Wednesday, 9 December 2015

SODIC to Co-develop 655 acres in East Cairo with Heliopolis Housing and Development Company



Egypt, Cairo, 9th of December, 2015

Sixth of October Development & Investment Company “SODIC” announced today that it has received the official award letter from Heliopolis Housing and Development (“Heliopolis Housing”) to co-develop an integrated project over c.655 acres in New Heliopolis, East Cairo.

The co-development agreement entails SODIC’s entitlement to 70% of the residential units revenues while Heliopolis Housing will be entitled to the remaining 30%. Furthermore, SODIC will be entitled to 69.8% of the commercial/retail revenues while Heliopolis Housing will be entitled to the remaining 30.2%. The co-development agreement marks SODIC’s first revenue sharing venture.

SODIC had participated in Heliopolis Housing’s last auction as part of its strategy to increase its land bank and pursue new opportunities for growth. The land is planned for a fully integrated project which is expected to create over 40,000 direct & indirect jobs over the course of its development.

The 665 acre land is strategically located in New Heliopolis off Cairo Suez Road, directly adjacent to Al Shorouk city. The land is in the heart of East Cairo, the natural extension to New Cairo, making it a valuable addition to SODIC’s existing land bank.

Commenting on the announcement Magued Sherif, SODIC’s Managing Director said “We are very excited to have been awarded this land. This is the beginning of an aggressive growth strategy for SODIC and we look forward to growing our land bank further in the foreseeable future.”

About SODIC
SODIC is one of the region’s leading real estate development companies and is currently developing a number of large and diversified projects in Egypt. SODIC’s developments range from residential projects of different types to retail, commercial and large scale mixed-use city centers in east and west Cairo. SODIC is listed on the Cairo Stock Exchange (Ticker OCDI). For more information please visit www.sodic.com

سوديك تشارك مصر الجديدة للإسكان والتعمير في تطوير 655 فدان بمنطقة شرق القاهرة

القاهرة في 9 ديسمبر 2015

أعلنت اليوم شركة السادس من أكتوبر للتنمية الاستثمار "سوديك" عن تلقيها خطاباً رسمياً من شركة مصر الجديدة للإسكان والتعمير (مصر الجديدة للإسكان) لإخطارها بترسية العطاء الخاص باشتراكها في تطوير مشروع عقاري متكامل على مساحة 655 فدان تقريباً في مدينة هليوبوليس الجديدة  بمنطقة شرق القاهرة.       

وتتضمن شروط المشاركة أحقية سوديك في الحصول على 70% من إيرادات الوحدات السكنية بينما تحصل شركة مصر الجديدة للإسكان والتعمير على نسبة 30% المتبقية من الوحدات السكنية. وستحصل سوديك على 69.8% من إيرادات الوحدات التجارية بالمشروع، كما تحصل شركة مصر الجديدة للإسكان والتعمير على الـ 30.2% المتبقية من إيرادات الوحدات التجارية. ويمثل هذا المشروع أولى مشروعات سوديك بنظام المشاركة.
  
هذا وقد شاركت سوديك في المزايدة العامة التي طرحتها شركة مصر الجديدة للإسكان والتعمير، في إطار استراتيجيتها لزيادة محفظة الأراضي التي في حوزتها، واقتناص فرص عقارية متميزة لدعم خططها للتوسع والنمو في السوق المصري. ومن المخطط إقامة مشروع عقاري متكامل على هذه المساحة الكبيرة، حيث من المتوقع أن يخلق هذا المشروع أكثر من 40,000 فرصة عمل مباشرة وغير مباشرة خلال كافة مراحل تطويره.

تبلغ مساحة الأرض الجديدة 655 فدان وتتميز بموقعها الاستراتيجي في مدينة هليوبوليس الجديدة بجوار مدينة الشروق على طريق القاهرة-السويس الصحراوي. تقع قطعة الأرض في قلب منطقة شرق القاهرة التي تمثل الامتداد الطبيعي للقاهرة الجديدة، وتُعد إضافة قيّمة لمحفظة أراضى الشركة.    

وتعليقاً على هذا الإعلان، يقول السيد/ ماجد شريف- العضو المنتدب لشركة سوديك "إنّ هذا المشروع يمثل بداية لخطة التوسع الاستراتيجية الطموحة للشركة، ونتطلع للمزيد من تنمية محفظة الأراضي التي في حوزتنا خلال المستقبل القريب".    



نبذة عن سوديك

تعد سوديك من كبرى شركات التطوير العقاري الرائدة على المستوى الإقليمي، حيث تقوم بتطوير عدد من المشروعات العقارية الكبيرة والمتنوعة في مصر. تتنوع المشروعات التي تقيمها سوديك لتضم مشروعات سكنية متنوعة، مراكز تجارية عملاقة تضم متاجر للتجزئة ومقار للشركات، حيث تمثل تلك المراكز أسواق مركزية وأماكن حضرية لسكان شرق وغرب القاهرة. سوديك مدرجة في بورصة الأوراق المالية بالقاهرة تحت اسم(TickerOCDI)  
لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة موقعنا www.sodic.com


No comments:

Post a Comment

=