Thursday, 10 December 2015

German University in Cairo to Expose Students to Digital Economy Skills in Partnership with SAP





Students Can Elect to Take Technology-Based Curriculum and Gain Workplace Experience

CAIRO, Egypt – 10 December 2015 – With Egypt’s ICT jobs set to grow 16-fold by 2020, German University in Cairo students will be equipped to be at the forefront of the Digital Economy, thanks to a SAP partnership announced today in the build-up to Cairo ICT 2015.

Supporting Millennials in the Digital Economy, the German University in Cairo is the 10th institution to adapt SAP’s Dual Study Program, an initiative by the SAP Training and Development Institute.

University students from German University in Cairo will have the opportunity to become certified SAP Associate Consultants, by completing a curriculum that combines university theoretical studies with SAP certification during academic years. In addition, the participating students will gain work experience from mandatory internships within the SAP ecosystem.

The partnership is in line with the university’s mission of producing graduates who can innovate and compete in the global economy, and furthers the university’s vision of enhancing cooperation between Egypt and Germany.

Amr Ghoneim, Managing Director, SAP North Africa and Levant and Eng. Essam Hamouda, Secretary General (University Council) and member in the board of trustees, German University in Cairo signed the partnership.

“The Dual Study Program is a great opportunity for our Business Informatics students to complete the right skillset required by the labor market before they graduate. Aligning educational objectives with a global player from Germany will provide additional student internship opportunities in Germany or here in the region, and it will further enhance the practice-orientation of our study programs on campus,” said Prof. Dr. Ralf Klischewski, attending the signing ceremony as the Dean of the GUC Faculty of Management Technology.

Demonstrating the benefits of SAP’s Dual Study Program, Misbah Uddin recently graduated from the program in the UAE, and now works as an SAP Business Intelligence Consultant at Soltius Middle East.

“SAP’s Dual Study Program helps graduates and soon-to-be graduates to acquire experience and training that enables them for a future with SAP, their clients, and their partners. Experiences like these not only enhance technical aptitude of an individual, but also foster leadership qualities to produce better leaders for tomorrow,” said Misbah Uddin.

Egypt aims to increase the number of ICT-related jobs from 50,000 in 2013-2014 to 800,000 in 2019-2020, when ICT is expected to contribute EGP 150 billion (US$ 19.2 billion) to the national GDP, according to a report by the Egypt Ministry of Communications and Information Technology.

Supporting Egypt’s Digital Economy, at Cairo ICT 2015, SAP will showcase the latest innovations in Future Cities, the Digital Boardroom, and connected football with SAP Sports One. SAP is exhibiting in Hall 2 in the Cairo International Conference Center during Cairo ICT 2015, which runs from 13-16 December 2015.

بوسع الطلبة اختيار مناهج قائمة على التكنولوجيا واكتساب خبرة من أماكن العمل
الجامعة الألمانية بالقاهرة تزوّد طلبتها بمهارات الاقتصاد الرقمي
بالشراكة مع "إس إيه بي"

القاهرة، جمهورية مصر العربية
أعلنت اليوم الجامعة الألمانية بالقاهرة وعملاقة برمجيات الأعمال العالمية "إس إيه بي"، عن إبرام شراكة من شأنها إتاحة المجال أمام طلبة الجامعة لإعداد أنفسهم ليكونوا في طليعة سوق العمل تحت مظلة الاقتصاد الرقمي، وذلك وسط توقعات بنمو وظائف تكنولوجيا المعلومات والاتصالات في مصر 16 ضعفاً بحلول العام 2020. ويأتي هذا الإعلان في خضم استعدادات إس إيه بي للمشاركة في معرض ومؤتمر "كايرو آي سي تي 2015"

وتعتبر الجامعة الألمانية بالقاهرة المؤسسة التعليمية العاشرة التي تتبنى برنامج التعليم ثنائي الدراسة من "إس إيه بي"، الذي يُعد مبادرة من معهد "إس إيه بي" للتدريب والتنمية، وذلك في سبيل دعمها لأبناء جيل الألفية والمساهمة بتسهيل دخولهم إلى سوق العمل في حقبة في الاقتصاد الرقمي. وسيحظى طلبة الجامعة الألمانية بالقاهرة بالفرصة لنيل شهادة استشاري "إس إيه بي" مشارك معتمد، عبر استكمال المنهج الذي يجمع بين الدراسات النظرية الجامعية ومتطلبات شهادة "إس إيه بي" خلال الأعوام الدراسية. وعلاوة على ذلك، فإن الطلبة المشاركين سوف يكتسبون الخبرة العملية من التدريب الإلزامي الذي سيؤدونه صمن منظومة شركاء "إس إيه بي".

ووقع على الشراكة كل من عمرو غنيم، المدير التنفيذي لشركة "إس إيه بي" شمال إفريقيا والمشرق العربي، والمهندس عصام حمودة، الأمين العام لمجلس الجامعة الألمانية بالقاهرة وعضو مجلس الأمناء. وتتماشى هذه الشراكة مع رسالة الجامعة التي ترمي إلى تخريج طلبة قادرين على الابتكار والمنافسة تحت مظلة الاقتصاد الرقمي العالمي، كما تأتي في إطار رؤية الجامعة الهادفة إلى تحسين التعاون بين مصر وألمانيا.

وقال الأستاذ الدكتور رالف كليشيوسكي، عميد كلية إدارة التكنولوجيا في الجامعة الألمانية بالقاهرة، إن برنامج التعليم ثنائي الدراسة من "إس إيه بي" يشكل "فرصة عظيمة لطلبة معلوماتيات الأعمال في جامعتنا لاستكمال مجموعة المهارات التي يتطلبها سوق العمل قبل تخرجهم". وأضاف كليشيوسكي، الذي حضر حفل التوقيع على الشراكة: "تتيح مواءمة الأهداف التعليمية للجامعة مع كيان عالمي من ألمانيا فرص تدريب إضافية للطلبة في ألمانيا أو هنا في المنطقة، كما تعمل على تحسين توجيه الممارسات الخاصة ببرامجنا الدراسية".

ويقدّم برنامج التعليم ثنائي الدراسة من "إس إيه بي" منافع جمّة للطلبة، تحدث عنها مصباح الدين، الذي تخرج حديثاً في البرنامج بدولة الإمارات، ويعمل لدى شركة "سولتيس" الشرق الأوسط مستشاراً للأعمال مختصاً بحلول "إس إيه بي"، بالقول: "يساعد البرنامج الطلبة، لا سيما من اقترب تخرجهم، على اكتساب الخبرة العملية والتدريب الذي يمكّنهم من أن يحظوا بمستقبل مهني في منظومة "إس إيه بي"، سواء لدى الشركة أو شركائها أو عملائها، فمثل هذه التجارب تحسّن الكفاءة التقنية للفرد وتعزّز الصفات القيادية لإعداد قادة أفضل للمستقبل".

تجدر الإشارة إلى أن مصر تسعى إلى زيادة عدد الوظائف المرتبطة بتكنولوجيا المعلومات والاتصالات من 50 ألفاً في العام 2014 إلى 800 ألف بحلول العامين 2019-2020، حين يُتوقع أن تبلغ مساهمة هذا القطاع في الناتج المحلي الإجمالي 150 مليار جنيه (19.2 مليار دولار)، وفقاً لتقرير صادر عن وزارة الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات المصرية.

وفي إطار دعمها المستمر للاقتصاد الرقمي في مصر، تعرض إس إيه بي خلال مشاركتها المرتقبة في معرض ومؤتمر "كايرو آي سي تي 2015" الذي يقام في مركز القاهرة الدولي للمؤتمرات خلال الفترة ما بين 13 إلى 16 ديسمبر الحالي، أحدث ابتكاراتها الخاصة بمدن المستقبل، مثل حلول غرف الاجتماعات الرقمية، وحلول الرياضة المتصلة. وذلك في القاعة الثانية  من قاعات المركز.

No comments:

Post a Comment

=