Sunday, 8 November 2015

Arab Transport Ministers Approve “Tasneef” as the First Arab Classification Society


  • This Accreditation is considered an Important Step in Enabling “Tasneef” to activate its Role in the Arab Maritime Sector
Abu Dhabi, UAE, 7 Nov. 2015: Arab transport ministers approved UAE Classification Society “Tasneef” as the first Arab classification society accredited by road and transportation ministries in the Arab countries. This accreditation opened the door for “Tasneef” to explore new horizons in consolidating its presence in the Arab maritime sector; and to demonstrate the added value brought by the society to the Arab maritime sector through quality services and as one of the internationally known houses of expertise in the field of maritime classification that gained the trust of several international and regional authorities during a short period of time.
Commenting on the accreditation of UAE Classification Society “Tasneef” by Arab transport ministers, Engineer Rashid Al Hebsi, CEO of “Tasneef” said: “Tasneef’s accreditation by Arab transport ministers comes in celebration of the great efforts exerted by the society to establish its presence, and in confirmation of its effectiveness in the Arab region; this accreditation represents a considerable support from Arab countries sharing a single vision towards strengthening the principles and foundations of a strong Arab maritime industry capable of meeting challenges”. Al Hebsi added: “We look forward to more fruitful collaborations with Arab transportation ministries, striving to push towards more Arab integration frameworks in all transportation sectors.”
Mr. Saif Saaed Al Kaabi, CFO at “Tasneef” said: “today we can say that “Tasneef” has taken a new significant leap in terms of expanding its influence in the Arab maritime sector, inspired by our common principles, together we will strive to achieve more integration, an objective that remains at the top of our strategic objectives and we are determined to achieve it utilizing our full potential”.
UAE Classification Society “Tasneef” represents an Arab necessity as long as establishing a similar authority was a desire and a national goal for all Arab countries, the importance of having an Arab classification society lies in having the opportunity to fill the gap between the Arab and international maritime sectors, helping Arab countries fulfill their local sectors needs in a better way. This accreditation comes as a significant step on the road towards unifying the necessary laws for shipbuilding in the Arab region and supervising ships in accordance with global standards.
This accreditation will facilitate coordination between member states in order to activate the frameworks and practices of developing common executive regulations, operating systems and auditing procedures. Tasneef’s role will be vital in this as it has been implementing the “GCC Code” and the “UAE Yacht Code”, attracting Arab expertise, and has been taking on the role as a maritime technological, and technical consulting arm dedicated to the protection of national assets, and the development of Arab maritime technologies.  


اعتماد هيئة الإمارات للتصنيف كأول هيئة تصنيف عربية من قِبَل وزراء النقل والمواصلات العرب

  • يمثل الاعتماد خطوة هامة على صعيد تمكين هيئة الإمارات للتصنيف "تصنيف" من تفعيل دورها في قطاع الملاحة العربي

أبوظبي، دولة الإمارات العربية المتحدة، 7 نوفمبر 2015: اعتمد وزراء النقل والمواصلات العرب هيئة الإمارات للتصنيف "تصنيف" كأول هيئة تصنيف عربية معتمدة من قبل وزارات النقل والمواصلات بالدول العربية. جاء هذا الاعتماد ليفتح أمام "تصنيف" آفاقاً جديدة لترسيخ وجودها في قطاع الملاحة العربي، وليبرهن على القيمة المضافة التي تقدمها الهيئة لقطاع الملاحة العربي من خلال ما تقدمه من خدمات نوعية كواحدة من بيوت الخبرة المعروفة عالمياً في مجال التصنيف البحري، والتي حازت وفي وقت قصير على ثقة عدة جهات دولية وإقليمية.
وفي تعليقه على اعتماد هيئة الإمارات للتصنيف "تصنيف" كهيئة تصنيف بحري معتمدة من قِبَل وزراء النقل والمواصلات العرب، قال المهندس راشد الحبسي الرئيس التنفيذي لـ "تصنيف":"يأتي اعتماد هيئة الإمارات للتصنيف من قبل وزراء النقل والمواصلات العرب تتويجاً للجهود الكبيرة التي قامت بها الهيئة لترسيخ وجودها، وتأكيداً على فاعليتها في المنطقة العربية، ويمثل هذا الاعتماد في ذات الوقت دعماً كبيراً من قبل الدول العربية الشقيقة والتي تتقاسم جميعها رؤية واحدة تجاه ترسيخ أسس ومبادىء صناعة ملاحية عربية قوية وقادرة على مواجهة التحديات".
وأضاف الحبسي: "نتطلع إلى مزيد من التعاون المثمر بيننا وبين وزارات النقل والمواصلات في الدول العربية الشقيقة، ونثق في رؤية إخواننا وزراء النقل والمواصلات العرب وسعيهم نحو الدفع باتجاه مزيد من أطر التكامل العربي في كافة قطاعات النقل والمواصلات، وكلنا ثقة في "تصنيف" من أن القرار باعتماد "تصنيف" من قبل الإخوة الوزراء سيقود إلى هذا التكامل الذي ننشده جميعاً".
وقال السيد سيف سعيد الكعبي رئيس المالية التنفيذي لهيئة الإمارات للتصنيف "تصنيف": "نستطيع اليوم أن نقول بأن هيئة الإمارات للتصنيف "تصنيف" قد استطاعت أن تحقق قفزة جديدة وذات أهمية بالغة على صعيد توسيع دائرة تأثيرها على قطاع الملاحة العربي، وبروح استلهمت المبادىء التي تربينا عليها خلال سعينا منذ عقود نحو تحقيق التكامل العربي، وهو الأمر الذي لا نزال في "تصنيف" نضعه في طليعة أهدافنا الاستراتيجية ونسعى إلى تحقيقه على أرض الواقع بكل ما نمتلك من إمكانات".
وتمثل هيئة الإمارات للتصنيف "تصنيف" ضرورة عربية لطالما كان إنشاء هيئة شبيهة بها رغبةً وهدفاً قومياً عربياً لكافة الدول العربية، حيث تتمثل أهمية وجود هيئة تصنيف عربية في إتاحة الفرصة لسد الفجوة بين قطاع الملاحة العربي والعالمي، ما من شأنه أن يساعد الدول العربية على تغطية متطلبات قطاعاتها المحلية بشكلٍ أفضل. كما يأتي اعتماد الهيئة كخطوة كبيرة على طريق توحيد القوانين اللازمة لبناء السفن في المنطقة العربية، والإشراف على السفن وفق معايير دولية معترف بها عالمياً.
وسيساعد هذا الاعتماد على تسهيل التنسيق بين الدول الأعضاء بهدف تفعيل أطر وممارسات تطوير اللوائح التنفيذية ونظم التشغيل ولوائح التدقيق، لا سيما أن "تصنيف" والتي تطلع ومنذ إنشاءها بدور تنفيذ "لائحة السلامة الخليجية"، ولوائح "الكود الإماراتي لليخوت"، قد حرصت من خلال قيامها بهذا الدور، ومن خلال استقطابها للخبرات العربية على تفعيل دورها كذراع ملاحي تقني وفني واستشاري، يكرِّس جهوده لحماية الأصول الوطنية، وتطوير التقنية البحرية العربية.

No comments:

Post a Comment

=