Wednesday, 2 December 2015

Ooredoo is First to Deploy Voice over LTE for Qatar



Important Breakthrough Technology Provides Qatar with Crystal Clear Voice Calls and Faster Connections on the Ooredoo Supernet

Doha Qatar

Ooredoo today announced another major technology breakthrough on the Ooredoo Supernet with the implementation of Voice over LTE (VoLTE) across large parts of Doha.

VoLTE will enable customers to make crystal clear HD voice calls over the 4G data network and provide faster call setup. In addition, customers will be able to switch between ongoing voice calls and high-quality video calls as they want. They will also be able to browse the Internet on the 4G network while still on a call – the first time they have been able to do this.

The implementation is based on software-defined data centre architecture and a range of cutting-edge technologies including network function virtualization and software-defined networking. The success of this implementation positions Ooredoo in a leadership position on the global innovation path toward fully-converged Information Communication Technology (ICT).

With today’s launch of the pre-commercial phase, Ooredoo becomes the first operator in the GCC to introduce VoLTE across a substantial part of its nationwide network. Like a handful of other elite operators, Ooredoo has successfully trialled the service at its headquarters and in its state-of-the-art technology test facilities, and the company has decided to deploy the service on a mass scale now because the strength and scale of the Ooredoo Supernet makes it practical to do so. Ooredoo’s engineers are now working in hundreds of locations across Doha to optimise the VoLTE service for the planned commercial launch.

Waleed Al-Sayed, CEO, Ooredoo Qatar, said: “The successful deployment of Voice over LTE is another compelling indication of the strength and superiority of the Ooredoo Supernet. We have designed our Supernet to evolve and grow with the latest cutting-edge technology, which enables Ooredoo to be the first to introduce these important new services for our customers. Qatar expects the best, and the Ooredoo Supernet makes it possible for us to deliver the very best for our customers, such as Voice over LTE.”

Ooredoo launched HD Voice on its mobile network in 2012, and has been constantly improving call quality all across the country. VoLTE HD voice quality will further enhance the quality of calls.

To ensure that enabled smartphones are certified and ready for sale in Qatar, Ooredoo is working with the world’s largest device manufacturers in the run-up to the commercial launch of VoLTE. The company’s plan is to ensure Qatar is among the first nations in the world to fully benefit from VoLTE.

Ooredoo continues to enhance and upgrade the Ooredoo Supernet as part of its vision to make Qatar the best-connected country. Its evolutionary approach to the Ooredoo Supernet, which sees the company continue to introduce cutting-edge technology and expand capacity, delivers a superior experience, a bigger network and faster speeds every month.

VoLTE will be commercially launched for everyone in Qatar in 2016, with strong demand expected as Ooredoo continues to enhance its voice and data leadership across the country.

For more details on VoLTE go to www.ooredoo.qa for more info.

Ooredoo أول شركة توفر خدمات الصوت عبر شبكة الجيل الرابع VoLTE في قطر

التقنية الحديثة توفر مكالمات صوتية عالية الجودة واتصال أسرع بالإنترنت في قطر
عبر شبكة سوبرنت من Ooredoo

الدوحة، قطر

أعلنت Ooredoo اليوم عن تطور تقني مهم آخر عبر شبكتها سوبرنت يتمثل في توفير خدمة الصوت عبر شبكة الجيل الرابع LTE ( VoLTE) في مناطق واسعة من الدوحة عاصمة قطر.

وستمكن خدمة الصوت عبر شبكة LTE العملاء من إجراء مكالمات صوتية عالية الوضوح عبر شبكة الجيل الرابع 4G للبيانات، وسيتمكن العملاء كذلك من الانتقال بين إجراء المكالمات الصوتية ومشاهدة الفيديو عالي الجودة كما يحلو لهم. وسيتمكنون بالإضافة إلى ذلك من تصفح الإنترنت عبر شبكة 4G أثناء إجراء مكالماتهم الصوتية، وهي أول مرة يتمكنون فيها من القيام بذلك.

ويستند توفير هذه الخدمة إلى هيكلية مركز بيانات محددة باستخدام البرمجيات، وإلى توفر مجموعة من التقنيات الحديثة مثل افتراضية وظائف الشبكة network function virtualization والشبكات المحددة باستخدام البرمجيات. وسيؤدي النجاح في تطبيق تلك التقنيات إلى تبوؤ Ooredoo مركز الريادة على طريق الابتكارات العالمي نحو تكامل تقنيات الاتصالات والمعلومات.

ومع إطلاق هذه الخدمة اليوم التي تسبق مرحلة إطلاقها بشكل تجاري كامل، تصبح Ooredoo أول مشغل في منطقة الخليج يوفر خدمات الصوت عبر شبكة LTE على أجزاء كبيرة من شبكتها الوطنية. وعلى غرار ما يقوم به نخبة مشغلي خدمات الاتصالات الآخرين، أجرت Ooredoo وبنجاح كبير تجارب على هذه الخدمة في مقرها الرئيسي وفي مختبرات تتضمن أحدث التقنيات، وقررت الشركة أن توفر الخدمة على نطاق واسع الآن وذلك نظراً لقوة ومدى شبكتها سوبرنت جعل من ذلك أمراً عملياً في هذا الوقت. ويعمل مهندسو Ooredoo في الوقت الحالي في المئات من المواقع في الدوحة لتعزيز خدمة VoLTE استعداداً لإطلاق الخدمة على نطاق تجاري.

ويقول وليد السيد، الرئيس التنفيذي لـ Ooredoo قطـــر: "إن نجاحنا في إطلاق خدمات الصوت عبر شبكة LTE يعد دليلاً مهماً على قوة وتفوق شبكة سوبرنت Ooredoo. فقد صممنا شبكتنا سوبرنت بحيث تواكب نمو وتطورات أحدث التقنيات، وهو ما يجعل Ooredoo أول من يوفر مثل هذه الخدمات المهمة الجديدة لعملائنا. فدولتنا الحبيبة قطر تتوقع الأفضل منا، وشبكتنا سوبرنت تجعل تقديم الأفضل لعملائنا، مثل خدمة الصوت عبر LTE، أمراً ممكناً."


وكانت Ooredoo قد أطلقت خدمة الصوت عالي الدقة (HD) على شبكتها للاتصالات الجوالة في 2012، وعملت منذ ذلك الوقت على تحديث وتطوير جودة الصوت على شبكتها في مختلف مناطق قطر. وستسهم جودة الصوت عبر خدمة الصوت عبر شبكة LTE في جعل جودة المكالمات أفضل.

وتعمل Ooredoo بالتعاون مع مجموعة من أكبر صانعي الأجهزة في العالم لإطلاق خدمات VoLTEعلى نطاق تجاري لضمان توافق واعتماد الهواتف الذكية لتوفير هذه الخدمة وأن تكون جاهزة لبيعها في قطر. وتخطط الشركة لأن تكون قطر من أوائل الدول التي تستفيد بشكل كامل من خدمات الصوت عبر شبكة LTE.

يذكر أن Ooredoo مستمرة في تعزيز وتحديث شبكتها سوبرنت، وذلك في إطار رؤيتها للمساهمة في جعل قطر إحدى أفضل الدول في مجال الاتصالات في العالم. وتوفر طريقتها في تصميم وبناء شبكتها سوبرنت، التي تواصل من خلاله الشركة طرح التقنيات الحديثة وزيادة السعة، تجربة مميزة وسرعات أعلى وتغطية أوسع للشبكة في كل شهر.

وسيتم إطلاق خدمات الصوت عبر شبكة الجيل الرابع LTE للجميع في قطر في 2016، وتتوقع الشركة طلباً كبيراً عليها مع استمرار Ooredoo في تعزيز ريادتها لخدمات الصوت والبيانات في قطر.

لمزيد من التفاصيل حول خدمة VoLTE يمكن للعملاء زيارة موقع الشركة على الإنترنت www.ooredoo.qa.


 

No comments:

Post a Comment

=