Thursday, 29 October 2015

TIME CALLING LONDON WITH VALUE PROPOSITION


Homegrown UAE hospitality brand TIME Hotels to capitalise on growing European market with focus on value and location at WTM
UAE-headquartered hospitality company, TIME Hotels marks its return to World Travel Market (WTM) 2015, after recording robust growth from key European source markets as it continues to fast track its regional expansion strategy based on value and location.

TIME’s executive management team will be present on the Dubai pavilion to meet with industry partners and prospective clients at WTM, which will be held at ExCel London from 2-5 November 2015, as the hotel group reports significant growth in room nights from its top-producing source markets in Europe.

“Western Europe is one of our top ten growth markets with a year-on-year increase of 49%. Indeed we have seen a substantial jump in guest nights for our flagship TIME Oak Hotel & Suites and the TIME Grand Plaza, which is being led by Germany - our top producing European market, which registered tremendous year-on-year growth of 183% for the first nine months of this year,” said Mohamed Awadalla, CEO, TIME Hotels.

“These solid sales figures are a result of the hard work and tireless support from our longstanding trade partners and overseas tour operators as well as strategic marketing campaigns driving in FIT business as well as tour series groups,” he added.

TIME Hotels’ corporate philosophy is centered on accommodating the individual needs of its well-travelled international audience through the development of a portfolio of unique and distinctive brands located in key markets and gateway destinations. Currently it has a portfolio of 11 properties across the UAE with a pipeline of four further properties.




“In the last 18 months we have almost doubled our portfolio, including our debut in Abu Dhabi. Following on from the unveiling of our second under-development property in Qatar at this year’s Arabian Travel Market we will use our presence at WTM to reaffirm our position as one of the region’s most exciting and dynamic hospitality brands,” remarked Awadalla.

Topping the agenda at WTM will be an update on the upcoming TIME Royal Hotel & Spa, Dubai. The first five-star UAE based property for the company, the 277-room TIME Royal Hotel is located in Dubai Healthcare City adjacent to the popular Wafi shopping and leisure complex.

Set to open in Q4 2016, it will have a strong medical tourism focus with facilities specifically designed to accommodate the needs of wellness tourists, such as handicap-accessible rooms, signature spa featuring temperature-controlled pools and a gym with rehabilitation equipment.

The latest brand to be added to the portfolio, TIME Express Hotel Al Jaddaf is a quality three-star budget brand created to meet the specific requirements of travellers looking for affordable accommodation with the requisite essentials. The first TIME Express property to open will launch in Dubai with a 133-room property set to open in Q1 2017.

"There is growing demand for new budget brands from respected operators with a quality pedigree that travellers can trust to deliver comfort, connectivity and value. So naturally we are very excited about the debut of our TIME Express brand,” said Awadalla.

The four-star 142-room TIME Royal Doha Hotel located in the Al Khail area of the Qatari capital, Doha, is scheduled to open in Q4 2016 and will offer a choice of two restaurants, ample parking and a contemporary meeting space for up to 40 guests. It joins TIME’s other four-star rated Doha property, the 112-room Time Rako Hotel, situated in Al Wakra on the outskirts of the city, which will open for business in Q3 2016.

You can visit TIME Hotels at World Travel Market on the Dubai Pavilion, on stand ME200. 

تايم للفنادق تشارك في معرض سوق السفر العالمي ضمن جناح دبي
شركة الضيافة التي تتخذ من دولة الإمارات مقراً تسلط الضوء على نموها الملفت في الأسواق الأوروبية

شاركت شركة الضيافة تايم للفنادق التي تتخذ من دولة الإمارات مقراً لها في معرض سوق السفر العالمي  2015 بهدف تسليط الضوء على النمو الملفت الذي حققته الشركة في الأسواق الأوروبية وإبراز القيمة والموقع المميز الذي تقدمه للعملاء. ويتزامن ذلك مع تنفيذ الشركة خطط توسع سريعة على صعيد المنطقة.  
وسيتواجد فريق الإدارة التنفيذية في شركة تايم في جناح دبي المشارك في معرض سوق السفر العالمي الذي يقام في أكسل لندن خلال الفترة ما بين 2 و5 نوفمبر المقبل  للقاء مع الشركاء في القطاع والعملاء المحتملين. وسجلت المجموعة الفندقية نمواً ملفتاً في نسبة إشغال الغرف الفندقية في أبرز الأسواق الأوروبية.
ويقول محمد عوض الله، الرئيس التنفيذي لـ تايم للفنادق، "تمثل أوروبا الغربية واحدة من أسواق النمو العشرة الأكبر ، لعلامة الشركة بمعدل نمو سنوي بلغ 49%. وفي الحقيقة، لاحظنا قفزة كبيرة للغاية في أعداد الليالي الفندقية في فندق وأجنحة تايم أووك الشهير وفندق تايم جراند بلازا، حيث تعتبر ألمانيا أكثر الأسواق الأوربية أداءً بالنسبة لنا بتسجيل نمو سنوي ملفت للغاية وصل إلى 183% خلال الأشهر التسعة الأولى من العام الجاري."
ويضيف، "هذه النتائج المتميزة في المبيعات ثمرة للعمل الجاد والدعم الدؤوب من جانب شركائنا التجاريين ومشغلي الرحلات الدوليين إضافة إلى الحملات التسويقية التي نجحت في اجتذاب الأعمال الخاصة بالمسافرين المستقلين ومجاميع الرحلات."
هذا، وتتمحور فلسفة شركة تايم للفنادق حول تلبية الاحتياجات المتنوعة للعملاء من المسافرين من مختلف أنحاء العالم عبر تطوير مجموعة من العلامات الفريدة والمتميزة في أسواق رئيسية وأماكن استراتيجية. وحالياً، تملك الشركة حقيبة مؤلفة من 11 فندقاً بدولة الإمارات مع خطط لإضافة أربعة فنادق.
ويضيف السيد محمد عوض الله، "خلال الأشهر الثمانية عشر الماضية، تمكنا من مضاعفة مجموعة فنادق الشركة بما فيها أول فندق في أبوظبي. وبعد إزاحة الستار عن الفندق الثاني قيد التطوير في قطر في معرض سوق السفر العربي هذا العام، سنغتنم مشاركتنا في معرض سوق السفر العالمي للتأكيد على مكانة تايم للفنادق المرموقة باعتبارها واحدة من أكثر العلامات الفندقية تميزاً وديناميكية في المنطقة."
وستسلط الشركة خلال مشاركتها في معرض سوق السفر العالمي الضوء على أحدث تطورات فندق وسبا تايم رويال دبي الذي يعتبر أول فندق فئة خمس نجوم تابع للشركة في دبي. ويقع هذا الفندق المؤلف من 227 غرفة في مدينة دبي الطبية بالقرب من مركز وافي للتسوق والترفيه الشهير.
وسيكون هذا الفندق المقرر افتتاحه في الربع الأخير من العام المقبل أحد أبرز وجهات السياحة الطبية من خلال المرافق المصصمة خصيصاً لتلبية احتياجات السياح الباحثين عن العلاج والصحة مثل الغرف التي تتيح لذوي الاحتياجات الخاصة سهولة الدخول إليها وكذلك السبا المميز الذي يحوي برك سباحة يتم التحكم بدرجة حرارتها إضافة إلى قاعة رشاقة مزودة بأجهزة إعادة التأهيل.
ومن جانب آخر، يعتبر فندق تايم اكسبرس الجداف أحدث علامة تضاف للمجموعة. يهدف هذا الفندق الاقتصادي عالي الجودة فئة ثلاث نجوم إلى تلبية احتياجات العملاء الباحثين عن إقامة بتكلفة مقبولة تلبي متطلباتهم الأساسية. ومن المتوقع افتتاح هذا الفندق المؤلف من 133 غرفة والذي يعتبر أول علامة تايم أكسبرس يتم تدشينها في دبي في الربع الأول من عام 2017.
ويعقب عوض الله بالقول، "ثمة طلب مطرد على علامات فندقية اقتصادية جديدة عالية الجودة من جانب المشغلين لتحظى بثقة المسافرين في توفير الراحة والموقع المتميز والقيمة العالية. لذا، فنحن مسرورون للغاية لطرح علامة تايم اكسبرس للمرة الأولى."
وتجدر الإشارة إلى إن فندق تايم رويال الدوحة المؤلف من 142غرفة يقع في منطقة الخيل في العاصمة القطرية الدوحة. ومن المقرر افتتاح هذا الفندق فئة أربع نجوم في الربع الأخير من العام المقبل حيث يتيح للضيوف خيارات عديدة من بينها مطعمين وأماكن رحبة لصف السيارات ومساحة عصرية للاجتماعات تستضيف ما يصل إلى 40 شخصاً. وتملك تايم فندقاً آخر فئة أربعة نجوم في الدوحة، تايم راكو المؤلف من 112 غرفة والكائن في منطقة الوكرة عند ضواحي العاصمة الدوحة. وسيتم افتتاح هذا الفندق لقطاع الأعمال في الربع الثالث من العام المقبل.
يمكنكم زيارة تايم للفنادق في سوق السفر العالمي في جناح دبي، منصة ME200.

No comments:

Post a Comment

=