Wednesday, 2 December 2015

Schneider Electric Shares Data Centre Cooling Insights with Customers at Conselve in Italy


Key MEA customers offered glimpses of latest data center cooling technologies and solutions at two-day program

Cairo-Egypt: 30 November, 2015 – Schneider Electric, a global leader in energy management and automation, welcomed customers and industry experts to its two-day ‘Cooling for Future Data Centers’ program in Italy to share the latest technologies and solutions for IT cooling.

Held at the EMEA Cooling Excellence Center in Conselve, Schneider Electric presented its comprehensive range of cooling solutions through Air and Water Cooling solution for indoor and outdoor applications. The company also hosted attendees at the factory acceptance test (FAT) laboratories and at the Conselve manufacturing facility.

The global data center cooling market is anticipated to grow from US$6.26 billion in 2015 to reach US$11.85 billion by 2020, according to a 2015 study by US-based market intelligence and research firm Research and Markets. This is a direct result of the surging demand for data centers due to the widespread uptake of cloud computing and virtualization.

Remarking on the numbers, Anne-Marie Gignac, Vice President of Cooling Business, Schneider Electric, said: “The trend will continue as sustainability becomes a priority for governments and private entities. While the demand is on the rise, we see a real need for awareness and training on the importance of cooling and climate management for optimization of IT and data assets. Hosting this two-day program was a step towards achieving this macro goal. We educated our customers on the life cycle of a data center, and technologies to help enterprises develop, thrive and stay on par with competition.”

Samir El Hassanin, Director Cooling & Secure Power - EMEA South, Schneider Electric, said: “The current geopolitical scenario and economic reforms in Middle East and North Africa are driving governments and corporates to seek energy efficient solutions. IT Cooling is one such area where efficiency  needs  to  be  embedded  into  technology  and  optimized  for  smarter  businesses  and
Infrastructure.


“To this end, we are pleased to welcome our loyal customers from the MEA region. Since Schneider Electric’s acquisition of Uniflair, we have expanded our footprint in data center cooling solutions. Currently occupying 80% market share in this space, we are committed to empowering customers and sharing industry know-how and best practices to help enrich their enterprises in an energy efficient manner.”

Schneider Electric offers a complete line of cooling products that deliver energy efficiency to enterprises without compromising on quality. The two-day agenda included latest key insights from technology experts from the US and EMEA. Customers viewed Air cooled Modulating chillers, New Adiabatic Chillers, New complete range of InRoom CW with underfloor fans sessions.

In 2010, Uniflair was acquired and integrated into Schneider Electric. The combination of Schneider Electric's APC and Uniflair cooling products has created a comprehensive portfolio of solutions for virtually any cooling needs in critical IT environments.

شنايدر إليكتريك  العالمية تقدم لعملائها أحدث الحلول في مجال تبريد مراكز البيانات خلال مؤتمرها في إيطاليا

كبار عملاء شنايدر اليكتريك في الشرق الأوسط وأفريقيا يطلعون على أحدث تقنيات وحلول مراكز البيانات علي مدار يومين


القاهرة، مصر: 30 نوفمبر، 2015- استضافت شنايدر إليكتريك، الشركة المتخصصة في إدارة الطاقة والتحكم الآلي، مجموعة من عملائها وباقة من خبراء حلول التبريد لمراكز البيانات خلال مؤتمر "مستقبل تبريد مراكز البيانات" الذي أقيم في إيطاليا على مدار يومين لمناقشة أحدث التقنيات وحلول التبريد الخاصة بقطاع تكنولوجيا المعلومات.

عُقد المؤتمر في مركز أوروبا والشرق الأوسط للتميز في التبريد في مقاطعة كونسيلفي الايطالية، وقدم باقة متكاملة من حلول شنايدر اليكتريك للتبريد باستخدام الهواء والمياه لتطبيقات التبريد داخل المباني وخارجها. كما رافق ممثلو الشركة المشاركين في المؤتمر في جولة بمعامل اختبارات قبول المنتجات ومصنع الشركة في نفس المقاطعة.

وقد أشارت دراسة حديثة أجرتها شركة Research and Markets، الشركة المتخصصة في مجال البحوث التسويقية، لتوقعات بنمو سوق تبريد مراكز البيانات على مستوى العالم بمعدلات كبيرة خلال السنوات القادمة، فمن المتوقع أن يصل حجم هذا السوق إلى 11.85 مليار دولار أمريكي بحلول عام 2020 مقارنة بـ 6.26 مليار دولار أمريكي في العام الحالي وذلك كنتيجة مباشرة لزيادة الطلب على مراكز البيانات مع الانتشار الواسع للحوسبة السحابية والثورة الإلكترونية التي يشهدها العالم.

وتعليقاً على تلك الإحصائيات تقول آن ماري جيناك- نائب رئيس شركة شنايدر إليكتريك لقطاع أعمال التبريد: "أعتقد أن النمو المتواصل لقطاع تبريد مراكز البيانات سيستمر، خاصة في ظل اهتمام الحكومات والشركات الخاصة بالاستدامة كتوجه عالمى ووضعها ضمن أولوياتها الاستراتيجية. وفي ظل زيادة الطلب على مراكز البيانات، أعتقد أن التدريب والتوعية بأهمية التبريد والتحكم في الظروف الجوية داخل تلك المراكز سيعمل على زيادة كفاءة المعدات والتجهيزات التكنولوجية الخاصة بها. وتُعد استضافتنا لهذا المؤتمر خطوة هامة لتحقيق هذا الهدف الكبير، حيث نسعى من خلاله لتدريب عملائنا وتوعيتهم بمراحل تطور أعمال مراكز البيانات، والتقنيات التي تساعدهم على تحقيق النمو والازدهار والتنافسية."

ومن جانبه، علق السيد/ سمير الحسنين- مدير عام قطاع التبريد والطاقة الآمنة في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا- شنايدر اليكتريك:" إنّ الأوضاع العامة والإصلاحات الاقتصادية التي تشهدها منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا تحفز الحكومات والشركات للحصول على حلول فعالة لتحقيق الكفاءة في استخدام الطاقة. وتُعد حلول التبريد في قطاع تكنولوجيا المعلومات من المجالات التي تحتاج لكفاءة وتعظيم استخدام الطاقة بالاستعانة بالتكنولوجيا الحديثة للحصول على بنية تحتية وشركات أكثر إنتاجية وذكاءً. ولتحقيق هذه الغاية، سعدنا بهذا المؤتمر الذي أتاح لنا فرصة التفاعل مع كبار عملائنا في الشرق الأوسط وأفريقيا. فمنذ أن استحوذت شنايدر اليكتريك على شركة  Uniflair، قمنا بتعزيز تواجدنا في قطاع حلول تبريد مراكز البيانات إلى أن وصلت حصتنا السوقية حالياً إلى 80%، الأمر الذي يجعلنا أكثر التزاماً برفع قدرات عملائنا وتعريفهم بأفضل الممارسات والخبرات التي تساعدهم على تنمية مشروعاتهم بشكل يتسم بالكفاءة في استخدام الطاقة."

هذا وقد تضمن جدول أعمال المؤتمر استعراض لأحدث المستجدات وأهم الرؤى لخبراء التكنولوجيا من الولايات المتحدة وأوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا، حيث اطلع العملاء على أحدث منتجات شنايدر اليكتريك في هذا المجال مثل مبردات الهواء العملاقة ومبردات الهواء المثبتة للحرارة، إلى جانب مجموعة متكاملة من الدورات علي  وحدات تكيف غرف مراكز المعلومات بإستخدام المياة المبردة و المزودة  بمراوح اسفل الأرضيات المرتفعة، والتي تسعى شنايدر إلكتريك من خلالها لتقديم مجموعة شاملة من حلول التبريد التي تتميز بالكفاءة في استخدام الطاقة دون المساس بالجودة.

الجدير بالذكر أن شنايدر اليكتريك استحوذت على Uniflair في عام 2010، وأدى الاندماج بين منتجات التبريد التي تنتجها APC التابعة لشنايدر اليكتريك وUniflair لتمكين الشركة من تقديم باقة متكاملة من الحلول التي تلبي الاحتياجات المتنوعة للتبريد في قطاع تكنولوجيا المعلومات.   


No comments:

Post a Comment

=