Sunday, 13 December 2015

The Arab world's most watched and shared videos on YouTube in 2015



Cairo, Egypt 10th December, 2015 - Another great year has passed with amazing videos from around the world. The time has come to look at which videos were the most watched and shared in the Middle East and North Africa region.
This year, the list represents an amazing variety of creativity from comedy shows to social commentaries, and thrilling moments from big names on YouTube like Bader Saleh, Shady Srour from Egypt and Hayla Ghazal. Collectively these 10 videos have hundreds of millions of views from creators, with more than 10 million cumulative subscribers.
YouTube has over a billion users - almost one-third of all people on the Internet - and everyday people watch hundreds of millions of hours on YouTube and generate billions of views. In the Middle East and North Africa, growth in watch time on YouTube has accelerated and is now up over 80% year over year, the fastest growth rate we've seen in two years!
Here are the top trending videos for 2015, based on views, shares, comments, likes and more.

القاهرة، مصر 10 ديسمبر 2015 - يحتفل موقع YouTube في هذا الوقت من كل سنة بمقاطع الفيديو التي نالت أعلى معدلات المشاهدة والمشاركة على مدار السنة. وقد أظهرت نتائج سنة 2015 العديد من المفاجآت لمتابعي YouTube! في نفس الوقت تضمنت القائمة باقة متنوعة من مقاطع الفيديو الرائعة التي تعبر عن روح الابتكار والإبداع، بداية من البرامج الكوميدية واللحظات المثيرة مع أبرز مشاهير YouTube مثل بدر صالح، شادي سرور من مصر وهايلا غزال. يبلغ مجموع مشاهدة مقاطع الفيديو إلى مئات آلاف المشاهدات وأكثر من أحد عشر مليون مشترك.

يضم YouTube أكثر من مليار مستخدم، أي حوالي ثلث الأشخاص الذين يستخدمون الإنترنت، ويقضي المستخدمون يوميًا مئات الملايين من الساعات في مشاهدة مقاطع الفيديو على موقع YouTube ويسجّلون مليارات المشاهدات. كما ارتفع عدد الساعات التي يقضيها المستخدمون في مشاهدة مقاطع الفيديو (ما يُعرف أيضًا بوقت المشاهدة) على موقع YouTube بنسبة 80%  في المنطقة مقارنةً بالسنة الماضية، مما يشكل النمو الأسرع الذي شهدناه في سنتين.

لقد تم اختيار مقاطع الفيديو التي حصلت على المراكز العشر المتقدمة بناءً على التعليقات والمشاركات وعدد مرات الإعجاب والزيارات المتكررة للمقاطع المختلفة.


No comments:

Post a Comment

=