25 February, 2015

MKU Introduces New Breakthrough Trauma Reduction Technology for Helmets at IDEX 2015


KANPUR, India, Feb. 25, 2015 -- (BUSINESS WIRE/ME NewsWire) -- MKU, a leading manufacturer of armour solutions for personnel and platforms, is showcasing the pathbreaking new RHT Technology for helmets that offers Double Protection to soldiers. It protects soldiers from bullets and fragments, reducing the resultant trauma occurring from the impact of bullets and fragments on the helmet shell by over 40% (as compared to standard helmets) according to tests conducted by HP White Laboratory, USA.
“The effect of resultant trauma in helmets can be dangerous and can lead to serious types of head and skull injuries. It is a known and growing concern of armed forces worldwide. This revolutionary technology will contain the incidents of such injuries substantially,” says Neeraj Gupta, Managing Director.
These helmets are being displayed for the first time at IDEX 2015 at Abu Dhabi and will also be showcased at Homsec - Madrid, SMES - Lebanon, LAAD - Brazil and Expo Seguridad – Mexico.
Also on display at IDEX 2015 will be a range of personal and platform armouring products manufactured using the 6th Generation Armouring Technology launched by MKU recently. These solutions are 40% lighter, thinner and more flexible compared to standard solutions in the market. This substantial reduction in weight offers more agility, speed, endurance and maneuverability to soldiers while carrying out their missions.
MKU has been at the forefront of technology and has constantly endeavored to develop lighter and more flexible ballistic protection solutions for the modern soldier. Body armour made using the latest Gen 6 armour technologies, Ammoflex 6 and Polyshield 6 were also on display at the exhibition. These are up to 40% lighter and offer excellent multi-hit protection. Conforming to the stringent NIJ 0101.06 and VPAM standards these provide the soldier with unrestricted movement, flexibility and comfort. Such solutions are ideal for Special Forces which need to carry out quick missions.
Over the years MKU has introduced several pioneering products which employ leading edge technology. These include Instavest, a quick release body armour and Boltfree technology for helmets. MKU was setup in 1985 and till date has provided protection to over 1.5 million soldiers and over 1500 platforms. Its products are used and trusted by more 230 forces in over 100 countries including the UN and NATO.
*Source: ME NewsWire

إم كي يو تعرض تقنية جديدة مبتكرة للحد من الصدمات للخوذات في معرض آيدكس 2015

كانبور، الهند 25 , فبراير 2015- (بزنيس واير/ميدل ايست نيوز واير): تعرض "إم كي يو"، الشركة الرائدة في مجال حلول الدروع الواقية للطواقم والمنصات، تقنية "آر إتش تي" الجديدة للخوذات التي توفر حماية مزدوجة لصالح الجنود. وتساهم هذه الحلول بحماية الجنود من الرصاص والشظايا، والحد من الصدمات الناتجة عن آثار الرصاص والشظايا على الخوذة بنسبة تتعدى الـ40 في المئة (مقارنة بالخوذات القياسية)، وذلك وفقاً لاختبارات أجراها مختبر "إتش بي وايت"، في الولايات المتحدة الأمريكية.

ويقول نيراج جوبتا، المدير الإداري لشركة "إم كي يو" في هذا السياق: "قد يشكل تأثير الصدمة الناتجة خطورة على الخوذات ويؤدي إلى أنواع خطيرة من الإصابات في الرأس والجمجمة. وهو أمر مقلق ومعروف ومتزايد لدى القوات المسلحة في جميع أنحاء العالم. وتساهم هذه التقنية الثورية بالحد من الحوادث التي تسبب مثل هذه الإصابات الخطيرة".

ويتم عرض هذه الخوذات للمرة الأولى في معرض آيدكس 2015 في أبو ظبي، وفي "هومسيك" في مدريد، و"إس إم إي إس" في لبنان، و"إل إيه إيه دي" في البرازيل ومعرض "إكسبو سيجوريداد" في المكسيك.

وسيتم كذلك في معرض آيدكس 2015 عرض مجموعة من المنتجات الشخصية والوقائية الخاصة بالمنصة تم تصنيعها باستخدام التقنية الوقائية للجيل السادس التي أطلقتها "إم كي يو" مؤخراً. وتعد هذه الحلول أخف وزناً بنسبة 40 في المئة وأنحف وأكثر مرونة مقارنة بالحلول القياسية في السوق. ويوفر هذا الانخفاض الكبير في الوزن المزيد من خفة الحركة والسرعة والتحمل والقدرة على المناورة لصالح الجنود أثناء تأديتهم لمهامهم.

وكانت "إم كي يو" في طليعة الشركات الرائدة في مجال التكنولوجيا، وسعت باستمرار لتطوير حلول أخف وزناً وأكثر مرونة تهدف إلى توفير حماية بالستية للجندي الحديث. وتتم صناعة الدروع باستخدام أحدث تقنيات الوقاية "جين 6"، و"أموفليكس 6" و"بوليشيلد 6" خلال المعرض. وتعد هذه المنتجات أخف وزناً بنسبة 40 في المئة وتوفر حماية ممتازة متعددة الضربات. وباعتبارها مطابقة للمعايير الصارمة "NIJ 0101.06 " من المعهد الوطني للعدالة و"في بي إيه إم"، توفر هذه الحلول للجندي الحركة غير المقيدة والمرونة والراحة. وتعد مثل هذه الحلول مثالية للقوات الخاصة التي تحتاج القيام بمهام سريعة.

وقد طرحت شركة "إم كي يو" على مر السنين العديد من المنتجات الرائدة التي توظف أحدث التقنيات. وتشمل هذه المنتجات "إنستافست"، وهو عبارة عن سترة واقية سريعة الإطلاق وتقنية "بولت فري" للخوذات. تأسست "إم كي يو" عام 1985، ووفرت حتى الآن الحماية لأكثر من 1.5 مليون جندي وأكثر من 1500 منصة. أما منتجاتها فهي مستخدمة وموثوق بها من قبل أكثر من 230 قوة في أكثر من 100 دولة بما فيها الأمم المتحدة وحلف شمال الأطلسي.

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.
يمكنكم الاطلاع على هذا المصدر الصحفي من خلال الربط


=