Tuesday, 17 November 2015

SAP’s Young Professional Program Supports Egypt’s Next Generation of Technology Innovators




Egypt’s ICT Revenue to More Than Double to USD 2.2 Billion Over Next Five Years: MBRSG and SAP Report

CAIRO, Egypt – November 17, 2015 – SAP will help prepare a third group of young professionals for technology jobs in Egypt, aiding the next generation of talent in a country where ICT revenue is set to double over the next five years.

Egypt’s incremental revenue from ICT sector innovation is set to grow from USD 1 billion in 2015 to USD 2.2 billion in 2020, according to a report by the Mohammed Bin Rashid School of Government and SAP.

The SAP Training and Development Institute’s programs have created an in-country value of USD 6.4 million for Egypt, as SAP works closely with Egypt’s private and public sector to modernize and boost the economy and reduce unemployment. In-country value measures the total value a company creates in a country or region across business development, human development, and economic productivity.

“This program will benefit youth in Egypt and help them contribute to stability and prosperity in the region,” said Marita Mitschein, Managing Director, Training and Development Institute, SAP MENA. “SAP believes IT can transform the lives of people in the Middle East and transform the region’s development and economic growth.”

SAP’s Young Professional Program covers hands-on training in cutting-edge SAP solutions with graduates becoming SAP Certified Associate Consultants, with global certification in SAP’s innovative solutions, tools, and offerings. They can join any one of more than 1,350 SAP customers or more than 120 SAP partners in the Middle East and North Africa.

“It was a cultivating journey, which helped me thrive and introduced me to a new community,” said former program graduate Amr Abdulhamid. “The journey was fun, but it required a lot of dedication and hard work to achieve your goal."

To give youth a brighter future while helping businesses find the skilled entry-level employees they need, SAP has taken a further step by collaborating with ‘Education For Employment Egypt’ (EFE|Egypt). EFE|Egypt was established in 2009 and implements market-driven training programs for unemployed, marginalized Egyptian youth that prepare them to succeed as employees and entrepreneurs. In partnership with EFE|Egypt.

Now, SAP will host a third cohort of SAP’s Young Professional Program in Egypt starting in November.

“EFE|Egypt is excited to partner with SAP to provide 18 Egyptian youth with a quality training program to equip them with the technical and soft skills in high demand with local employers. Thanks to support from the U.S.-Middle East Partnership Initiative (MEPI), these 18 youth will join the nearly 1,000 other youth EFE|Egypt has placed in private-sector jobs since beginning programming in 2009,” said Ismail El Habrouk, EFE|Egypt Chief Executive Officer.




 «برنامج المحترفين الشباب» من «إس إيه بي» يدعم جيل المستقبل من المبتكرين التقنيين في مصر

إيرادات مصر من تقنيات المعلومات والاتصالات ستنمو بنسبة تزيد على الضعف لتبلغ 2.2 مليار دولار أمريكي خلال الأعوام الخمسة المقبلة وفق تقرير صادر عن «كلية محمد بن راشد للإدارة الحكومية» و«إس إيه بي»

القاهرة، مصر
أعلنت «إس إيه بي» مؤخراً عن بدء تدريب دفعة ثالثة ضمن «برنامج المحترفين الشباب» الذي يديره معهد «إس إيه بي» للتدريب والتطوير بهدف تعزيز مهارات جيل المستقبل من المبتكرين التقنيين في مصر. وكانت تقارير اقتصادية قد توقعت أن تزيد إيرادات مصر من تقنيات المعلومات والاتصالات على الضعف خلال الأعوام الخمسة المقبلة. فقد توقع تقرير صادر عن «كلية محمد بن راشد للإدارة الحكومية» و«إس إيه بي» أن تبلغ إيرادات مصر من تقنيات المعلومات والاتصالات 2.2 مليار دولار أمريكي بحلول العام 2020 مقارنة بمليار دولار في عام 2015.

وحققت البرامج التي ينظمها معهد «إس إيه بي» لمصر قيمة تُقدر بنحو 6.4 مليون دولار أمريكي حيث تعمل «إس إيه بي» عن كثب مع مؤسسات وشركات القطاعين العام والخاص في مصر لحشد الجهود الرامية إلى تحديث وتحفيز الاقتصاد والحد من نسبة البطالة في البلاد.

وبهذه المناسبة، قالت ماريتا ميتشاين، المدير التنفيذي لمعهد «إس إيه بي» للتدريب والتطوير، «إس إيه بي - الشرق الأوسط وشمال أفريقيا»: "يحقق هذا البرنامج فوائد عديدة للشباب في مصر ويساعدهم في المساهمة في استقرار ورخاء بلادهم وعموم المنطقة. إس إيه بي على قناعة راسخة بأن بإمكان التقنية المعلوماتية أن تحقق نقلة فارقة في حياة القاطنين بمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وأن ترفد في الوقت نفسه التنمية والاقتصاد ببلدان المنطقة".

ويشمل برنامج المحترفين الشباب من «إس إيه بي» تدريباً عملياً في حلول «إس إيه بي» الفائقة بحيث يصبح الخريجون استشاريين مشاركين معتمدين من «إس إيه بي»، وحاصلين على اعتماد معترف به عالمياً في حلول وأدوات «إس إيه بي» المبتكرة. ويسهّل ذلك انضمامهم إلى أيّ من عملاء «إس إيه بي» الذين يزيد عددهم على 1350 أو أيّ من شركائها الذين يزيد عددهم على 120 ببلدان الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

من جانبه، قال عمرو عبد الحميد، أحد الخريجين السابقين من برنامج المحترفين الشباب من «إس إيه بي»: "صقل البرنامج خبرتي ومعرفتي وتعرّفت من خلاله على زملاء في تخصصات مماثلة، ورغم الأجواء المرحة تطلّب البرنامج الكثير من المثابرة والجد والاجتهاد لتحقيق الهدف المنشود".

وعلى صعيد مواز، تتعاون «إس إيه بي» مع مؤسسة «التعليم من أجل التوظيف - مصر» لتحقيق مستقبل مشرق لأجيال الغد وتمكين الشركات في الوقت ذاته من تعيين الموظفين المؤهلين الذين تبحث عنهم وتوفير فرص وظيفية بآفاق واعدة لهم. وانطلقت مؤسسة «التعليم من أجل التوظيف - مصر» في عام 2009 وتوفر للشبان المصريين العاطلين عن العمل برامج تدريب تتناسب مع متطلبات سوق العمل لتأهيلهم للنجاح كموظفين بل ورواد أعمال. وعبر شراكة مع مؤسسة «التعليم من أجل التوظيف - مصر» تستضيف «إس إيه بي» دفعة جديدة ضمن برنامج المحترفين الشباب في مصر في شهر نوفمبر.

وفي هذا الصدد، قال إسماعيل الحبروك، المدير التنفيذي لدى «التعليم من أجل التوظيف - مصر»: "يسر مؤسسة التعليم من أجل التوظيف – مصر أن تبرم هذه الشراكة مع إس إيه بي لتدريب 18 شاباً مصرياً تدريباً عالياً لاكتساب المهارات التقنية والشخصية المطلوبة بشكل كبير في سوق العمل المصرية. وبفضل الدعم المقدم من مبادرة الشراكة الأمريكية الشرق أوسطية (ميبي) سينضم هؤلاء الشبان إلى قرابة 1000 شاب آخر استطاعت مؤسسة التعليم من أجل التوظيف – مصر أن تجد لهم وظائف مناسبة في القطاع الخاص منذ تأسيسها في عام 2009".





No comments:

Post a Comment

=