك يتناقض مع الحجم الكبير لبلور الزفير. تشرف العلبة البيضاء الرشيقة على آلية حركة الذهب، ما يوفر فسحة بين الألوان والأشكال. تتداخل العقارب الموجهة بخفة مع معيار CO 113. ولا تزال الوسطى، المفتوحة من أعلى، أسفل، وكذلك على الجوانب، تلعب كثيرا من تأثيرات الشفافية وتتيح الاستمتاع بآلية الحركة من كافة الجوانب، من خلال بلورات الزفير. تم إزالة الأقران حتي يتكامل سوار جلد التمساح يدوي الغُرز بشكل رائع مع العلبة، ويميز نفسه بالاستمرارية، وأسلوب ساعة كف. يقع التاج عند الساعة 6 تماما ويؤكد على الهوية الراقية لهذه العلبة الأنيقة والمعاصرة.

 
 


 

No comments:

Post a Comment

=