31 August, 2015

Euromoney Egypt Conference to Focus on Financing the Future


Cairo, Egypt: August 25, 2015

As the Euromoney Egypt Conference enters its 20th year, interactive sessions with key government and private sector speakers will discuss topics related to financing the future of Egypt. Keynote speakers, panelists and workshop participants will examine the best financing mix for the development of the Suez Canal Corridor and the many energy and electricity projects in the pipeline.

“This year’s event is particularly timely as Egypt’s investment promise is being turned into reality. We’re looking forward to seeing how the projects launched at EEDC are being realised,” said Victoria Behn, Director, Middle East, Euromoney Conferences.

International and local speakers will examine the use of the credit markets and the role of public and private equity in Egypt’s financial future. Euromoney Chairman Richard Ensor will lead a panel with the country’s leading real estate developers and housing experts. Other key discussion points include financial inclusion and the development of SME financing.

Speakers this year include:
    Curtis Ferguson, President, Middle East & North Africa, Coca-Cola
    John Sfakianakis, Director, Middle East, Ashmore Group
    Ahmed El Sewedy, President and Chief Executive Officer, Elsewedy Electric
    Mouayed Maklhouf, Regional Director, IFC
    Hassan Khatib, Director of Equity, EBRD
    Tim Fox, Head of Research, Emirates NBD
    Mohieddine Kronfol, Chief Investment Officer, Sukuk & MENA, Franklin Templeton Investments
During the special 20th anniversary Euromoney Egypt Conference, social media, polling and live twitter walls will be used to interact with audience and debate Egypt’s investment future.

Euromoney brings focus, insight and independence to the debate on Egypt’s economic and investment future. As the oldest conference in the financial calendar, the two-day Euromoney Egypt conference will see Euromoney’s team of independent editors develop key recommendations from the conference discussions which will be presented to the government and shared with participants. The conference will aim to bring global capital together with Egyptian opportunities to increase the flow of direct and portfolio investment into the Egyptian economy.

For more information on the Euromoney Egypt Conference, visit www.euromoneyconference.com/egypt

"تمويل المستقبل" الموضوع الرئيسي لمؤتمر يورومني هذا العام

القاهرة في 25 أغسطس 2015

مع قرب انطلاق الدورة العشرين لمؤتمر يورومني في سبتمبر المقبل، تدور الجلسات وورش العمل التفاعلية التي يشارك فيها كبار المسؤولين بالحكومة المصرية ومستثمري القطاع الخاص حول موضوع "تمويل المستقبل" والذي يمثل الموضوع الرئيسي لدورة هذا العام. يسعى كبار المتحدثين ومديري الجلسات والمشاركين في ورش العمل والجلسات للوصول إلى أفضل مزيج تمويلي يساعد على تنفيذ المشروعات التنموية الكبرى على المستوى القومي، مثل محور قناة السويس ومشروعات الطاقة والكهرباء. .   

تقول السيدة/ فيكتوريا بين- مدير عام مؤتمرات يورومني بمنطقة الشرق الأوسط: "يمثل مؤتمر يورومني هذا العام أهمية خاصة في هذا التوقيت الحيوي الذي تمر به مصر، حيث تمثل الاستثمارات الحالية فرصاً واعدة ستصبح مشروعات ملموسة على أرض الواقع خلال وقت قريب. إننا نتطلع بكل شغف لنرى المشروعات التي ناقشها المؤتمر الاقتصادي في شرم الشيخ تتحول لمشروعات فعلية"    

وخلال المؤتمر، يناقش المتحدثون المحليون والدوليين أهمية تفعيل أسواق الائتمان على المستوى القومي، ودور الاستثمارات الخاصة والعامة في تشكيل مستقبل مصر المالي والاقتصادي. يدير ورشة عمل التطوير العقاري والانشاءات والإسكان          السيد/ ريتشارد انزور- رئيس مجلس إدارة يورومني للاستثمار المؤسسي، والتي يشارك فيها أهم الخبراء العقاريين وكبرى شركات التطوير العقاري في مصر. ومن الجلسات الرئيسية الأخرى جلسة خاصة تتناول طرق توسيع قاعدة عملاء القطاع المالي في السوق المحلي، وتطوير آليات تمويل المشروعات الصغيرة والمتوسطة.
  

من أهم المتحدثين في مؤتمر هذا العام:
  • كيرتس فيرجسون، الرئيس الإقليمي لشركة كوكا كولا لمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا
  • جون سفاكياناكس، المدير الإقليمي لمنطقة الشرق الأوسط، مجموعة أشمور
  • أحمد السويدي- رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي، السويدي اليكتريك
  • مؤيد مخلوف- مدير عام منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، انترناشيونال فينانس كوربوريشن
  • حسن الخطيب، العضو المنتدب للاستثمار في البنك الأوروبي لإعادة التعمير والتنمية
  • تيم فوكس، كبير الخبراء الاقتصاديين ورئيس قسم البحوث الاقتصادية-  بنك الإمارات دبي الوطني
  • محيي الدين قرنفل- رئيس قطاع الاستثمار في صكوك العالمية وصندوق الامارات للدخل الثابت لمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا

واحتفالاً بمرور 20 عاماً على انطلاق مؤتمرات يورومني في مصر، يتم هذا العام استخدام مواقع التواصل الاجتماعي واختيار بعض أسئلة الجمهور وعرض التغريدات الحية من تويتر لأول مرة خلال الجلسات التفاعلية للمؤتمر مع الجمهور، وخلال المناظرة الخاصة بمستقبل الاستثمار في مصر.

يُعد مؤتمر يورومني مصر منصة فريدة ومستقلة يتم من خلالها مناقشة مستقبل مصر الاقتصادي والاستثماري في كافة القطاعات بشكل مُركّز. وباعتباره من أقدم وأهم المؤتمرات المالية التي تُقام في مصر كل عام، يشهد مؤتمر يورومني مصر على مدار يومين نشاطاً متواصلاً لمجموعة من محرري يورومني المستقلين، والذين يقومون بصياغة مجموعة من التوصيات المستمدة من مناقشات المؤتمر ورفعها للحكومة المصرية وارسالها لكل المشاركين من الخبراء والمستثمرين وقادة الرأي وصناع القرار في مصر. من ناحية أخرى، يسعى المؤتمر للجمع بين رؤوس الأموال الدولية والفرص الاستثمارية في مصر، بما يساعد على تدفق المزيد من الاستثمارات الأجنبية المباشرة في شريان الاقتصاد المصري.


لمزيد من المعلومات حول مؤتمر يورومني مصر، يرجى زيارة موقعنا  www.euromoneyconferences.com/egypt




=