07 July, 2015

Schneider Electric Egypt & North East Africa Continues its Commitment to Increase Local Direct Investment


Cairo, Egypt: 23 June 2015- As a part of its ongoing endeavor to increase its direct investments in the local market, Schneider Electric Egypt and North East Africa (SEE), recently sponsored a dinner debate in honor of H.E. Mr. Mounir Fakhry Abdel Nour, Minister of Industry, Trade and SMEs hosted by the French Chamber of Commerce and French-Egyptian Business Council. The dinner debate was attended by André Parant, French Ambassador to Egypt and Albert Fuchet, Country President, Schneider Electric Egypt and North East Africa, and group of Schneider Electric Egypt and North East Africa Vice Presidents in charge of different business units, as well as other top French & Egyptian investors.
The company is contributing to several national mega projects recently announced by the government, including the national electricity grid contingency plan and a number of renewable energy projects,
The Schneider Electric Egypt and North East Africa region is operating four countries: Egypt, Sudan, Libya and Malta. Schneider Electric Egypt was established in 1987 with its headquarters located in Cairo and has since expanded to include several branches across the country as well an ISO certified Regional Equipment Plant and Product Distribution Center in Badr City.
Around the world, Schneider Electric has a leadership position in energy and infrastructure, industrial processes, building automation and data centers/networks, as well as a broad presence in residential applications. 

شنايدر اليكتريك مصر وشمال شرق أفريقيا في حفل عشاء الغرفة التجارية الفرنسية على شرف وزير الصناعة والتجارة
القاهرة في 23 يونيو 2015- أقامت الغرفة التجارية الفرنسية ومجلس الأعمال المصري الفرنسي حفل عشاء على شرف السيد المهندس/ منير فخري عبدالنور- وزير الصناعة والتجارة والمشروعات الصغيرة والمتوسطة، وبحضور السيد السفير/ أندريه باران- السفير الفرنسي بالقاهرة. أقيم العشاء في فندق كونراد القاهرة.
حضر الحفل السيد/ ألبير فوشيه- العضو المنتدب لشركة شنايدر اليكتريك مصر وشمال شرق أفريقيا و رؤساء القطاعات المختلفة لشركة شنايدر اليكتريك مصر وشمال شرق أفريقيا ، بالإضافة لنخبة من كبار المستثمرين الفرنسيين في مصر، حيث تُعد شنايدر اليكتريك من كبرى الشركات الفرنسية المستثمرة في السوق المحلي.
تسعى شنايدر اليكتريك للتعرف بصورة متواصلة على أهم الفرص الاستثمارية الجديدة في السوق المصري من خلال حضور مثل الفاعليات الهامة التي تضم كبار المسئولين في الحكومة المصرية، في إطار سعيها لزيادة استثماراتها المباشرة في مصر، من خلال استثمارات جديدة أو التوسع في استثماراتها القائمة. الجدير بالذكر أن شنايدر اليكتريك تشارك في عدد من المشروعات القومية الكبرى التي أعلنت عنها الحكومة في الفترة الماضية، منها الخطة العاجلة لدعم الشبكة القومية للكهرباء ومشروعات الطاقة المتجددة في إطار مسئولية الاجتماعية للشركة تجاه المجتمع المصري.
تعمل شركة شنايدر اليكتريك مصر وشمال شرق أفريقيا في 4 دول هي مصر، السودان، ليبيا ومالطا. بدأت الشركة أعمالها في مصر عام 1987, يقع المقر الرئيسي للشركة في القاهرة، بالإضافة لعدة فروع في جميع أنحاء الجمهورية، هذا بالإضافة لمصنعها الإقليمي المتخصص في إنتاج اللوحات الكهربائية للضغط المنخفض و المتوسط  والحاصل على شهادة الأيزو، وكذلك مركز توزيع المنتجات في مدينة بدر.
تتمتع الشركة بمكانة رائدة في مجال الطاقة ومشروعات البنية التحتية، والعمليات الصناعية وإدارة المباني الذكية ومراكز وشبكات المعلومات بالإضافة إلى تميز الشركة في مجال التطبيقات السكنية.

=