Thursday, 29 October 2015

Expanding UAE’s Retail Landscape


Line Investments & Property LLC to focus on new malls at Dubai’s RECon Middle East & North Africa 2015

Dubai, UAE: Shopping mall development and management specialists, Line Investments & Property L.L.C, announce their participation at the upcoming annual RECon ME & North Africa convention, a regional body representing shopping mall owners, developers and suppliers in the Middle East and India.

The convention, which runs from November 1st to 3rd this year, offers a platform for networking between industry leaders in shopping centres and related service providers. Line Investments & Property will have a senior management delegation on site at the convention to showcase the new shopping malls.

The new flagship projects to be showcased at the convention are Avenues Mall Sharjah and Avenues Mall Silicon Oasis. The 43,000sqm Avenues Mall Sharjah, designed at par with contemporary shopping malls, will provide unique mid-range retail to suit the relevant catchment area profile with a premium F&B, leisure and entertainment experience.

The community mall will have a 16,000sqm Hypermarket, 4,000sqm Department store, a 4,000sqm cinema, a 3,600sqm Family Entertainment Centre and 2,100 parking spaces but one of the most unique feature will be the food street experience the mall will boast.

The 72,000sqm Avenues Mall Silicon Oasis is designed as a premium retail and leisure destination offering easy accessibility to the neighboring communities. With a user-friendly layout, 3,600 parking spaces and a comprehensive retail mix, Avenues Mall Silicon Oasis offers a one-stop solution to the needs of the neighborhood patrons.

Marcello Larizza, General Manager at Line Investments & Property LLC said, Promoting Avenues Mall Sharjah, Avenues Mall Silicon Oasis and Mall of Umm Al Quwain, at the convention offer us the right platform to showcase the new exceptional projects in our mall portfolio.”

The team’s accumulated experience in development, leasing and management, under the leadership of the Division Director Mr. Salim M.A., ensures that the organization presents contemporary projects with modern designs, cohesive retail mix, excellent accessibility and ample parking space.

“We look forward to attending this key event in the Middle East’s retail calendar. With a continued surge in the new suburban community developments and the unique opportunities at hand, we have a promising future for our retail developments,” said Joe Abi Khalil, Senior Development Manager-Shopping Malls at Line Investments and Property LLC.

With the new offerings, Line Investments team will have a strong presence at the RECon ME & North Africa Convention promoting the new projects, which will be designed by Design International from London who have been appointed for the architecture of the new flagship malls.

التوسع في قطاع التجزئة بدولة الإمارات العربية المتحدة  
 شركة لاين للاستثمار والعقارات ش.ذ.م.م تتجه للتركيز على مراكز التسوق الجديدة في المؤتمر السنوي لمراكز التسوق بالشرق الأوسط وشمال أفريقيا (RECon ME)، دبي 2015

دبــي، الإمارات العربية المتحدة: أعلنت شركة “لاين للاستثمار والعقارات ش.ذ.م.م”؛ الشركة المتخصصة في مجال تطوير وإدارة مراكز التسوق؛ عن مشاركتها في المؤتمر السنوي لمراكز التسوق في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا RECon ME))، وهو عبارة عن تجمع إقليمي يمثل ملاك وموردي ومطوري مراكز التسوق في منطقتي الشرق الأوسط والهند.   
يوفر هذا التجمع السنوي؛ الممتد في الفترة من 1 إلى 3 نوفمبر من هذا العام؛ منصة للتواصل فيما بين الكيانات الرائدة في  قطاع مراكز التسوق ومزودي الخدمات المتصلة، حيث تشارك  “لاين للاستثمار والعقارات ش.ذ.م.م” بوفد رفيع من الإدارة في هذا التجمع من أجل تسليط الضوء على مراكز التسوق الجديدة.
هذا وتضم المشاريع الرئيسية الجديدة التي سيتم عرضها بالمؤتمر كلا من أفنيوز مول- الشارقة، وأفنيوز مول- واحة السيليكون. حيث يقدم مول أفنيوز الشارقة؛ المقام على مساحة تبلغ 43.000 متر مربع والمصمم على غرار أحدث مراكز التسوق المعاصرة؛ فرصة فريدة لتجارة التجزئة المتوسطة التي تناسب الطابع الخاص للمنطقة المستهدفة تسويقيا مع تقديم خدمات ممتازة للأطعمة والمشروبات والتسلية والخدمات الترفيهية.
و سيشتمل هذا المركز التجاري على متجر هايبر ماركت بمساحة 16.000 متر مربع، إلى جانب متجر متعدد الأقسام بمساحة 4,000 متر مربع، وسينما على مساحة 4,000 متر مربع، ومركز ترفيهي عائلي بمساحة 3600 متر مربع، إلى جانب عدد 2,100 مكان مخصص لوقوف السيارات؛ غير أن واحدة من أهم المميزات الفريدة التي يوفرها المركز هي شارع المطاعم (Food Street)والذي سيمثل تجربة مميزة له بين مراكز التسوق الأخرى.
هذا في حين تم تصميم أفنيوز مول- واحة السيليكون على مساحة 72,000 متر مربع كوجهة متميزة لتجارة التجزئة والترفيه، توفر سهولة في الوصول من وإلى المناطق والتجمعات السكنية المجاورة، مع تخطيط يتميز بسهولة التحرك والتسوق، ومع وجود عدد 3,600 مكان مخصص لوقوف السيارات، إلى جانب تنوع في معروضات التجزئة الشاملة. مما يجعل أفنيوز مول- واحة السيليكون أحد الوجهات الشاملة التي تلبي كافة احتياجات الزبائن والمتسوقين بالمنطقة المجاورة والمحيطة به.
وفي هذا الصدد يؤكد السيد مارسيلو لاريزا، المدير العام لشركة “لاين للاستثمار والعقارات ش.ذ.م.م”؛ على ذلك قائلا: "إن الترويج لكل من أفنيوز مول- الشارقة، وأفنيوز مول- واحة السيليكون، ومول أم القيوين، خلال هذا التجمع؛ يتيح لنا منصة مثالية لتسليط الضوء على المشاريع الاستثنائية الجديدة بمحفظة المراكز التجارية لدينا ".
هذا في حين أن الخبرات المتراكمة لفريق عمل لاين للاستثمار والعقارات ؛ تحت قيادة مدير مجموعة اللولو العالمية السيد/ سليم م. أ. في مجالات التطوير والتأجير والإدارة، تضمن تقديم المؤسسة لمشاريع معاصرة ومتطورة تتميز بتصاميم حديثة، مع تنوع متماسك في مجال تجارة التجزئة، إلى جانب سهولة ممتازة في الوصول ومساحات متسعة لوقوف السيارات.
كما صرح السيد جو أبي خليل، مدير أول وحدة التطوير – لمراكز التسوق في شركة “لاين للاستثمار والعقارات ش.ذ.م.م”؛ قائلاً: "نحن نتطلع الى التواجد بهذا الحدث الهام في جدول فعاليات قطاع التجزئة بمنطقة الشرق الأوسط، حيث نتطلع الى مستقبل واعد في مجال مشاريع التجزئة الخاصة بنا في ضوء الزيادة المستمرة في المشاريع الجديدة للمجمعات السكنية التي  تشكل فرص فريدة تتاح أمامنا في هذا القطاع."

ومع العروض الجديدة، سيكون لفريق العمل لدى شركة “لاين للاستثمار والعقارات" تواجد قوي في مؤتمر ريكون الشرق الأوسط وشمال أفريقيا للترويج للمشاريع الجديدة، والتي سيتم وضع التصميمات لها من قبل شركة "ديزاين انترناشيونال" من لندن، والتي تم اسناد التصاميم المعمارية الخاصة بمراكز التسوق الرئيسية الجديدة إليها.

No comments:

Post a Comment

=