Sunday, 21 February 2016

Brazilian food companies set to take the spotlight in Gulfood 2016

 


UAE, February 20, 2016 – Brazilian food companies are set to take the spotlight in the upcoming Gulfood, which will be held between February 21 to 25, 2015 at the Dubai World Trade Center. Gulfood is one of the world’s leading annual food and hospitality show that provides an ideal platform for companies operating in all aspects of the food and beverage industry. Drawing participants from all over the world, the event showcases emerging trends and innovations from notable companies within the sector.
This year’s edition is set to hold the largest South American participation, and Brazilian food companies attending the show will be showcasing a variety of products in their respective fields that is set to delight the global audiences that will be visiting the booths. These companies will highlight the superior quality products as well as the unique and exotic varieties particular to the country. During the event, the Arab Brazilian Chamber of Commerce (ABCC) will establish an area called Space Brazil especially for its member companies to connect them with prospective buyers. The space will feature an eight-table meeting room where members can hold meetings and get in touch with importers.
“We at the Arab Brazilian Chamber of Commerce (ABCC) remain steadfast in our commitment to strengthen communication channels and enhance trade relations between Brazil and Arab world in different fields, particularly the food sector. Gulfood is an important platform to share Brazilian food with different cultures and improve the people knowledge about what Brazil has to offer,” concluded Dr. Michel Alaby, Secretary General and CEO, Arab-Brazilian Chamber of Commerce.
 
حضور قوي لشركات الأغذية البرازيلية في معرض "جلفود 2016"

 
الإمارات، 20 فبراير 2015  -من المتوقع أن تستحوذ شركات الأغذية البرازيلية على الكثير من الاهتمام خلال معرض "جلفود 2016"، الذي سيقام في الفترة من 21 إلى 25 فبراير الجاري في مركز دبي التجاري العالمي. ويعد معرض "جلفود" واحداً من أبرز معارض الأغذية والضيافة السنوية على مستوى العالم، حيث يوفر منصة مثالية للشركات العاملة في مختلف مجالات صناعة الأغذية والمشروبات. ويستقطب المعرض مشاركين من جميع أنحاء العالم، حيث يعرض آخر الاتجاهات والابتكارات للشركات البارزة في هذا القطاع.

 
ومن المقرر أن تشهد دورة هذا العام المشاركة الأكبر من أمريكا الجنوبية، حيث ستعرض شركات الأغذية البرازيلية المشاركة في المعرض مجموعة متنوعة من المنتجات في مجالات تخصصها، الأمر الذي من المتوقع أن يلقى إقبالاً كبيراً من الجمهور العالمي الذي سيزور منصات هذه الشركات. وستقدم هذه الشركات المنتجات عالية الجودة، بالإضافة إلى الأصناف الفريدة الخاصة بالبرازيل. وستقوم الغرفة التجارية العربية البرازيلية خلال المعرض بإنشاء منطقة تسمى "ساحة البرازيل" خصيصاً لشركاتها الأعضاء من أجل  التواصل مع المشترين المحتملين. وتضم الساحة غرفة اجتماعات، حيث يمكن للشركات الأعضاء عقد الاجتماعات والتواصل مع المستوردين.

وقال ميشيل حلبي، الأمين العام والرئيس التنفيذي للغرفة التجارية العربية البرازيلية: "نواصل التزامنا بتعزيز قنوات التواصل وتعزيز العلاقات التجارية بين البرازيل والعالم العربي وفي مختلف المجالات، لا سيما قطاع الأغذية. ويعد معرض "جلفود" منصة هامة لمشاركة المواد الغذائية البرازيلية مع الثقافات المختلفة، وإطلاع الناس على ما تقدمه البرازيل من منتجات".

 
 
 



No comments:

Post a Comment

=