Sunday, 29 November 2015

ACC Honours UAE Service Heroes with Blood Donation Day


UAE-based construction firm collaborates with Abu Dhabi Blood Bank for important CSR initiative  

Abu Dhabi, UAE; November 29, 2015: Arabian Construction Company (ACC) has honoured the sacrifices made by UAE service personnel by organising a blood donation day for its employees. In collaboration with Abu Dhabi Blood Bank, the UAE-based construction firm arranged for a blood donation mobile unit to visit Sky Towers, Abu Dhabi, the location of its Head Office, so that its staff could show their appreciation for the UAE’s heroes with a meaningful act of thanks.

ACC’s campaign was organised in response to the recent blood donation drive set up for UAE soldiers in addition to the ongoing need for blood for emergency medicine, surgery and haematological disorders in the country. Around 60 ACC staff participated in the CSR initiative that formed part of the company’s ongoing commitment to the community.
 
“As a company, ACC wanted to show its support and solidarity for the UAE military, the injured soldiers and all those who have sacrificed their lives in order to maintain the integrity and honour of the UAE. We were overwhelmed with the number of ACC staff who wanted to be involved and we are proud that our team members are so willing to support their community in such a way .We also commit to make this event a recurring annual contribution as a small token of our appreciation to this great nation” said Ahmed Mahdi, Sr. Human Resources Manager, Arabian Construction Company.  

Operating under the direction of Sheikh Khalifa Medical City and Abu Dhabi Health Authority, the Abu Dhabi Blood Bank provides donors with the opportunity to give blood in a safe and professional environment that conforms to international standards. The organisation operates its mobile service to facilitate convenience for organisations and institutions wishing to donate. Abu Dhabi Blood Bank's blood supply covers the needs of government and private hospitals in Abu Dhabi, as well as supporting the UAE’s other emirates as necessary.

شركة الإنشاءات العربية تكرّم أبطال الإمارات بحملة للتبرع بالدم
الشركة المحلية تتعاون مع بنك الدم في أبوظبي لإطلاق إحدى مبادراتها المهمة للمسؤولية الاجتماعية
[أبوظبي - الإمارات العربية المتحدة، 29 نوفمبر 2015] – حظيت التضحيات التي يقدمها جنود الإمارات البواسل بالتقدير والعرفان من قبل شركة الإنشاءات العربية التي أطلقت حملة للتبرع بالدم بين موظفيها. وبالتعاون مع بنك الدم في أبوظبي، تولت الشركة المحلية الرائدة في قطاع الإنشاءات الترتيب لزيارة قامت بها وحدة متنقلة للتبرع بالدم إلى برج "سكاي تاورز" في أبوظبي، حيث يوجد مكتبها الرئيسي، وأتاحت الفرصة لموظفيها للإعراب عن تقديرهم لأبطال الإمارات بطريقة هادفة للتعبير عن امتنانهم وشكرهم للتضحيات التي يقدمونها.
ونظمت شركة الإنشاءات العربية هذه الحملة انسجامًا مع حملة للتبرع بالدم أطلقتها دولة الإمارات تكريمًا لجنود القوات المسلحة، إضافة إلى الطلب المحلي المستمر على الدم في أقسام الطوارئ والجراحة وأمراض الدم. وشارك 60 موظفًا في مبادرة المسؤولية الاجتماعية تعبيرًا عن الالتزام المتواصل الذي تبديه شركة الإنشاءات العربية إزاء المجتمع.
وقال أحمد مهدي، مدير الموارد البشرية في شركة الإنشاءات العربية: "لقد أردنا إظهار دعمنا وتضامننا مع قواتنا المسلحة الذين يجودون بأغلى ما يملكون من أجل الحفاظ على سلامة الإمارات وصون مجدها. وتكريمًا لهم، لم يتوانى موظفونا على التبرع بدمائهم كبادرة عرفان وامتنان لهؤلاء الأبطال. إننا نشعر بالفخر إزاء الإقبال الكبير من جانب أعضاء فريقنا الذين أبدوا استعدادهم لدعم المجتمع بهذه الطريقة النبيلة، ونأمل تنظيم هذه الحملة سنويًا تعبيرًا عن تقديرنا لهذه الأمة العظيمة".
يشار إلى أن بنك الدم في أبوظبي يعمل تحت إشراف مدينة الشيخ خليفة الطبية وهيئة الصحة في أبوظبي، ويوفر للمانحين فرص التبرع بالدم في بيئة آمنة تتفق مع المعايير الدولية، ويقدم الحافلات المتنقلة لتسهيل الأمر على المؤسسات الراغبة في التبرع. ويلبي المركز من خلال ما يوفره من وحدات الدم احتياجات

المستشفيات الحكومية والخاصة في إمارة أبوظبي، فضلاً عن دعم الإمارات الأخرى في الدولة إذا اقتضت الحاجة.

No comments:

Post a Comment

=