Thursday, 19 November 2015

HMH CEO Laurent A. Voivenel Featured in The Business Year: Sharjah 2015



Laurent A. Voivenel, CEO of HMH - Hospitality Management Holdings has been featured in The Business Year: Sharjah 2015. The prestigious annual publication, brought out in partnership with the Government of Sharjah, was launched today by His Excellency Sultan Abdullah bin Hadda Al Suwaidi, Chairman of the Sharjah Economic Development Department (SEDD).

Commenting on growing demand for hotel rooms in Sharjah, Laurent said, “Having been an early entrant in the hospitality sector in Sharjah with the city’s most successful hotel Coral Beach Resort Shajah as well as having begun our company operations at this flagship property in Sharjah, we at HMH have a very strong commitment to the destination. We are, therefore, very eager to expand our footprint in Sharjah and take advantage of the upcoming opportunities.

Speaking on medium to long-term outlook for the hospitality sector of Sharjah in particular, and the UAE in general, Laurent stated, “I see a great future for Sharjah. Medium to long-term outlook for the hospitality sector of Sharjah in particular, and the UAE in general, is quite promising. According to industry sources, Sharjah is building on its own cultural foundation to present a series of unique individual products that, together with Dubai and Abu Dhabi, will position the country as a cohesive hospitality hub, with varied appeal”.

Laurent added, “Demand for hotel rooms in Sharjah is expected to grow at a rate of 6.2% between now and 2016. Despite new project announcements, demand is expected to outpace supply in the short to medium term. However, like the rest of the region, there is a lack of budget hotels in Shajah. Also, specifically, there is a tremendous opportunity to customise hospitality offerings to meet the needs of the large number of GCC families and visitors. Already the second-largest demographic of tourists to Sharjah, this important segment is underserved”.

Looking longer term at the UAE, a recent Dubai Chamber study, supported by statistics published by Business Monitor International, puts UAE tourism sector growth at 6.7% per annum between 2011-2021, with visitors from the Middle East, Europe and Asia Pacific the key source markets. Tourist arrivals in the UAE are forecast to grow at a CAGR of 5.3% between 2012 and 2022.

Laurent A. Voivenel took over as the CEO of HMH in 2013 and holds 30 years of outstanding hotel management experience with some of the world’s leading and most prestigious international hospitality brands. He has been associated with hotel chains such as Starwood Hotels and Resorts and Hilton Hotels and Resorts that took him to some of the most fascinating and challenging destinations across Europe, Asia Pacific and the Middle East. During the course of his postings, he demonstrated superb management and leadership skills in varied senior positions overseeing strategic planning, business development, operations, financial and analytical processes, owner relations, brand conversion, and communication.

About HMH
Founded in 2003 in Dubai, HMH – Hospitality Management Holdings is a fully-integrated hotel management company that prides itself on being the first hotel chain in the Middle East to offer halal-friendly, alcohol-free safe environment. It provides hotel owners and developers a broad spectrum of comprehensive management solutions with five distinct, yet complementary, hotel brands catering to varied market segments from budget to luxury. These include The Ajman Palace Hotel, Coral Hotels & Resorts, Corp Hotels, EWA Hotel Apartments and ECOS Hotels. Through its dynamic operation and strategic expansion in the Middle East and North Africa, HMH has been successful in unlocking a world of opportunities while creating value for its stakeholders, associates, staff members and customers. Its existing portfolio features superb properties located in some of the most desirable destinations across the MENA region, as well as a healthy pipeline of hotels under development.

For more information about HMH please visit http://www.hmhhotelgroup.com

كتاب الأعمال السنوي: الشارقة 2015
يستضيف لوران أ. فوافنيل الرئيس التنفيذي لشركة أتش أم أتش



كتاب الأعمال السنوي: الشارقة 2015، استضاف لوران أ. فوافنيل الرئيس التنفيذي لشركة أتش أم أتش . صدرت النشرة المرموقة بالتعاون مع حكومة الشارقة ،و أطلقها اليوم سعادة سلطان عبدالله بن هده السويدي رئيس دائرة التنمية الاقتصادية في الشارقة .

وتعليقاً على الطلب المتزايد على الغرف الفندقية في الشارقة، قال لوران "بعد أن كنا من الوافدين الأوائل لقطاع الضيافة في الشارقة مع الفندق الأكثر نجاحاً في المدينة منتجع كورال بيتش الشارقة، و كنا قد بدأنا عمليات الشركة في هذه المنشأة السياحية الرئيسية في الشارقة، لذا أتش أم أتش لديها التزام قوي جدًا تجاه الشارقة ، و نحن حريصون جدًا على توسيع تواجدنا فيها والاستفادة من الفرص القادمة.

متحدثاً عن  التوقعات متوسطة إلى طويلة الأجل لقطاع الضيافة في الشارقة على وجه الخصوص، ودولة الإمارات العربية المتحدة بشكل عام، ذكر لوران"أرى مستقبلاً عظيماً لإمارة الشارقة، التوقعات المتوسطة إلى طويلة الأجل لقطاع الضيافة في الشارقة على وجه الخصوص، ودولة الإمارات العربية المتحدة بشكل عام واعدة جداً. وفقا لمصادر الصناعة، الشارقة تبني أسساً ثقافية خاصة تقدم سلسلة من المنتجات الفريدة  جنبا إلى جنب مع دبي وأبو ظبي، وتضع الإمارات كمركز رئيسي للضيافة يحوي مشاهداً متنوعة ".

وأضاف لوران "من المتوقع أن ينمو الطلب على الغرف الفندقية في الشارقة بمعدل 6.2٪ بين الآن وعام 2016. وعلى الرغم من الإعلان عن عدد من  المشاريع الجديدة ، من المتوقع أن يتجاوز العرض في المدى القصير إلى المتوسط الطلب. ومع ذلك مثل باقي المنطقة هناك نقص في الفنادق الإقتصادية في الشارقة. على وجه التحديد، هناك فرصة هائلة لتخصيص عروض الضيافة لتلبية احتياجات العدد الكبير من العائلات والزوار من دول مجلس التعاون الخليجي، حيث يمثلون ثاني أكبر مجموعة ديموغرافية من السياح إلى الشارقة، و هذا القطاع المهم يعاني من نقص الخدمات ".

الدراسة التي أجرتها غرفة تجارة دبي مؤخراً، بدعم من الإحصاءات التي نشرتها مؤسسة بيزنس مونيتور الدولية، تتوقع على المدى الطويل نمو قطاع السياحة في دولة الإمارات العربية المتحدة بنسبة 6.7٪ سنويا بين 2011-2021، مع الزوار من منطقة الشرق الأوسط وأوروبا وآسيا والمحيط الهادئ أسواق المصدرالرئيسية. ومن المتوقع نمو وصول السياح لدولة الإمارات العربية المتحدة بمعدل سنوي مركب 5.3٪ بين عامي 2012 و 2022.

تولى لوران أ. فوافنيل منصب الرئيس التنفيذي لشركة أتش أم أتش في عام 2013، حاملاً30 عاماً من الخبرة المتميزة في إدارة الفنادق مع بعض من أرقى العلامات الفندقية العالمية الرائدة. و ارتبط  مع عدد من سلاسل الفنادق البارزة مثل ستاروود العالمية للفنادق والمنتجعات وفنادق ومنتجعات هيلتون التي اقتادته إلى بعض من أكثر الوجهات تميزًاو جاذبيةً و تحدياً في نفس الوقي في أنحاء عديدة من أوروبا، آسيا والمحيط الهادئ والشرق الأوسط. و خلال الوظائف التي تولاها، أظهر مهارات إدارية وقيادية رائعة في المناصب العليا المتنوعة في الإشراف على التخطيط الاستراتيجي وتطوير الأعمال والتشغيل والعمليات المالية والتحليلية، والعلاقات مع ملاك الفنادق، وتحويل العلامات التجارية، والاتصالات.


حول أتش أم أتش
تأسست أتش أم أتش – إدارة الضيافة القابضة (هوسبيتاليتي مانجمانت هولدينجز) عام 2003 في دبي، وهي شركة إدارة فنادق متكاملة تفخر بأنها أول سلسلة فنادق في الشرق الأوسط توفر بيئة آمنة خالية من الكحول. تقدم الشركة لمالكي الفنادق والمطورين العقاريين مجموعة كاملة من حلول الإدارة الشاملة مع خمس أسماء فندقية متميزة، ومع ذلك متكاملة، تلبي احتياجات قطاعات متنوعة من السوق من الاقتصادية إلى الفاخرة. وتشمل هذه الفنادق فندق القصر عجمان، فنادق ومنتجعات كورال، فنادق كورب، شقق ايوا الفندقية وفنادق ايكوس. ومن خلال عملياتها النشطة وتوسعها الاستراتيجي في الشرق الأوسط وشمالي أفريقيا، نجحت أتش أم أتش في فتح أبواب عالم من الفرص وفي الوقت نفسه خلق قيمة لحاملي أسهمها، شركائها، العاملين فيها وعملائها. قائمة أعمالها الحالية تشمل فنادق رائعة تقع في بعض من أكثر المدن المطلوبة في أرجاء الشرق الأوسط وشمالي أفريقيا، بالإضافة إلى مجموعة متميزة من الفنادق تحت التطوير.

للحجز و مزيد من المعلومات حول أتش أم أتش، رجاء زيارة الموقع:http://www.hmhhotelgroup.com
أو https://www.hmhhotelgroup.com/subscribenow



No comments:

Post a Comment

=