31 August, 2015

Software AG Unveils Smart Logistics Blueprint for the Digital Business Platform



  • Improves synchronization of complex logistics operations
  • Supports both shippers and logistics services providers’ view of logistics chains
  • Facilitates real-time analysis of streaming supply chain data

United Arab Emirates, Dubai, August 27 2015Software AG (Frankfurt TecDAX: SOW) today unveiled a Smart Logistics blueprint for its Digital Business Platform. The Digital Business Platform combines capabilities to digitize, analyze and monetize assets by enabling cutting edge digital applications. The Smart Logistics blueprint overlays the Digital Business Platform with smart processes for real-time synchronization of global logistics networks. Smart Logistics can analyze streaming Internet of Things (IoT), vehicle telematics, and contextual data to provide logisticians with enhanced visibility and increased efficiency across complex logistics operations.

Software AG has a strong background with customers use cases in Smart Logistics, including maritime, road, rail and air logistics, and in complex supply chains. Customer case studies were recently showcased at the Software AG Global Logistics Summits, which was keynoted by Dutch maritime logistics specialist Royal Dirkzwager.

Streaming Data Integration and Analysis Enables Early Problem Identification
The Software AG Digital Business Platform enables shippers and logistics services providers to instantly analyze streaming data from onboard sensors, suppliers, logistics partners, environmental sensors, traffic feeds, telematics systems and geopolitical risk analysis systems. It is possible to identify problems early, such as wrongly loaded shipments or delays, and respond proactively. The DBP can also factor in information from vehicles, ships, rail cars, and more; this gives users the ability to understand whether events taking place onboard the conveyance will affect transport.

Predictive Modeling Allows Users to Determine Arrival Times Prior to Departures
With the Digital Business Platform’s tools for predictive modeling, users also gain the ability to predict where exceptions are most likely to occur and determine estimated arrival times before the transportation route has begun.

Real-Time Analytics and Reliable Expectations are Key to Smart Logistics
Sean Riley, Global Manufacturing & Logistics Director, Software AG, noted: “The ability to act upon the results of real-time analysis and to communicate reliable expectations to all the parties involved in the logistical efforts is the key to smart logistics. Software AG’s Smart Logistics is designed to enable logisticians to capture, analyze, aggregate and act upon streaming IoT data in order to help minimize waste and scheduling inefficiency. It’s a tremendous competitive edge.”

Real-time analysis and aggregation of streaming data enables timely actions and accurate predictions by merging real-time and historical data. An almost limitless amount of connectivity options ensure all providers and shippers can participate in the solution as well as share and synchronize data among multiple parties and processes, regardless of their level of technological sophistication.

Smart Logistics capabilities Enabled by Software AG’s Digital Business Platform
Software AG’s Digital Business platform integrates a number of key technologies, critical to enable Smart Logistics.  ARIS and Alfabet, market-leading business and IT process modeling platforms, enable complex Logistics processes to be digitized and optimized. webMethods, a market leading integration and process orchestration platform, enables firms to connect all their different, disparate on-premise, hybrid or Cloud software seamlessly, serves as a conduit to obtain data from virtually anywhere quickly and flexibly. It also enables Smart Logistics processes to be orchestrated.  Apama, a market leading continuous Streaming Analytics engine, serves as the nerve center to detect patterns in logistics data and to respond intelligently, adjusting processes accordingly.

The ability to capture and manage data from a wide range of sources may enable users to see patterns and trends that can lead to new business models, partner relationships or practice efficiencies.

"سوفت وير إيه. جي" ترفد منصتها للأعمال الرقمية بمخطّط للخدمات اللوجستية الذكية

  • تحسين تزامن العمليات اللوجستية المعقّدة
  • دعم رؤية شركات الشحن والخدمات اللوجستية حول السلاسل اللوجستية
  • تسهيل تحليل بيانات سلاسل الإمداد في الوقت الفعلي

الإمارات، دبي، 27 أغسطس 2015كشف شركة "سوفت وير إيه. جي"، المدرجة في بورصة فرانكفورت تحت الرمز (Frankfurt TecDAX: SOW)، مؤخّراً عن إطلاق "مخطّط الخدمات اللوجستية الذكية" (Smart Logistics) لـ "منصة الأعمال الرقمية" الخاصة بالشركة والتي تقدّم مجموعةً كبيرةً من الإمكانيات لرقمنة الأصول وتحليلها والتموّل منها عبر مجموعة التطبيقات الرقمية المتطوّرة التي تقدّمها. ويهدف "مخطّط الخدمات اللوجستية الذكية" إلى دعم "منصة الأعمال الرقمية" بعمليات ذكية لتعزيز التزامن بين شبكات الخدمات اللوجستية العالمية في الوقت الفعلي، حيث يتيح المخطّط إمكانية تحليل تدفّق البيانات عبر "إنترنت الأشياء" ونظام التيليماتية (تقنيات معلومات المركبات) والبيانات السياقية وذلك من أجل المساهمة في تحسين الكفاءة التشغيلية لدى المتخصّصين في مجال الخدمات اللوجستية عند التعامل مع العمليات اللوجستية المعقّدة.

وتتمتّع "سوفت وير إيه. جي" بخلفية قويّة في تمكين استخدام العملاء للخدمات اللوجستية الذكية عبر العديد من القطاعات الحيوية مثل القطاع البحري والطرق وسكك الحديد والطيران وسلاسل الإمداد المعقّدة. وقد استعرضت الشركة مؤخراً عدداً من دراسات الحالة حول استخدام العملاء للخدمات اللوجستية، وذلك خلال فعاليات "قمة سوفت وير إيه. جي العالمية للخدمات اللوجستية" التي ترأسها  رويال ديركزواجير، خبير في مجال الخدمات اللوجستية البحرية.

تكامل وتحليل البيانات المتدّفقة لتمكين التعرّف المبكر على المشكلات

تتيح "منصة الأعمال الرقمية" من "سوفت وير إيه. جي" لشركات الشحن ومقدّمي الخدمات اللوجستية إمكانية التحليل الفوري للبيانات المتدّفقة عبر أجهزة الاستشعار بالمركبات والموردين وشركاء الخدمات اللوجستية وأجهزة استشعار التغيرات البيئية وبيانات حركات المرور وأنظمة التيليماتية وأنظمة تحليل المخاطر الجيوسياسية. ومن شأن ذلك تحديد المشكلات بشكل مبكر، مثل التحميل غير الصحيح للشحنات أو عمليات التأخّر، ومعالجتها بشكل استباقي. كما يمكن لـ"منصة الأعمال الرقمية" معالجة المعلومات الواردة من المركبات والسفن وعربات سكك الحديد وغيرها من وسائل النقل، مما يتيح للمستخدمين معرفة ما إذا كانت الأحداث الحاصلة على متن وسيلة النقل ستؤثّر على عملية النقل أم لا.

النمذجة التنبؤية تتيح للمستخدمين تحديد أوقات الوصول يمكن لمستخدمي أدوات النمذجة التنبؤية  عبر "منصة الأعمال الرقمية" رصد الأماكن الأكثر احتمالاً لحدوث الاستثناءات غير المتوقّعة وتحديد أوقات الوصول قبل بدء الرحلة.

تحليلات الوقت الفعلي والتوقّعات الموثوقة من العوامل الأساسية في الخدمات اللوجستية الذكية

قال شون رايلي، المدير العالمي  لقسم التصنيع والخدمات اللوجستية في شركة "سوفت وير إيه. جي": "تعد القدرة على التصرّف وفق نتائج تحليلات الوقت الفعلي ونقل التوقّعات الموثوقة إلى جميع الجهات المشاركة في جهود الدعم اللوجستي، من العوامل الأساسية لتعزيز الخدمات اللوجسيتة الذكية. وتم تصميم "مخطّط الخدمات اللوجستية الذكية" من "سوفت وير إيه. جي" لتمكين المتخصّصين في مجال الخدمات اللوجستية من التقاط البيانات المتدفقة عبر "إنترنت الأشياء" وتحليلها وتجميعها والتصرّف على أساسها للمساعدة في توفير الوقت والجهد وتحسين الكفاءة في مجال الجدولة والتخطيط الزمني، بما يمنحهم ميزة تنافسية عالية".

ويوفّر تحليل وتجميع البيانات المتدفّقة في الوقت الفعلي الفرصة لاتخاذ الإجراءات اللازمة في الوقت المناسب وتعزيز دقّة التوقّعات عن طريق الدمج بين بيانات الوقت الفعلي والبيانات القديمة. ويضمن هذا الحجم غير المحدود من خيارات الاتّصال تمكين جميع مزوّدي الخدمات وشركات الشحن من المشاركة في الحل وتبادل ومزامنة البيانات مع العديد من الجهات والعمليات ذات الصلة، بغض النظر عن مستوى تطوّرها من الناحية التقنية.

إمكانيات "الخدمات اللوجستية الذكية" عبر "منصة الأعمال الرقمية" من "سوفت وير إيه. جي"
تجمع "منصة الأعمال الرقمية" من "سوفت وير إيه. جي" بين عدد من أهم التقنيات التي تساعد في تقديم الخدمات اللوجستية الذكية. من بين هذه التقنيات، تساعد المنصتان "أيريس" (ARIS) و"ألفابت" (Alfabet) الرائدتان في مجال نمذجة عمليات تكنولوجيا المعلومات والأعمال، في رقمنة وتحسين أداء العمليات اللوجستية المعقّدة.  وبدورها، توفّر منصة "ويب ميثودز" (webMethods) الرائدة في مجال تنظيم العمليات والتكامل، للشركات إمكانية الربط بسلاسة بين مختلف البرمجيات لديها سواء كانت في موقع العمل أو مختلطة أو على الشبكة السحابية، بالإضافة إلى أنها تعمل كقناة توصيل يمكن من خلالها الحصول على البيانات من أي مكان بكل سهولة ومرونة، كما يمكنها تنظيم عمليات الخدمات اللوجستية الذكية.  كما يعد محرّك "آباما" (Apama) الرائد في مجال تحليل تدفّق البيانات، بمثابة مركز تحكّم للكشف عن الأنماط المستخدمة في بيانات الخدمات اللوجستية والتجاوب معها بشكل ذكي وضبط العمليات وفقاً لها.

ويمكن أن تساعد القدرة على التقاط البيانات وإدارتها من مجموعة واسعة من المصادر في تمكين المستخدمين من التعرّف على الأنماط والاتّجاهات التي يمكن أن تقود إلى الوصول إلى نماذج أعمال أو علاقات شركاء أو ممارسات جديدة.

=