30 September, 2015

Gulf Navigation Maritime collaborates with ‘The Mission to Seafarers’ to help sailors




Company provides technical, operational & crew management assistance to ‘Flying Angel’


UAE, September 29, 2015 - Gulf Navigation Maritime LLC, a part of Gulf Navigation Holding PJSC (DFM: GULFNAV), the Dubai-based shipping company, has collaborated with ‘The Mission to Seafarers’ (MtS) to support the cause of sailors. The MtS Group is a voluntary funded organization established in 1865, whose UAE branch owns Flying Angel, a dedicated vessel for the Port of Fujairah. It provides a ‘home away from home’ for thousand of seafarers who spend a major portion of their lives at sea. The MtS Group has served millions of seafarers at around 260 ports across the world.

As part of its corporate social responsibility (CSR), Gulf Navigation Maritime through its branch in the Port of Fujairah, provides technical, operational and crew management for the Flying Angel. The company is committed to extending top-quality maritime services to help the seafaring community which is an integral component of the maritime industry. The world’s first purpose-built seafarers support vessel, the Flying Angel, welcomes over 25,000 seafarers a year onboard. It goes out to the Fujairah Anchorage every day during daylight hours to offer seafarers entertainment, leisure and medical facilities through its functional duty free shop and medical centre, exhaustive free-of-cost library, advocacy and counselling services, and telephone and internet facilities.  

Being in the maritime industry, Gulf Navigation Maritime LLC fully understands the challenges of continuously being at sea for long periods. The Flying Angel is a splendid effort to support The Mission to Seafarers’ advocacy of breaking the long-drawn monotony of sailors. The company has collaborated with the MtS Group in their cause by extending technical, operational and crew management support for its Flying Angel. It is a matter of extreme pride for Gulf Navigation Maritime LLC in assisting seafarers who have been out in the middle of the ocean for an extended duration to relax, rejuvenate and rewind before they embark on another long journey.  

Gulf Navigation Maritime LLC’s various maritime services include cargo ship handling, project cargo handling, logistics warehousing and inland transportation, and husbandry services in all UAE Ports along with a dedicated dry dock, repairs and ship supplies division. It has also established itself in the field of maritime products distribution and sales and is the exclusive distributor of Marichem- Marigases and Lakhorst Ropes in the Arabian Gulf region with a market capacity of over 30 percent. The company’s Head Office is in Jumeirah Lake Towers with various branch offices in other emirates, including offices in the Ports of Fujairah and Khorfakkan. 

"الخليج للملاحة البحرية" تتعاون مع منظمة "مهمة من أجل البحارة" لتقديم العون للطواقم البحرية


الشركة توفر خدمات فنية وتشغيلية وحلول إدارة طاقم العمل لسفينة "فلاينج أنجل"

الإمارات، 29 سبتمبر 2015تعاونت "الخليج للملاحة البحرية"، إحدى الشركات التابعة لـ "الخليج للملاحة القابضة"، المدرجة في "سوق دبي المالي" تحت الرمز GULFNAV)) والتي تتخذ من دبي مقراً لها، مؤخراً مع منظمة "مهمة من أجل البحارة" (The Mission to Seafarers) في سبيل تقديم الدعم والمساعدة للبحارة. وتدير "مهمة من أجل البحارة"، وهي منظمة خيرية عالمية تأسست في العام 1856، فرعاً لها في دولة الإمارات يُعنى بتشغيل سفينة نداء القلوب الرحيمة "فلاينج أنجل" (Flying Angel) المخصصة لخدمة البحارة العاملين على السفن الراسية في ميناء الفجيرة. ويتمحور نطاق عمل المنظمة حول توفير وسائل الراحة لآلاف البحارة الذين يقضون معظم حياتهم في عرض البحر، حيث نجحت إلى الآن بمساعدة ملايين البحارة في حوالي 260 ميناء حول العالم.

وتماشياً مع إلتزامها المستمر بمسؤولياتها الاجتماعية، توفر "الخليج للملاحة البحرية"، عبر الفرع التابع لها في ميناء الفجيرة، خدمات فنية وتشغيلية وخدمات متخصصة بإدارة الطاقم لسفينة "فلاينج أنجل". وتلتزم الشركة بالعمل على توسيع نطاق الخدمات البحرية عالية الجودة لمساعدة مجتمع البحارة الذي يعد جزءً لا يتجزأ من القطاع البحري. وتستضيف "فلاينج أنجل"، التي تعتبر السفينة الأولى من نوعها عالمياً المصممة خصيصاً لتقديم العون والدعم للبحارة من مختلف دول العالم، على متنها أكثر من 25,000 بحار سنوياً. وترسو السفينة في "ميناء الفجيرة" يومياً خلال النهار لتقديم وسائل الراحة والتسلية والترفيه والخدمات الطبية للبحارة من خلال متجر السوق الحرة والمركز الطبي التابعين لها، فضلاً عن محفظة من الخدمات المجانية مثل الخدمات الاستشارية، وبرامج الدعم، ووسائل الاتصال من هاتف وإنترنت، ومكتبة شاملة.

وباعتبارها من أبرز الشركات العاملة ضمن القطاع البحري، تدرك "الخليج للملاحة البحرية" تماماً طبيعة التحديات التي تواجهها طواقم العمل المتواجدة لفترات طويلة في عرض البحر. وتمثل سفينة " فلاينج أنجل" تجسيداً للجهود الحثيثة الرامية إلى دعم رسالة منظمة "مهمة من أجل البحارة" في كسر الرتابة والملل والوحدة التي تعاني منها طواقم العمل أثناء الرحلات البحرية الطويلة. ويأتي التعاون الجديد مع "مجموعة أم تي أس للخدمات البحرية والقطر" (MTS - Marine & Towage Services) إنطلاقاً من حرص "الخليج للملاحة البحرية" على دعم قضية "مهمة من أجل البحارة" وتوسيع نطاق الدعم الفني والتشغيلي والإداري الذي تقدمه لسفينة "فلاينج أنجل". وتفخر "الخليج للملاحة البحرية" بمساعدة البحارة، الذي يقضون معظم أوقاتهم في عرض البحر، على الاسترخاء وإستعادة الحيوية والنشاط قبل الشروع في رحلة طويلة أخرى.

ويجدر الذكر بأنّ "الخليج للملاحة البحرية" تقدم العديد من الخدمات البحرية، التي تتضمن مناولة سفن الشحن ومناولة بضائع المشاريع والخدمات اللوجستية والتخزين والنقل الداخلي والخدمات الإدارية في جميع موانئ دولة الإمارات. كما تمتلك أيضاً قسم مخصص للأحواض الجافة وعمليات إصلاح وتموين السفن. ونجحت الشركة في بناء سمعة مرموقة في مجال توزيع المنتجات البحرية والمبيعات، ما جعلها الوكيل الحصري لتوزيع منتجات كل من "ماريشيم-ماريجاسيس" (Marichem-Marigases) و"لاخورست روبس" (Lakhorst Ropes) في منطقة الخليج العربي بحصة سوقية تزيد عن 30%. وتدير الشركة، التي تتّخذ من "أبراج بحيرات جميرا" في دبي مقراً لها، عدة فروع في الإمارات الأخرى، بما في ذلك فرعيها في مينائي الفجيرة وخورفكان.


=