Sunday, 13 December 2015

Imdaad to highlight green initiatives at Dubai Winter Festival


Dubai, United Arab Emirates, December 12, 2015 - Imdaad, a leading provider of integrated Facilities and Environment solutions in the GCC, has announced its participation in the Dubai Winter Festival (DWF) to be held from December 17 to 19, 2015 at the Dubai World Trade Center. As the box office sponsor of the event, the company will showcase its environmental activities under Be’ati, which is a vital component of the company’s Corporate Social Responsibility (CSR) initiative.
Imdaad and Be’ati will be throwing the spotlight on Khaddour, the fun-loving green leaf character, as part of an educational program organized for DWF. Khaddour will be treating the kids to a fun-filled afternoon with a live performance at the Main Stage of the venue at 5:15 pm on all three days of the event. In a series of lively and entertaining games, Khaddour will show children how they can play a more active role towards the preservation of natural resources. A number exciting activities awaits the attendees along with thrilling prizes that will also be given away with other goodie bags.
Jamal Abdullah Lootah, CEO, Imdaad, said: “We are happy to be part of this year’s edition of the Dubai Winter Festival which is one of the most highly anticipated event of the festive season. We believe that DWF will provide us with the ideal platform to present Khaddour to large number of families from across the emirate in line with our efforts to promote awareness on environmental issues to children in a fun and relaxed atmosphere. Through Khaddour we will help educate children and create stronger awareness about the environment and recycling of waste at the grassroots level through interactive games.”
During DWF, Khaddour will roam the event venue to meet kids and educate them on the importance of recycling and the global efforts to protect the environment. Khaddour is a vital component of Imdaad’s flagship CSR program, Be’ati, which means ‘My Environment.’ Be’ati was launched in 2009 to improve awareness on key environmental issues facing the planet and the importance of waste segregation among children. The program was developed to cultivate eco-friendly values to 30,000 students aged four to six.
DWF is currently on its fourth year and is considered to be the largest weekend event of the festive season. The event will feature a host of exciting activities and performances in line with the season’s festivities such as the Christmas tree lighting, pantomime, ice skating rink and more. DWF will host a large number of exhibitors displaying a wide range of products and a selection of restaurants that visitors can enjoy.

"إمداد" تستعرض مبادراتها الخضراء خلال "مهرجان الشتاء في دبي"

دبي، الإمارات العربية المتّحدة، 12 ديسمبر 2015- أكّدت "إمداد"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير الحلول المتكاملة لإدارة المرافق والبيئة في دول مجلس التعاون الخليجي، مشاركتها بصفة الراعي الرسمي لشباك التذاكر في فعاليات "مهرجان الشتاء في دبي" الذي سيقام في الفترة من 17 إلى 19 ديسمبر الجاري  في مركز دبي التجاري العالمي.  وتعتزم "إمداد" خلال الحدث تسليط الضوء على نشاطاتها البيئية المنضوية تحت مظلة مبادرة "بيئتي"، إحدى أبرز مبادرات المسؤولية الاجتماعية التي تنظّمها الشركة.

وتنظّم "إمداد" برنامجاً تثقيفياً وتعليمياً مخصّصاً للأطفال في المهرجان والذي سيتمحور حول شخصية "خضور"، وهي شخصية كرتونية مرحة على شكل ورقة شجرة خضراء، حيث سيقوم "خضور" بتقديم عرض حي على المسرح الرئيسي في تمام الساعة الخامسة والربع مساءً على مدار الأيام الثلاثة للحدث، بالإضافة إلى  تنظيم سلسلة من الألعاب الحية والترفيهية الهادفة إلى تثقيف الأطفال حول كيفية المساهمة الفاعلة في الحفاظ على الموارد الطبيعية. وسيتخلّل الفعالية أيضاً عدداً من النشاطات والمسابقات الترفيهية وتوزيع الجوائز والهدايا القيّمة.

وقال جمال عبدالله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة "إمداد": " نحن سعداء بأن نكون جزءًا من احتفالات دورة العام من "مهرجان الشتاء في دبي"  الذي يعد واحداً من أكثر الفعاليات المرتقبة في موسم الأعياد. ونحن على ثقة بأن هذا الحدث الرائد سيشكّل فرصةً ممتازةً لتعريف الزوّار من مختلف أنحاء الدولة على شخصيّة "خضور"، تماشياً مع جهودنا الحثيثة لرفع مستوى الوعي بين أوساط الأطفال حول أهم القضايا البيئية وذلك ضمن أجواء تجمع بين المرح والفائدة في الوقت نفسه، حيث نتطلّع من خلال الألعاب التفاعلية مع "خضور" إلى المساعدة في إثراء معرفة الأطفال وزيادة اهتمامهم بالحفاظ على البيئة وإعادة تدوير النفايات."

وسيتجول "خضور" في "مهرجان الشتاء في دبي" لمقابلة الأطفال وتسليط الضوء على أهمية إعادة التدوير ودعم المساعي العالمية المبذولة لحماية البيئة. وتعد الشخصية الكرتونية "خضور" عنصراً أساسيًا في برنامج "بيئتي" الذي تنتهجه "إمداد" في إطار مسؤوليتها الاجتماعية  والذي تم إطلاقه في العام 2009 لزيادة الوعي  بين الأطفال حول القضايا البيئية الرئيسية التي تواجه العالم وأهمية فصل النفايات. ويهدف هذا البرنامج إلى نشر الثقافة البيئية بين أوساط 30,000 طالب وطالبة تتراوح أعمارهم بين 4 إلى 6 أعوام في دولة الإمارات.

ويُذكر أن هذه الدورة الرابعة من "مهرجان الشتاء في دبي" الذي يعتبر أضخم فعالية مخصّصة للاحتفال بموسم الأعياد في دولة الإمارات. وسيضم جدول أعمال الفعالية مجموعةً من الأنشطة والعروض الاحتفائية مثل إضاءة شجرة الميلاد وعروض التمثيل الإيمائي وحلبة التزلّج على الجليد وغيرها.  وستستضيف دورة العام من الحدث أيضاً عدداً من الجهات العارضة والمطاعم لتقديم أحدث المنتجات والخدمات والمأكولات أمام الزوّار.

No comments:

Post a Comment

=