Sunday, 10 January 2016

NAPCO signed as official aluminium extruder for Anantara Al Jabal Al Akhdar Resort in Oman


Company extrudes doors & windows for luxurious property in Jebel Al Akhdar
January 10, 2016 - National Aluminium Products Company SAOG (NAPCO), one of the leading extruders of aluminium profiles in the GCC, has announced that it was the official extruder for the Anantara Al Jabal Al Akhdar Resort located 2,000 meters above sea level on Saiq Plateau in the Al Jabal Al Akhdar area, set to open in 2016. The company was appointed by a renowned European firm known for its revolutionized architectural aluminium concepts, to extrude doors and windows for the premier resort by Thai luxury hospitality brand Anantara Hotels, Resorts & Spas.
Robert Holtkamp, CEO, NAPCO, said: “NAPCO extended its extruding services to the soon-to-open Anantara Al Jabal Al Akhdar Resort in Oman. We are delighted to see a surge in new luxury commercial properties in the country and will continue to offer our services to the country’s expanding hospitality projects. NAPCO’s association with such landmark projects of this scale further reinforce NAPCO’s reputation as a leading extruder in the region. We signed major deals with several high profile projects in Oman and the region in 2015 and look forward to sustain the momentum in 2016 with the aim to become one of the GCC’s top five extruders.”
The Anantara Al Jabal Al Akhdar Resort will feature 82 authentic luxurious room and 33 high end villas combining one, two and the resorts three bedroom royal mountain villa each with their own private pool. Additional resort facilities will include a spa, a fitness centre, a children’s club, a library, six dining outlets, an onsite chef’s garden, and a souk.
NAPCO has been part of several major projects in Oman, the most recent being the Saraya Bandar Jissah, a premium mixed-used development in the Sultanate of Oman. Within the region, Dubai is its vital market where its current portfolio includes Citywalk, an upcoming retail destination on the junction of Al Wasl and Safa Roads; Onyx Tower, a 3-tower commercial project close to Emaar Business Park on Sheikh Zayed Road; and Dubai Design District (d3), an ambitious and innovative purpose-built destination for creatives. In addition, it is working on Abu Dhabi Plaza, a mixed-use development underway in Astana, Kazakhstan. NAPCO’s long list of developments comprise the Supreme Court in Muscat, Salalah Airport, the Dubai International Airport Expansion (UAE), the Burj Khalifa (UAE), and the Al Rayyan Complex (UAE), to name a few.  


"نابكو" المورد الرسمي لمقاطع الألمنيوم لمشروع "منتجع أنانتارا الجبل الأخضر" في سلطنة عُمان

الشركة تورّد الأبواب والنوافذ لهذا المشروع العقاري الراقي في الجبل الأخضر

10 يناير 2016 - أعلنت الشركة الوطنية لمنتجات الألمنيوم "نابكو" (NAPCO)، إحدى الشركات الرائدة في مجال صناعة مقاطع الألمنيوم في دول مجلس التعاون الخليجي،عن إختيارها كمورد رسمي لمقاطع الألمنيوم لصالح "منتجع أنانتارا الجبل الأخضر" (Anantara Al Jabal Al Akhdar) في سلطنة عُمان والواقع على هضبة سيق في منطقة الجبل الأخضر على إرتفاع 2.000 متر فوق سطح البحر والمقرر إفتتاحه خلال العام الجاري. وتم إختيار "نابكو" من قبل إحدى الشركات الأوروبية المعروفة نظراً لمفاهيمها المبتكرة في مجال الألمنيوم المعماري وذلك لتوفير الأبواب والنوافذ لهذا الفندق المتميز التابع لسلسلة الضيافة التايلندية "فنادق ومنتجعات وسبا أنانتارا" (Anantara Hotels, Resorts & Spa).

وقال روبرت هولتكامب، الرئيس التنفيذي في شركة "نابكو": "يسرنا تقديم خدماتنا في مجال توريد مقاطع الألمنيوم لـ "منتجع أنانتارا الجبل الأخضر" في سلطنة عُمان، الذي سيتم افتتاحه قريباً، وذلك بالتزامن مع النمو المستمر لقطاع العقارات التجارية الفاخرة في السلطنة. ونلتزم من جانبنا بمواصلة توفير خدماتنا المتكاملة لمشاريع الضيافة التي تشهد إتساعاً لافتاً، حيث إن مشاركتنا في مثل هذه المشاريع الراقية سيعزز من مكانتنا كشركة رائدة في مجال صناعة مقاطع الألمنيوم على مستوى المنطقة. وقمنا خلال العام الماضي بتوقيع صفقات كبرى مع العديد من المشاريع رفيعة المستوى في سلطنة عُمان وبقية المنطقة، ونتطلع إلى الحفاظ على نفس زخم النجاح خلال العام الجاري في إطار سعينا لأن نصبح واحدة من أفضل خمس شركات لصناعة الألمنيوم في دول مجلس التعاون الخليجي".

ويشتمل "منتجع أنانتارا الجبل الأخضر" على أربعة مباني تضم 115 غرفة فاخرة، بما في ذلك الغرف المطلة على الوادي وبركة السباحة في الحديقة وبركة للسباحة مطلة على الجرف وفلل رئاسية. كما سيحتوي المنتجع على سبا ونوادي للياقة البدنية ونوادي للأطفال ومكتبة ومطاعم وحديقة للخضروات لتلبية احتياجات المطاعم ومتحف وسوق.

وتعمل الشركة الوطنية لمنتجات الألمنيوم "نابكو" على تنفيذ العديد من المشاريع البارزة في سلطنة عُمان، كان آخرها "سرايا بندر الجصة"، وهو عبارة عن مشروع تطور عقاري متعدد الاستخدامات. أما على مستوى المنطقة، فتعتبر دبي سوقاً حيوية للشركة، حيث تشتمل محفظة مشاريعها الحالية في الإمارة على مشروع "سيتي ووك" (City walk)، وهو عبارة عن وجهة ترفيهية وتسويقية على تقاطع شارعي الوصل والصفا؛ ومشروع "أونيكس تاور" (Onyx Tower)، وهو مشروع تجاري مؤلف من ثلاثة أبراج بالقرب من مجمع إعمار للإعمال على شارع الشيخ زايد؛ وحي دبي للتصميم (d3)، المشروع الطموح الذي يضم مرافق متخصصة للمبدعين والمصممين من قطاعات متعددة. كما تعمل الشركة على مشروع "أبوظبي بلازا" (Abu Dhabi Plaza)، وهو مشروع متعدد الاستخدامات في العاصمة الكازخستانية أستانا. وتضم القائمة الطويلة لمشاريع "نابكو"، على سبيل المثال لا الحصر، المحكمة العليا في مسقط ومطار صلالة وتوسعة مطار دبي الدولي، وبرج خليفة، ومجمع الريان.

No comments:

Post a Comment

=