Sunday, 13 December 2015

SWIFT announces global payments innovation initiative


........................................................................................
Delivering a new standard in cross-border payments

Brussels, 13 December 2015 – SWIFT announces a global payments innovation initiative to dramatically improve the customer experience in correspondent banking by increasing the speed, transparency and predictability of cross-border payments.
Designed in collaboration with the industry, the initiative will initially focus on a business-to-business payments service supported by participating banks in early 2016.
The new service will help corporates grow their international business, improve supplier relationships, and achieve greater treasury efficiencies. It will enable corporates to receive an enhanced payments service directly from their banks, with the following key features:

  • Same day use of funds
  • Transparency and predictability of fees
  • End-to-end payments tracking
  • Transfer of rich payment information.
It will operate on the basis of ‘business rules’ captured in multilateral service level agreements (SLAs) between participating banks. The innovative new service is designed to address end-customer needs, without compromising banks’ abilities to meet their compliance obligations, market, credit and liquidity risk requirements. It will operate on SWIFT’s secure and resilient global platform; and participation will be open to any supervised financial institution that is a member of SWIFT and adheres to its business rules.
Gottfried Leibbrandt, CEO, SWIFT said: “Correspondent banking serves the industry with millions of secure cross-border payments day in, day out; with the global payments innovation initiative we are building on those strengths, enabling banks to provide distinctive cross-border payments services and providing real benefits to end customers. This is a critical step in cross-border payments innovation.”
Yawar Shah, Chairman, SWIFT said: “This global payments innovation initiative is a reflection of the strength of the SWIFT community and its ability to collaborate and innovate, and deliver a new benchmark in cross-border payments.”
Following the pilot focused on cross-border payments for corporates, SWIFT aims to incorporate additional innovations and deploy new technologies as part of the global payments innovation initiative. SWIFT will work together with the industry to define additional service level agreements that will cater for other client groups, further reducing the costs and frictions arising from compliance, liquidity and processing efficiency considerations involved in cross-border payments.
Wim Raymaekers, Head of Banking Markets, SWIFT, adds: “This initiative is an important first step in driving cross-border payments innovation. As part of the initiative we will continue to develop new and enhanced services, utilising SWIFT’s Innotribe initiative to further engage the FinTech community and explore the application of innovations such as real time payment status tracking, the use of peer-to-peer messaging and blockchain technology.”
The pilot of the new initiative will start from early 2016.
To join the global payments innovation initiative, or to find out more, visit swift.com/gpi.

...................................................................................
"سويفت" تعلن عن مبادرة عالمية للابتكار في مجال المدفوعات
تقدم معياراً جديداً للمدفوعات العابرة للحدود
 ...................................................................................
بروكسل/دبي، 13 ديسمبر 2015 – أعلنت "سويفت" عن مبادرة عالمية للابتكار في قطاع المدفوعات بغرض تحسين تجربة العملاء في مجال الأعمال المصرفية التي تتم بواسطة البنوك المراسلة، وذلك بتعزيز سرعتها وشفافيتها وقابلية التنبؤ بالمدفوعات العابرة للحدود.
وقد صُمّمت المبادرة بالتعاون مع القطاع المصرفي وسوف تركّز مبدئياً على خدمات المدفوعات بين الشركات والمؤسسات مدعومة من قِبل المصارف المشاركة في مطلع عام 2016.
وستساعد الخدمة الجديدة المؤسسات والشركات على تنمية أعمالها العالمية وعلى تحسين علاقاتها مع الموردين فضلاً عن تعزيز كفاءة أعمال الخزينة لدى تلك المؤسسات. وستمكّن المبادرة المؤسسات والشركات من تلقي خدمات متطورة في مجال المدفوعات مباشرة من المصارف التي تتعامل معها، حيث ستتضمن هذه الخدمة المزايا التالية:
  • استخدام الأموال في اليوم ذاته
  • شفافية الرسوم وإمكانية التنبؤ بها
  • تتبع المدفوعات من الطرف-إلى-الطرف
  • تحويل معلومات غنية عن المدفوعات.
هذا وستعمل الخدمة وفقاً لـ "قوانين الأعمال" الواردة في اتفاقيات مستويات الخدمة متعددة الأطراف (SLAs) المبرمة بين المصارف المشاركة. صُمّمت الخدمة المبتكرة الجديدة من أجل تلبية احتياجات عملاء المصارف دون التأثير على قدرات المصارف في الإيفاء بالتزاماتها في مجال الامتثال للقوانين ودون التأثير على متطلبات السوق والائتمان ومخاطر السيولة لدى المصارف. وستعمل الخدمة على منصة "سويفت" العالمية الآمنة والقوية حيث ستكون المشاركة في الخدمة مفتوحة أمام أي مؤسسة مالية تخضع للمراقبة وعضوة في شبكة "سويفت" وتلتزم بقوانينها في مجال الأعمال.
صرح غوتفريد ليبراندت، الرئيس التنفيذي في "سويفت": إن الخدمات المصرفية التي تقدّمها المصارف المراسلة تخدم القطاع من خلال إجراء ملايين معاملات الدفع الآمنة عبر الحدود في كل يوم. ومن خلال مبادرة الابتكار العالمية للمدفوعات هذه، نحن نمكّن المصارف من تقديم خدمات دفع مميزة عابرة للحدود وتوفير مزايا حقيقية لعملاء المصارف. هذه خطوة هامة للابتكار في مجال المدفوعات عبر الحدود."
وقال ياور شاه، رئيس مجلس إدارة "سويفت": "تعكس مبادرة الابتكار للمدفوعات العالمية هذه قوة القطاع المشارك في شبكة ’سويفت‘ وقدرته على التعاون والابتكار وتقديم معايير جديدة في مجال المدفوعات العابرة للحدودة."
عقب البرنامج التجريبي للمدفوعات العابرة للحدود للقطاع المؤسسي، تنوي "سويفت" تقديم المزيد من الابتكارات وتوظيف تقنيات جديدة كجزء من مبادرة الابتكار العالمية للمدفوعات. وستعمل "سويفت" سوياً مع القطاع لتحديد اتفاقيات مستويات خدمة جديدة إضافية تلبي احتياجات فئات أخرى من العملاء، الأمر الذي سيخفض التكاليف ويحدّ من الخلافات التي تنشأ عن التوافق مع القوانين والسيولة وعن اعتبارات كفاءة معالجة المعاملات المتبعة في المدفوعات العابرة للحدود.
صرح ويم ريميكرز، رئيس الأسواق المصرفية لدى "سويفت": "هذه المبادرة هي خطوة أولى هامة في سياق تحفيز الابتكار في مجال المدفوعات العابرة للحدود. وكجزء من المبادرة، سنواصل تطوير خدمات جديدة ومحسنة باستخدام مبادرة "إنوترايب" Innotribe التابعة لـ ’سويفت‘ من أجل تعزيز التعامل في مجال التكنولوجيا المخصصة للقطاع المالي FinTech ومن أجل تحديد إمكانية تطبيق الابتكارات، كمثل تتبع وضع معاملات الدفع في الزمن الحقيقي واستخدام خدمات التراسل بين النظراء وتقنية blockchain."
هذا وسيبدأ البرنامج التجريبي للمبادرة الجديدة في مطلع عام 2016.
للانضمام إلى المبادرة العالمية للابتكار في مجال المدفوعات، أو لمعرفة المزيد عنها، تفضلوا بزيارة موقع swift.com/gpi



No comments:

Post a Comment

=