Sunday, 10 January 2016

Medical Village introduces Picosure’s new tattoo removal technology



Focus Lens Array offers pioneering service for removing all colored tattoos

January 7, 2016
Medical Village, a leading medical center in the UAE and a pioneer in medical technological advancements, has recently introduced Picosure, Cynosure’s innovative new technology, the Focus Lens Array, a 532 nm wavelength device designed to effectively treat red, orange, and yellow tattoo ink colors from the skin. The organization’s recent acquisition is an additional milestone in its diverse portfolio of pioneering health and medical services.
Picosure from Cynosure) is the renowned developer of the world’s first aesthetic picosecond laser, and is widely recognized for its superior technology, unparalleled clinical versatility and proven performance. Its latest product, the FOCUS™ Lens Array, offers a wide range of services and distinct features that sets it apart from any other laser system currently available in the market. This technology has been cleared by the Food and Drug Administration (FDA) and is available as a new system as well as an upgrade for existing Picosure customers.
Dr. Hamid Taghaddos, Founder, Medical Village said: “This added feature to Picosure’s laser technology will enable us to effectively address client concerns with regards to removing all types of colored tattoos. This is done with minimal pain and scarring. The recent acquisition of this innovative technology is in line with our organization’s vision of providing excellent medical and healthcare services to people in the region. In fact, we are the first to bring this technology to the Middle East and North Africa.”
PicoSure is the only picosecond laser platform with a combination 755 nm / 532 nm wavelength option, which was developed to treat the full color spectrum of tattoo inks. Aside from effectively erasing tattoo marks, Picosecond technology combined with the powerful FOCUS Lens Array has shown impressive results in tending to wrinkles, acne scars, and pigmented lesions. This adaptability provides the system with a unique competitive advantage as it can remedy a variety of cosmetic concerns.

Recent medical reports have described PicoSure as the first new option for tattoo removal in over two decades. The offered device can clear tattoos in less treatment sessions utilizing a photomechanical effect to deliver energy without seriously damaging the top layer of skin, blasting the ink particles into smaller fragments so that it can be broken down by the body and then absorbed naturally. 

"القرية الطبية" تكشف عن إضافة أحدث تقنية لإزالة الوشوم إلى جهاز "بيكو شور"

"نظام عدسات التركيز" يتيح خصائص متطوّرة وأكثر فعالية في إزالة جميع الوشوم بمختلف أنواعها وألوانها

7 يناير 2016
كشف مركز "القرية الطبية"، الرائد في مجال التطوّرات التكنولوجية الطبية المتخصّصة في دولة الإمارات، عن إضافةٍ جديدةٍ إلى جهاز "بيكو شور لإزالة الوشوم، تتمثّل في "نظام عدسات التركي الذي يتميّز بالقدرة على إنتاج موجات بطول 532 نانومتر لإزالة الوشوم ذات الألوان الأحمر والبرتقالي والأصفر. وتشكّل هذه التقنية المبتكرة إضافةً نوعية إلى محفظة "القرية الطبية" المتنوّعة من الخدمات الصحية والعلاجية عالية المستوى.

ويعد "بيكو شور"، المصنّع من قبل شركة "سينو شور"، الجهاز الأوّل من نوعه في العالم الذي يستند إلى تقنية "بيكو سكند" لضمان توفير أعلى مستويات الأداء والكفاءة. ويوفّر "نظام عدسات التركيز" الجديد مجموعةً واسعةً من الخدمات والخصائص المتميّزة التي ينفرد بها عن سائر الأنظمة والتقنيات الأخرى المستخدمة حالياً في مجال إزالة الوشوم، كما يحظى بترخيص معتمد من "الإدارة الأمريكية للأغذية والأدوية" وهو متوفّر إما كنظام جديد أو تحديث على أجهزة "بيكو شور" لدى العملاء.

وتعليقاً على الأمر، قال الدكتور حميد تقدس، مؤسّس مركز "القرية الطبية": "تكتسب التقنية الجديدة المضافة إلى "بيكو شور" أهميةً كبيرةً بالنسبة لنا كونها تتيح إمكانية الإستجابة بفعالية لمتطلبات العملاء من حيث إزالة جميع أنواع الوشوم الملوّنة مع ضمان أدنى درجات الألم ودون التسبّب بأي ندبات. ويأتي إضافة التقنية الجديدة في إطار التزامنا المطرد في "القرية الطبية" بتقديم أفضل الخدمات الطبية والصحية في المنطقة. ويشرّفنا القول أنّنا أوّل مركز يعتمد هذه التقنية المتطوّرة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا".

ويعتبر جهاز "بيكو شور" المنصة الوحيدة من نوعها التي تعمل بتقنية "بيكو ثانية" وتستطيع إنتاج موجات بطول 755 نم و532 نم بما يمكنّها من التعامل مع مختلف أنواع وألوان الحبر المستخدم في رسم الوشوم. ولقد أظهرت الإختبارات أن دمج "نظام عدسات التركيز" بجهاز "بيكو شور" قد أثمر عن نتائج مبهرة في التخلّص من التجاعيد والتصبّغات الجلدية والندبات الناتجة عن حب الشباب، الأمر الذي يعزّز المقومات التنافسية لتقنية "بيكو شور" في مجال العلاجات التجميلية.

ووصفت التقارير الطبية الأخيرة جهاز "بيكو شور" على أنّه الخيار الأحدث والأكثر تطوّراً الذي يتم تصميمه منذ العقدين الأخيرين لإزالة الوشوم. ويعمل هذا الجهاز الثوري على التخلّص من الوشم في عدد جلسات أقل وذلك بإستخدام التقنيات الضوئية الميكانيكية التي تقوم بإرسال الليزر مباشرةً إلى داخل الجلد دون الإضرار بالطبقة الخارجية للجلد أو البشرة. وبدوره، يعمل الليزر على تفتيت جزيئات الحبر إلى جزيئات أصغر حجماً ليتمكّن الجسم من تكسيرها وامتصاصها ليتم بعد ذلك إخراجها من الجسم بالشكل الطبيعي.


No comments:

Post a Comment

=