Thursday, 19 November 2015

Comodo Makes Acronis Backup Cloud its First Backup Solution for The Comodo ONE Managed Services Platform



Global leader in Cybersecurity Solutions Aligns with Acronis to Further Improve Data Protection and Accelerate Transition to the Cloud for MSPs

Dubai, November 18, 2015 – Acronis, the global leader in new generation data protection, today announced an agreement with Comodo, a global innovator and developer of cybersecurity solutions, to incorporate Acronis Backup Cloud into the Comodo ONE managed services platform. Managed service providers who are interested in taking advantage of the Acronis Backup Cloud offering will be able to access the technology directly from the Comodo ONE app store, enabling them to rapidly bring new secure data protection services to market, and to help grow revenue.

Comodo ONE is an integrated platform that offers Patch Management, Remote Monitoring and Management, and Service Desk, free of charge to small businesses, large enterprises, and managed service providers. The platform recently added Device Management and an application store to benefit its customers.  

“When we launched Comodo ONE earlier this year, the vision was to help managed service providers replace complex multi-systems and eliminate manual tasks with standardized automated processes that are repeatable, secure, compliant, scalable and efficient,” said Ilker Simsir, Product and Platform Manager for Comodo ONE. “We selected Acronis for its ability to support any data source, destination and delivery model, as well as its proven security capabilities and support for service provider workloads. We are happy to have Acronis be part of the Comodo ONE platform and we know managed service providers will see great benefits from this relationship.”

Comodo has long been a leader in the development of cybersecurity solutions from enterprise through to the endpoint. As the recognized digital certificate global leader, Comodo builds on the strength of its proven and trusted security solutions to help protect and secure businesses across the globe.

Acronis is focused on providing companies with complete data protection through an integrated set of solutions, including backup, disaster recovery and file sync & share. Acronis believes that complete data protection not only requires the most advanced data safety, but also data security to protect companies from outside threats, and data privacy to ensure that they stay in control of their data at all times – in transit, on mobile devices and in the cloud. To achieve this, Acronis leverages a highly flexible and open architecture that supports easy integration with leading 3rd party solutions, the latest global encryption standards, including AES256, and private and secure search.

Acronis Backup Cloud Designed for Service Providers

Acronis Backup Cloud is a key part of the Acronis Cloud solutions portfolio, offering a proven hybrid cloud backup and recovery service that enables service providers to provide a turn-key, best-in-class solution. The Acronis Cloud solution enables protection of any data from any location. For the Comodo ONE managed services platform integration, Acronis will host and provide storage for global services provided through the Comodo platform.

Acronis Backup Cloud is designed to meet the broadest range of workloads and data sources that service providers and end users manage today, including Windows®, Mac®, Linux, Hyper-V, VMware®, RHEV, XEN, KVM, Oracle® VM, Microsoft Exchange® and SQL, as well as XEN®, KVM, Linux®, Virtuozzo, Docker®, Open-Xchange, and MySQL®.

“Acronis data protection solutions are designed to ensure data safety, security and privacy, while making them simple for service providers and distributors to sell as new services to increase revenue,” said John Zanni, Chief Marketing Officer and Senior Vice President, Channel & Cloud Strategy at Acronis. “Our aim is to be the best when it comes to security for cloud data protection and partnering with security leaders such as Comodo supports this goal. We’re looking forward to being a strategic component of the Comodo ONE platform and working with an innovator in the MSP market.”

The Acronis Backup Cloud module is available now in the Comodo ONE AppStore, which can be accessed by free registration to Comodo ONE here: https://one.comodo.com/signup/

"أكرونيس" تزود "كومودو" بحل "أكرونيس باك آب كلاود" ليكون أول حل للنسخ الاحتياطي لمنصة خدماتها المدارة "كومودو وان"

الشركة العالمية الرائدة في مجال توفير حلول الأمن السيبراني تتعاون مع "أكرونيس" لإضفاء مزيد من التحسين على حماية البيانات وتسريع عملية إنتقال منصات الخدمات المدارة إلى البيئة

18 نوفمبر 2015

أعلنت "أكرونيس"، الشركة العالمية الرائدة في مجال توفير حلول الجيل الجديد لحماية البيانات، (اليوم الأربعاء 18 نوفمبر/تشرين الثاني 2015) عن توقيعها اتفاقية مع "كومودو"، إحدى الشركات العالمية في مجال ابتكار وتطوير حلول الأمن السيبراني، لدمج حل النسخ الاحتياطي السحابي "أكرونيس باك أب كلاود" في منصة الخدمات المدارة "كومودو وان". وسيتاح لمزودي الخدمات المدارة الراغبين بالإستفادة من الحل "أكرونيس باك أب كلاود"، إمكانية الوصول إلى هذه التقنية مباشرة عن طريق مخزن تطبيقات "كومودو وان"، ما سيمكنهم من توفير خدمات جديدة وآمنة لحماية البيانات في السوق ويساعدهم على زيادة الإيرادات.

وتعد "كومودو وان" منصة متكاملة توفر خدمات إدارة التحسينات البرمجية (باتش منيجمنت) والإدارة والمراقبة عند بعد وخدمة العملاء مجاناً للشركات الصغيرة والمؤسسات الكبيرة ومزودي الخدمات المدارة، كما قامت المنصة مؤخراً بإضافة إدارة الأجهزة ومخزن للتطبيقات لإفادة عملائها.

وقال إلكر سيمسير، مدير المنتجات والمنصة لـ "كومودو وان": "قمنا بإطلاق منصة "كومودو وان" في وقت سابق من هذا العام بهدف مساعدة مزودي الخدمات المدارة على استبدال الأنظمة المتعددة المعقدة وتقليل المهام اليدوية مع إضفاء عمليات مؤتمتة وموحدة تتميز بقابلية التكرار والأمان والتوافق والتدرج والكفاءة. ووقع اختيارنا على حل "أكرونيس" لقدرته على دعم أي مصدر ووجهة ونموذج توفير للبيانات، بالإضافة إلى قدراته الأمنية التي أثبتت جدارتها ودعمه لأعباء عمل مزود الخدمة. ويسعدنا بأن يكون حل "أكرونيس" جزءاً من منصة "كومود وان"، ونحن على ثقة من أن مزودي الخدمات المدارة سيحصلون على فوائد كبيرة من جراء هذا التعاون".

وتعد "كومودو" منذ وقت طويل شركة رائدة في مجال تطوير حلول الأمن السيبراني الشاملة. وباعتبارها شركة عالمية رائدة معترف بها في المجال الرقمي، تستند "كومودو" إلى قوة حلولها الأمنية الموثوقة والتي أثبتت جدارتها للمساعدة في حماية الشركات في مختلف أنحاء العالم.

وتركز "أكرونيس" على تزويد الشركات بحلول الحماية الشاملة للبيانات من خلال مجموعتها المتكاملة، بما في ذلك النسخ الاحتياطي والتعافي من الكوارث ومزامنة ومشاركة الملفات. وتؤمن "أكرونيس" بأن الحماية المتكاملة للبيانات لا تتطلب مستويات سلامة أكثر تطوراً للبيانات فحسب، وإنما مستويات أمنية عالية لهذه البيانات من أجل حماية الشركات من التهديدات الخارجية والقرصنة بهدف ضمان قدرتها على السيطرة على بياناتها في كل الأوقات- سواء البيانات العابرة أو الموجودة على الأجهزة النقالة أو في البيئة السحابية. ولتحقيق ذلك، تستفيد "أكرونيس" من بنية تحتية مفتوحة وعالية المرونة توفر تكاملاً سلساً مع الحلول الخارجية وأحدث معايير التشفير العالمية، بما في ذلك المعيار "أيه. أي. أس 256" (AES256) والبحث الخاص والآمن.

الحل "أكرونيس باك أب كلاود" مصمم لمزودي الخدمات
يعد "اكرونيس باك أب كلاود" جزءاً هاماً ورئيسياً من محفظة حلول "أكرونيس كلاود"، حيث يوفر عملية تخزين سحابي هجينة جديرة بالثقة، بالإضافة إلى خدمة التعافي من الكوارث والتي تتيح لمزودي الخدمة توفير حل شامل هو الأفضل في فئته. كما يوفر الحل "أكرونيس كلاود" حماية لأي نوع من أنواع البيانات ومن أي موقع. وبالنسبة لتكامله مع منصة الخدمات المدارة "كومودو وان"، فإن حل "أكرونيس" سيستضيف ويوفر خدمة التخزين للخدمات العالمية المقدمة من خلال منصة "كومودو".

وتم تصميم "أكرونيس باك أب كلاود" لتلبية احتياجات أوسع نطاق ممكن من أعباء العمل، فضلاً عن مصادر البيانات التي يتعامل معها مزودو الخدمة والمستخدمين النهائيين اليوم، بما في ذلك "ويندوز" و"ماك" و"لينوكس" و"هايبر-في" و"في .أم. وير" و"آر. إتش. أي. في" و"إكس. أي. أن" و"كيه. في. أم" و"أوراكل في. أم" و"مايكروسوفت إكستشينج" و"أس. كيو. أل"، بالإضافة إلى "فيرتوزو" و"دوكر" و"أوبين- إكستشينج" و"ماي أس. كيو. أل".

وقال جون زاني، مدير التسويق والنائب الأول لرئيس قنوات التوزيع والاستراتيجية السحابية لدى "أكرونيس": "تم تصميم حلولنا لحماية البيانات من أجل ضمان سلامة البيانات وأمنها وخصوصيتها، مع تبسيطها لمزودي الخدمات والموزعين من أجل بيعها كخدمات جديدة لزيادة الإيرادات. ونسعى إلى أن نكون الأفضل فيما يتعلق بالحلول الأمنية لحماية البيانات السحابية، والشراكة مع الرواد في مجال الأمن مثل "كومودو" لدعم هذا الهدف. ونتطلع إلى أن نصبح جزءاً أساسياً من منصة "كومودو وان" والتعاون مع واحدة من الشركات المبدعة في مجال تزويد الخدمات المدارة".

ويتوفر الحل "أكرونيس باك أب كلاود" حالياً على متجر تطبيقات "كومودو وان"، الذي يمكن الوصول إليه من خلال التسجيل المجاني في منصة "كومودو وان" عبر الموقع Https://one.comodo.com/signup/

No comments:

Post a Comment

=