Sunday, 1 March 2015

Arab Oil and Gas Show 2015 to highlight investment opportunities in downstream sector


GCC States strengthen downstream operations as they diversify economies  


March 01, 2015

The oil and gas sector’s downstream industries in the region are experiencing a robust growth, enabling the GCC states to continue to diversify their economies. The KSA, with the world’s largest conventional crude oil reserves under its possession and the capacity to produce 12.5 million barrels per day of oil, has drawn strategies to reinforce its downstream operation to drive industrial diversification. The UAE, on the other hand, has undertaken multi-billion dollar downstream expansion projects with an aim to cement its position at the top of the global refining and petrochemical industry.  

The 19th edition of the Arab Oil and Gas Show 2015 – the International Trade Exhibition for Onshore and Offshore Oil, Gas and Petrochemical Industries Serving the Middle East and beyond, will highlight the potential of the regional downstream sector and at the same time offer infinite investment opportunities to all downstream industry operators. The region’s premier oil and gas exhibition will take place from April 21 to 23, 2015 at the Dubai International Convention and Exhibition Center.

Anselm Godinho, Managing Director, International Conferences and Exhibitions (IC&E), said: “The Gulf States have undertaken strong measures that will push the downstream sector forward and define long-term sustainable economic growth for the region. The Arab Oil and Gas Show 2015 will focus on lucrative investment opportunities in the regional downstream sector.”

Held under the patronage of the Supreme Council of Energy and supported by the Government of Dubai and Dubai Water and Electricity Authority (DEWA), the Arab Oil and Gas Show 2015 is being organized under the theme ‘Synergy in Energy, At the Forefront of Sustainability.’ It will run in conjunction with WETEX 2015 – The Water, Energy, Technology and Environment Exhibition. The exhibition will also showcase all facets of the UAE’s oil and gas industry to a diverse, worldwide audience under the umbrella of a comprehensive Energy platform and will host recruitment and training sessions specifically for UAE Nationals. 

تماشياً مع التوجّه الخليجي نحو دعم الصناعات التحويلية لتحقيق التنوّع الاقتصادي

"المعرض العربي للنفط والغاز 2015" يستعرض فرص الاستثمار في قطاع عمليات النفط النهائية



1  مارس 2015

تشهد دول مجلس التعاون الخليجي نمواً مطرداً في حجم عمليات التكرير والمعالجة ضمن قطاع النفط والغاز، وذلك مرده إلى التوجّه المتنامي في المنطقة نحو دعم الصناعات التحويلية في سياق الجهود الرامية إلى تحقيق التنوّع الإقتصادي. وفي هذا السياق، عكفت المملكة العربية السعودية، التي تملك أكبر احتياطي من النفط الخام في العالم وتبلغ قدرتها الإنتاجية من النفط 12.5 برميل يوميا، على وضع استراتيجات واضحة المعالم لرفع مستوى عمليات النفط النهائية المتمثّلة في التكرير والمعالجة وذلك في سبيل دفع عجلة نمو القطاع الصناعي وتنويعه. وبدورها، بدأت دولة الإمارات تنفيذ العديد من المشاريع التوسعية المقدّرة قيمتها  بمليارات الدولارات في المجال، بما يدعم الجهود المحلية الرامية إلى ترسيخ مكانة الدولة في ريادة صناعة البتروكيماويات والتكرير في العالم.

ويأتي تنظيم الدورة التاسعة عشرة من "المعرض العربي للنفط والغاز"،  أحد أبرز المعارض التجارية المتخصّصة في قطاع الحفر والتنقيب في البر والبحر وقطاعات الغاز والصناعات البتروكيماوية في منطقة الشرق الأوسط والعالم، لتسليط الضوء على الإمكانيات والمقوّمات المتاحة في قطاع تكرير ومعالجة النفط في المنطقة واستعراض فرص الاستثمار للشركات العاملة في هذا القطاع الحيوي. وسيقام هذا الحدث المرتقب في الفترة بين 21 إلى 23 أبريل/نيسان المقبل في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض.

وقال أنسليم غودينهو، مديرعام شركة "إنترناشيونال كونفرنسز آند إكزيبيشنز"، الجهة المنظّمة للحدث: "اتّخذت دول الخليج العربي إجراءات فعّالة من شأنها دفع عجلة نمو قطاع عمليات النفط النهائية والصناعات

التحويلية وبالتالي المساهمة في رفد مسيرة التنمية الاقتصادية المستدامة في المنطقة. ونحن على ثقة بأن "المعرض العربي للنفط والغاز 2015" سيشكّل منصة ممتازة لتسليط الضوء على الفرص الاستثمارية المتوفرّة ضمن قطاع عمليات النفط النهائية والصناعات التحويلية في المنطقة".

ويأتي تنظيم "المعرض العربي للنفط والغاز 2015" الذي يحمل شعار "التعاون في مجال الطاقة، في طليعة الاستدامة"، ويقام تحت رعاية  المجلس الأعلى للطاقة وبدعم من حكومة دبي وهيئة كهرباء ومياه دبي، بالتزامن مع معرض تكنولوجيا المياه والطاقة والبيئة "ويتيكس 2015". وسيهدف المعرض إلى إستعراض  كافة الجوانب المتعلّقة بصناعة النفط والغاز في دولة الإمارات بمشاركة كبرى الشركات والجهات العاملة في مجال الطاقة من مختلف أنحاء العالم. وسيتخلّل الحدث أيضاً سلسلة من  الدورات التدريبية ومنصات التوظيف المخصّصة لمواطني الدولة.

=