Tuesday, 17 November 2015

Imdaad unveils Be’ati School Program in selected schools for academic year 2015-2016

In line with Dubai 2021 plan to make the emirate a smart and sustainable city


Green Campaign to educate 30,000 children on importance of protecting environment through waste segregation & recycling


Dubai, UAE, November 16, 2015 – Imdaad, a leading provider of integrated facilities and Environment solutions in the GCC, has announced the launch of the Be’ati School Program, a ‘green’ campaign to highlight the importance of a sustainable environment among school children which targets 30,000 student participants. Through the campaign, the company will demonstrate the benefits of an environment-friendly and green lifestyle for a healthy present and a better tomorrow to students aged four to six years. The program seeks to teach youths the need for waste segregation and recycling as a vital component of environmental sustainability.

Be’ati School Program comes in line with Imdaad’s policy of taking its expertise and experience in waste management through recycling operations for environmental sustainability to the grass roots to make a greater and more focused impact on the society. The initiative will be running in a number of schools, including Dubai Modern Education School, JSS Private School, Rajagiri International School, GEMS Our Own Indian High School, and Credence High School, to name a few. It aims to impart knowledge about various ways to protect the environment in a manner consistent with the Dubai 2021 plan to make the emirate a smart and sustainable city.

Jamal Abdullah Lootah, Chief Executive Officer, Imdaad, said: “As a socially responsible organization, Imdaad continues to launch initiatives that are highly relevant for the development of our community. Our latest initiative, Be’ati School Program aims to raise awareness about the importance of protecting the environment through segregation of waste and recycling. We have decided to reach out to children as we believe that informing and enlightening them will result in the creation of a whole new generation of socially and environmentally aware citizens. I would like to express gratitude to the participating schools for supporting our cause and allowing us to reach out to young children to teach them about waste management.”

Bea’ti, which means ‘My Environment,’ is Imdaad’s flagship corporate social responsibility initiative that started in 2009. It seeks to inform young children about the environment and the importance of segregation and recycling of waste to make them active partners in the campaign to preserve it for the future generations. As part of the initiative, quizzes, short films and competitions are being organized in schools across the country. 

تماشياً مع "خطة دبي 2021" لتحويل الإمارة إلى مدينة ذكية ومستدامة

"إمداد" تنفّذ برنامج "بيئتي" عبر مدارس مختارة خلال العام الدراسي 2015-2016

الحملة تهدف إلى تثقيف 30,000 طفل حول أهمية حماية البيئة من خلال فرز وإعادة تدوير النفايات


دبي، الإمارات، 16 نوفمبر 2015 - أعلنت "إمداد"،  الشركة الرائدة في مجال تزويد الحلول البيئية والمرافق المتكاملة في دول مجلس التعاون الخليجي، عن إطلاق البرنامج المدرسي "بيئتي" الذي يستهدف نشر الثقافة البيئية بين 30,000 طالب وطالبة بين الرابعة والسادسة من العمر، مع التركيز على أهمية إتّباع أساليب الحياة الصديقة للبيئة ودورها في الحفاظ على صحة الأطفال وضمان مستقبل أفضل لهم. وستسلّط الحملة الضوء بشكل خاص على ضرورة فرز وإعادة تدوير النفايات كركيزة أساسية لتحقيق الاستدامة البيئية.

ويأتي برنامج "بيئتي" ليؤكّد مجدّداً على إلتزام شركة "إمداد" بتوظيف خبراتها الواسعة في مجال إدارة النفايات وإعادة التدوير من أجل دفع عجلة التنمية المستدامة في دبي وإحداث تغيير إيجابي من شأنه أن يعود بالمنفعة الكبيرة على المجتمعات المحلية. وسيتم إطلاق هذا البرنامج عبر عدد مختار من المدارس القائمة في دبي، منها "مدرسة دبي للتربية الحديثة" و"مدرسة جي. إس. إس الخاصة" و"مدرسة راجاجيري الدولية" و"مدرستنا الهندية جيمس" و"مدرسة كريدنس الثانوية" وغيرها من المدارس الرائدة في الإمارة. وتهدف هذه المبادرة إلى إثراء المعرفة حول الممارسات الصحيحة لحماية البيئة بما يتماشى مع "خطة دبي 2021" الرامية إلى تحويل دبي إلى مدينة ذكية ومستدامة.
وقال جمال عبدالله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة "إمداد": "إنطلاقاً من التزامنا المطرد بالمسؤولية الإجتماعية، نحرص في "إمداد" على إطلاق المبادرات الداعمة لمسيرة التنمية المستدامة في المجتمع المحلي. ونتطلّع من خلال برنامج "بيئتي" إلى زيادة الوعي حول أهمية الحفاظ على البيئة من خلال فرز وإعادة تدوير النفايات. وتتركّز هذه الحملة على تثقيف الأطفال والشباب الناشئين من أجل بناء جيل جديد قادر على تحمّل المسؤولية الإجتماعية والبيئية تجاه المجتمع. وأتّقدم بالشكر والتقدير لجميع المدارس المشاركة في هذا البرنامج وأثني على دعمها المتواصل لهذه القضية ولإتاحة المجال أمامنا للوصول إلى شريحة كبيرة من الأطفال لتشجيعهم على تبّني الأساليب الصحيحة لإدارة النفايات".

ويُذكر أن "إمداد" كانت قد أطلقت برنامج "بيئتي" في العام 2009 تماشياً مع مسؤوليتها الإجتماعية الرامية إلى نشر الثقافة البيئية بين أوساط الأطفال وزيادة الوعي حول أهمية فرز وإعادة تدوير النفايات، بما من شأنه تعزيز دورهم كشركاء فاعلين في حماية البيئة والحفاظ عليها للأجيال القادمة. ويتضمّن البرنامج إجراء الإختبارات والمسابقات وعرض الأفلام القصيرة في مختلف مدراس دولة الإمارات.

No comments:

Post a Comment

=