Monday, 21 December 2015

Huawei Egypt’s GSRC Ranked amongst Top 5 GSRC Systems Worldwide


Cairo, Egypt, 21 December 2015: Ranked as one of the top five Global support resource centers in the world, - amongst India, Malaysia, China, and Romania - Huawei’s GSRC Egypt has trained LTE Engineers in order to meet the Egyptian market’s demand for the 4th license launch in Egypt.

Founded in Egypt in 2008, GSRC Egypt is an expert engineering resource center serving Huawei Global projects by providing training end-to-end services which sustain and increase the company’s competitive edge in the global market. The GSRC management has been expanding; its total head count is more than 120 engineer, in which 65% are seniors who possess over five 5 years of experience in Telecom markets. In addition, there are juniors that graduated from reputable Egyptian universities such as GUC, Ain Shams University, and Helwan University.

“This ranking best reflects Huawei Egypt’s GSRC’s mission,” said Yang Tao, General Manager of Huawei Egypt. “As a key technology, GSRC Egypt helps resolve network issues and provides services such as performance benchmarking, optimization, and customer support, resulting in improved overall value for customers. The center is sending 10% of its Staff to China for technical training which adds value to the Egyptian market’s telecommunication technical skill.
In 2014, GSRC Egypt has contributed to the Egyptian labor market and has recruited more than 60 engineers, 50% of which were fresh graduates.


مركز هواوي مصر لتقديم الخدمات التقنية (GSRC)  يصنف ضمن أعلى خمسة أنظمة لمراكز التقنية على مستوى العالم

القاهرة، مصر في 24 ديسمبر2015، بوصفه أحد المراكز الخمس الأولى عالمياً في مجال تقديم الخدمات التقنية، بالإضافة إلى الهند وماليزيا والصين ورومانيا، قام مركز هواوي العالمي للتقنية في مصر بتدريب مهندسين في مجال شبكات الأتصالات المتخصصين في "التطور طويل المدى" (LTE) من أجل تلبية طلب السوق المصري على إنطلاق الشبكة الرابعة في مصر.

تأسس مركز هواوي العالمي لتقديم الخدمات التقنية في مصر في عام ٢٠٠٨ بوصفه أحد مراكز مصادر الخبرة الهندسية التي تخدم المشاريع الدولية لشركة هواوي من خلال تقديم خدمات تدريب شاملة تغطي كافة مراحل المنتج وتهدف إلى زيادة من قدرة  الشركات على التغلب على منافسيها والأستدامة في ذلك في السوق العالمي. ويزداد مجال إدارة تقديم الخدمات التقنية في التوسع حيث وصل إجمالي عدد العاملين فيه إلى ١٢٠ مهندس من بينهم ٦٥٪  ممن لديهم خبرة تزيد عن خمسة أعوام في أسواق الأتصالات. بالإضافة إلى حديثي التخرج المتخرجين من الجامعات المصرية ذات السمعة الجيدة مثل الجامعة الألمانية بالقاهرة وجامعة عين شمس وجامعة حلوان.

وقد أفاد السيد/ يانج تاو-  الرئيس التنفيذى لشركة هواوي مصر قائلاً "يعد هذا المركز الذي حصل عليه مركز هواوي للتقنية في مصر أفضل تعبير عن رسالته". "فبوصفه أحد التقنيات الرئيسية، يساعد هذا المركز في إيجاد الحلول لمشاكل الشبكات وتقديم الخدمات مثل القياس المعياري للأداء والنزوع إلى الحلول المثلى وتقديم الدعم للعملاء الذي يؤدي في نهاية المطاف إلى تحسين القيمة الكلية المقدمة للعملاء. ويقوم المركز بإرسال ١٠٪ من العاملين به إلى الصين للحصول على التدريبات الفنية التي من شانها إضافة قيمة للمهارة الفنية للسوق المصري للأتصالات".

وقد ساهم المركز في عام ٢٠١٤ في سوق العمالة المصرية من خلال تشغيل أكثر من ستين مهندساً، من بينهم ٥٠٪  من حديثي التخرج.

No comments:

Post a Comment

=