Thursday, 19 November 2015

GES reinforces presence in India with opening of branch in New Delhi

Indian logistics to grow at CAGR of 12.17 per cent by 2020


November 18, 2015

Globe Express Services, recently opened its first office in New Delhi, the capital of India and second in the country after Mumbai. The move, which proves to be timely and strategic, falls in line with GES' strategic plans and comes as a result of the company’s worldwide success--fully complementing industry forecasts that India’s logistics market will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.17 per cent by 2020 as a result of the boom in the manufacturing, retail, fast-moving consumer goods and e-commerce sectors.  

The opening of new branches is part of GES’s expansion strategy into new territories as a multinational organization to cater to the growing demand for logistics worldwide. The New Delhi office will contribute in the company’s development synergies in resources and strengths to multiply the value of expansion.

Mustapha Kawam, President and CEO – Globe Express Services, said: “GES is already operating in India through its office in Mumbai and the New Delhi branch will help integrate the country seamlessly into our international network. We are upbeat that it will drive in growth of the company while addressing the demand for specialised logistics service providers in the North India.”

“We are excited to open our first office in New Delhi to better serve our growing customer base in India’s booming economy with tremendous potential in logistics sector. We are extremely positive that our new branch will help us drive towards further growth and consolidate our business in the country,” concluded Fulvio Moletti, Managing Director – Asia Pacific, Globe Express Services.

GES’s new office is located in Nehru Place, a bustling commercial, financial and business hub in the heart of New Delhi. The company has established 55 corporate offices in 20 countries since the beginning of its operation in 1974. 

"جلوب إكسبريس سيرفيسز" تعزز حضورها في السوق الهندية بإفتتاح فرع جديد في نيودلهي

قطاع الخدمات اللوجستية في الهند يتوسع بمعدل نمو سنوي مركب بنسبة 12.17% بحلول العام 2020

18 نوفمبر 2015
افتتحت "جلوب إكسبريس سيرفيسز" مؤخراً فرعها الأول في العاصمة الهندية نيودلهي والثاني لها في البلاد بعد مومباي. وتأتي هذه الخطوة في إطار خطط الشركة الرامية إلى اقتناص فرص الأعمال المتزايدة في قطاع الخدمات اللوجستية المزدهر في المنطقة. ومن المتوقع أن يشهد سوق الخدمات اللوجستية في الهند توسعاً بمعدل نمو سنوي مركب يبلغ 12.17% بحلول العام 2020، مدعوماً بازدهار قطاعات التصنيع والبيع بالتجزئة والسلع الاستهلاكية سريعة الحركة والتجارة الإلكترونية.

وتأتي عملية افتتاح الفروع الجديدة في إطار الخطة التوسعية لشركة "جلوب إكسبريس سيرفيسز" والتي تهدف إلى توسّع الشركة نحو أسواق جديدة كمؤسسة متعددة الجنسيات لتلبية الطلب المتنامي على الخدمات اللوجستية في مختلف أنحاء العالم، مما من شأنه أن يسهم في تطوير أوجه التكامل في الموارد ونقاط القوة لمضاعفة قيمة التوسع.

وقال مصطفى قوام، الرئيس والمدير التنفيذي لشركة "جلوب إكسبريس سيرفيسز": "نعمل في الهند من خلال مكتبنا في مومباي، وسيساعد الفرع الجديد في نيودلهي على تسهيل إدراج الهند ضمن شبكتنا العالمية. ونحن متفائلون من أن ذلك سيؤدي إلى مزيد من النمو لتلبية الطلب المتنامي على الخدمات اللوجستية المتخصصة في شمال الهند".

من جانبه، قال فولفيو موليتي، مدير عام منطقة آسيا والمحيط الهادئ لدى "جلوب إكسبريس سيرفيسز": "نحن سعداء بافتتاح أول فرع لنا في العاصمة الهندية نيودلهي من أجل تقديم خدمة أفضل لقاعدة عملائنا المتنامية في الاقتصاد الهندي، الذي يمتلك إمكانات هائلة في قطاع الخدمات اللوجستية. ونحن متفائلون للغاية من أن فرعنا الجديد سوف يسهم في تحقيقنا مزيداً من النمو، بالإضافة إلى تعزيز أعمالنا في الهند".

ويقع الفرع الجديد لشركة "جلوب إكسبريس سيرفيسز" في "نهرو بالاس"، وهو مركز للتجارة والمال والأعمال في قلب نيودلهي. والجدير ذكره أن الشركة كانت قد أسست 55 فرعاً لها في عشرين بلداً منذ تأسيسها خلال العام 1974.

No comments:

Post a Comment

=