Sunday, 29 November 2015

SmartGrids France at the forefront of European Utility Week in Vienna



United Arab Emirates; November 2015 – The SmartGrids France association was created in April 2015 to develop the sector in France and to promote it in Europe and internationally. The association participated to the European Utility Week in November in Vienna to raise the profile of businesses in this sector and their expertise, focusing on live trials by demonstrators. SmartGrids France was in the France section (Hall A).

The SmartGrids France professional association was created through one of ten initiatives set out in the "Smart Grids" roadmap presented by the French President in mid-2014. As the "Team France" of Smart Grids, this association offers support to players in the sector, with the aim by 2020 for the sector to represent 25,000 direct jobs in France, to generate €6 billion in turnover, half of which from export, and to become one of the industry leaders in a global market estimated at €30 billion per year.

To promote its expertise in Vienna, the association offered:

- a presentation of its smart grid demonstrators and their initial results;
- a tour of French expertise for foreign delegations that wish to come discover these demonstrators;
- a methodology to promote the socio-economic aspect of smart grids, a world first;
- an overview of the current flexibility of French power grids thanks to the existing smart grid features.

The association is a member of the Global Smart Grid Federation, helping it to exchange with its peers on a global level. Delegations from Japan and Taiwan have already discovered the main French demonstrators.
France is the leading country in terms of smart grid investment in Europe. Over 100 smart grid projects are currently taking place across France as well as numerous export projects.

French expertise in this field is recognized internationally. French network operators, especially RTE and ERDF, currently export their skills by supporting foreign operators in deploying smart grid technology in their networks. The investments and the dynamics of the offer make the French power network one of the world's most available and reliable.




رابطة "الشبكات الكهربائية الذكية – سمارت جريدز فرانس" في طليعة الجهات
C:\Users\lchebath.RUBIS\Desktop\valorisation_socio_economique_sg_intranet.jpg

الإمارات العربية المتحدة، 2015- تم تأسيس رابطة "الشبكات الكهربائية الذكية – سمارت جريدز فرانس" في إبريل 2015 بهدف تطوير القطاع في فرنسا والترويج له على مستوى أوروبا والعالم. شاركت الرابطة في معرض European Utility Week المقرر عقده في شهر نوفمبر القادم بفيينا بهدف التعريف بشركات هذا القطاع وخبراتهم مع التركيز على النماذج الجاري تجربتها. و تواجدت رابطة "الشبكات الكهربائية الذكية – سمارت جريدز فرانس" إلى جانب وكالة بيزنس فرانس في جناح فرنسا (قاعة أ).

ويأتي تأسيس رابطة "الشبكات الكهربائية الذكية – سمارت جريدز فرانس" كتفعيل لأحد الإجراءات العشر لخارطة طريق خطة "الشبكات الكهربائية الذكية" المقدمة لرئيس الجمهورية الفرنسية في منتصف عام 2014. ففي إطار سعيها لتكوين "فريق فرنسا" للشبكات الكهربائية الذكية، تهدف هذه الرابطة إلى توفير الدعم اللازم للمعنيين بهذا القطاع حتى تتمكن الرابطة بحلول عام 2020 من توفير أكثر من 25.000 وظيفة مباشرة في فرنسا بحجم أعمال يصل إلى 6 مليار يورو مع تحقيق ما لا يقل عن 50% منه على صعيد التصدير فضلا عن السعي لتكون إحدى الجهات الرائدة في السوق العالمي الذي يقدر بثلاثين مليار يورو سنوياً.

وللتعريف بخبرتها قدمت الرابطة في فيينا الآتي:
  • عرض لنماذج الشبكات الذكية والنتائج الأولية التي تحققت.
  • عرض الخبرات الفرنسية للوفود الأجنبية الراغبة في التعرف على هذه النماذج.
  • تنفيذ منهجية لإعلاء القيمة الاجتماعية والاقتصادية للشبكات الذكية وهي خطوة هي الأولى من نوعها عالمياً.
  • عرض لخاصية المرونة الحالية بالشبكات الكهربائية الفرنسية بفضل وظائف الشبكات الذكية الموجودة.

وجدير بالذكر أن الرابطة عضو بالاتحاد العالمي للشبكات الذكية Global Smart Grid Federation مما يسمح لها بإجراء تبادل للمعلومات مع نظرائها على المستوى العالمي. وبالفعل هناك وفود يابانية وتايوانية حضرت للتعرف على النماذج الفرنسية الرئيسية.
ففرنسا هي الدولة الأولى على صعيد الاستثمارات في مجال الشبكات الذكية على مستوى أوروبا. ويجري حالياً تنفيذ أكثر من مائة مشروع شبكة ذكية على الأراضي الفرنسية فضلا عن وجود العديد من المشاريع الخاصة بالتصدير.

هذا وتتمتع اليوم الخبرة الفرنسية في هذا المجال بشهرة دولية. والجهات المعنية بالشبكات الفرنسية لا سيما شركتي إر.تي.إي RTE (شبكة نقل الكهرباء) وإي.إر.دي.إف ERDF (شبكة توزيع كهرباء فرنسا) تقومان اليوم بتصدير خبراتهما من خلال مصاحبة مسئولي الإدارة الأجانب على صعيد نشر تكنولوجيا الشبكات الذكية على الشبكة. إلى جانب ذلك فإن الاستثمارات ونشاط العرض المقدم يجعل من شبكة الكهرباء الفرنسية من أكثر الشبكات كفاءة وتوافر على مستوى العالم.



No comments:

Post a Comment

=