Tuesday, 17 November 2015

Atana Hotels launches Arabic Website




November 2015:  Atana Hotels, managed by Dhiaffa, recently unveiled new Arabic content on its website www.atanahotels.com
Streamlined in appearance and content, focusing on the amazing imagery available, clear and concise information on both the hotel and the destination for the potential visitor and an easy-to-use online booking facility, content is now available in both Arabic and English.
Corporate Director Sales & Marketing, Leon Salinel commented “To have an online presence is vital when talking to the international market, and we are delighted that Atana Hotels now have Arabic content on the website. More than half our guests are Arabic speakers, and to provide content in their native tongue is essential. 
 We will be utilising the online booking engine to promote special rates and seasonal offers, and the website is an opportunity for potential guests to find out more about these little known destinations.  This is, of course, only one way for guests to book our hotels, and our relationships with the travel industry remain as strong and committed as ever.”
  
Why should you visit Musandam?  Only 2 hours’ drive from Dubai, Musandam is known as the ‘Norway of Arabia’ boasting stunning mountains for hiking, archaeological exploration and mountain biking. Framed by azure seas and colourful coral reefs for snorkelling and scuba diving, the waters around Musandam are also frequented by dolphins, frolicking alongside the traditional dhow cruises enjoyed by visitors.  Daily flights and a ferry service run from Muscat to Musandam, enabling Omani visitors to easily reach the hotel without crossing international borders.
Atana Musandam is a family-friendly hotel with 110 rooms and suites clustered around a courtyard and freeform swimming pool.  A shaded fenced pool and kids club is a safe area for younger children to play and the Al Mawra restaurant offers all-day air conditioned or terrace dining with international and Omani specialties on the menu.  WiFi is free of charge throughout the hotel, and a well-equipped fitness


centre ensures you don’t miss your daily work-out routine. Opened in 2014, Atana Musandam Resort has already won awards for its environmentally sustainable construction and has proven to be extremely popular with families travelling from the UAE. 
Perched on a rock face, the 4-star Atana Khasab Hotel offers panoramic views of the spectacular Musandam shoreline.  
60 spacious rooms, all with private balconies, licensed restaurants, beautiful cliff-top pool, fitness centre and state of the art meeting rooms complete the facilities of this contemporary waterfront leisure hotel.
Great value and gentle Omani hospitality within easy reach of the UAE and Oman, reservations, best available rates and availability can be accessed via www.atanahotels.com.

’فنادق أتانا‘ تطلق موقعها الإلكتروني باللغة العربية

نوفمبر 2015: كشفت ’فنادق أتانا‘، التي تديرها الشركة الوطنية للضيافة العُمانية ’ضيافة‘، مؤخراً عن المحتوى العربي الجديد على موقعها الإلكتروني www.atanahotels.com.
ويتميّز المحتوى الجديد ببساطة المظهر والمضمون، مع التركيز على توفير العديد من الصور المدهشة للفندق، ويقدّم للزوار المحتملين معلوماتٍ واضحة وموجزة حول الفندق والوجهة السياحية بصورة عامة، بالإضافة إلى تسهيلات الحجز عبر الإنترنت. أصبح المحتوى الآن  متوافراً باللغتين العربية والإنجليزية.
وفي هذه المناسبة، علّق ليون سالينيل، مدير المبيعات والتسويق في ’فنادق أتانا‘ قائلاً: "من المهمّ أن نمتلك حضوراً إلكترونياً قوياً للتوجه إلى السوق العالمي، ونحن مسرورون اليوم لإضافة محتوى باللغة العربية إلى الموقع الإلكتروني الخاصّ بـ ’فنادق أتانا‘، فحوالي أكثر من نصف ضيوفنا هم من الناطقين باللغة العربية، لذا كان توفير محتوى بلغتهم الأصلية أمراً ضرورياً. وسوف نستخدم محرك الحجز عبر الإنترنت للترويج عن أسعارنا الخاصة وعروضنا الموسمية، حيث يقدّم الموقع للضيوف المحتملين فرصةً فريدة للتعرّف على المزيد من المعلومات حول هذه الوجهات السياحية التي ليست معروفة للكثيرين. وليست هذه بالطبع سوى واحدة من طرق الحجز في فنادقنا، حيث أنّ علاقتنا مع قطاع السفر لا تزال قوية ومتينة أكثر من أيّ وقت مضى."
  
ومن أهمّ الأسباب التي تدعو السياح والمسافرين إلى زيارة مسندم، أنّها تبعد ساعتين فقط بالسيارة عن دبي، وهي معروفة باسم "نرويج العرب"، حيث تحتضن الجبال الخلابة والملائمة لرياضة المشي وركوب الدراجات الجبلية، بالإضافة إلى معالمها الأثرية المميزة، كما أنّها محاطة بمياه البحر الزرقاء الصافية والشعاب المرجانية الملونة والمثالية للغطس والغوص، ويحظى زوار هذه الوجهة المميّزة بفرصة مشاهدة الدلافين التي تتردد باستمرار إلى المياه المحيطة بمسندم وهي تمرح بجانب الرحلات البحرية على متن القوارب التقليدية، كما
تساعد رحلات العبّارة والرحلات الجوية اليومية من مسقط إلى مسندم الزوار العمانيين على الوصول إلى الفندق بسهولة دون الحاجة لعبور الحدود الدولية.
ويتكون ’أتانا مسندم‘، الوجهة السياحية الأمثل للعائلة، من 110 جناح وغرفة فندقية، يتوسطها فناءٌ فسيح وحمام سباحة ذو شكلٍ حرّ، بالإضافة إلى بركة ونادٍ مظلّلين ومسيّجين خصيصاً للأطفال، ما يجعل منها منطقة آمنة للعب، كما يقدّم مطعم ’المروة‘ لزواره أشهى الأطباق وسط الأجواء المكيفة بالهواء طوال اليوم داخل المطعم أو على التراس، ويوفر المطعم العديد من الخيارات العالمية والعمانية ضمن قائمة الطعام الفريدة، بالإضافة إلى خدمة ’واي فاي‘ المجانية في جميع أنحاء الفندق، ومركز لياقة بدنية مجهز بشكلٍ جيد، يضمن أنّ لا يفوت زوار المنتجع تمارينهم الرياضية اليومية. وقد حاز فندق ’أتانا مسندم‘، الذي تمّ افتتاحه في عام 2014، على العديد من الجوائز بفضل التزام بنائه بمفهوم الاستدامة البيئية، وقد حقّق المنتجع شعبيةً كبيرة بين العائلات القادمة من الإمارات العربية المتحدة.


كما يقبع فندق ’أتانا خصب‘ ذو الأربع نجوم فوق صخرةٍ ذات إطلالات بانورامية على شاطئ مسندم المذهل، ويتكون الفندق من 60 غرفة فاخرة وفسيحة، تضمّ جميعها شرفاتٍ خاصّة، ومطاعم رائعة، ومسبحٍ بديع على قمة جرف، ومركز للياقة البدنية، وقاعات اجتماعات مجهزة بأحدث التجهيزات لتكمل هذا الفندق العصري والراقي ذا الواجهة المائية المميّزة.
وهكذا فإنّ ’فنادق أتانا‘ تقدّم الصورة الأمثل عن كرم الضيافة العمانية الأصيلة للزوار من الإمارات العربية المتحدة وعُمان، الذين بإمكانهم الوصول إلى هذه الوجهة الفريدة بسهولةٍ كبيرة، ليحظوا بأفضل الحجوزات والأسعار، وذلك عبر الموقع الإلكتروني www.atanahotels.com.

No comments:

Post a Comment

=