03 August, 2014

Acer V6 Series Monitors Win Best Choice Green ICT Award at Computex







The LED-backlit monitors made with post-consumer recycled material also received the SEAD Global Efficiency Medal for energy saving designs

Dubai, United Arab Emirates, August 03, 2014: Acer’s V6 series monitors made with post-consumer recycled (PCR) material has been selected for the Best Choice Green ICT award at Computex 2014. The LED-backlit monitors are designed with energy-saving features targeting business, government, and education markets and were recently awarded with the SEAD Global Efficiency Medal.
The Acer V6 series monitors with Full HD display feature Acer eColor and ComfyView technologies for colorful, clear visuals and glare reduction. Available in white or black color(1), these LED backlit LCD displays consume minimal energy and are built with a mercury- and arsenic-free panel. More than 13% of the total plastic weight is made with PCR ABS to help save natural resources. Intelligent, ergonomic and eco-friendly construction details have earned these monitors the EPEAT® Gold(2) ranking, and are ENERGY STAR® and TCO Certified.
The Acer V6 series monitors have received several accolades. They were awarded with the 2014 Global Efficiency Medal (by display size and countries) for the world’s most energy-efficient computer monitors by the Super-efficient Equipment and Appliance Deployment (SEAD) Initiative; received the Taiwan Green Mark; and are certified by the China Energy Conservation Program (CECP).
The Best Choice Award is one of the honors presented at the world’s second largest (largest in Asia Pacific) ICT procurement platform — COMPUTEX TAIPEI. The awards are presented to Taiwan's best ICT products available globally, and focus on functionality, innovation and market potential as the main judging criteria. The award, established in 2002, also serves as a stimulant for creativity.
Award winning products were showcased at the Best Choice Award Pavilion during Computex from June 3 to 7, 2014.

1 Color options vary by region.
2 EPEAT Gold registered in several countries, including the USA, Canada, and Taiwan.
 


سلسلة الشاشات الحاسوبية الاحترافية V6 من «أيسر» تفوز بجائزة «الخيار الأمثل بين الحلول التقنية الخضراء» خلال
«كومبيوتكس تايبيه 2014»
 
شاشات الإنارة الخلفية المرتكزة لتقنية LED والمُصنَّعة من مواد مستهلَكة مُعادة التدوير فازت أيضاً مؤخراً بالميدالية العالمية للفاعلية SEAD عن أفضل التصاميم المقتصدة بالطاقة
دبي، الإمارات العربية المتحدة، 03 أغسطس 2014: أعلنت «أيسر» عن فوز سلسلة شاشاتها الحاسوبية الاحترافية V6 المُصنَّعة من مواد مستهلَكة مُعادة التدوير بجائزة «الخيار الأمثل بين الحلول التقنية الخضراء» خلال معرض «كومبيوتكس تايبيه 2014». وتتسم هذه السلسلة من شاشات الإنارة الخلفية المرتكزة لتقنية LED بالعديد من مزايا توفير الطاقة وهي مصمَّمة بما يتلاءم مع احتياجات الشركات والمؤسسات والهيئات الحكومية والمؤسسات الأكاديمية والتعليمية، وكانت قد فازت أيضاً مؤخراً بالميدالية العالمية للفاعلية SEAD عن أفضل التصاميم المقتصِدة بالطاقة.
ومن أبرز مزايا سلسلة الشاشات الحاسوبية الاحترافية V6 ذات نَسَق الدقة الفائقة الكاملة «فُل إتش دي» أنها مزوَّدة بتقنية Acer eColor وتقنية ComfyView بما يضمن لمستخدميها دقة لونية أخاذة وصورة نقية بالإضافة إلى تقليص درجة التوهج لحماية العينين من الإجهاد. وتتوافر هذه الشاشات فائقة التقنية باللونين الأبيض أو الأسود (1) وهي تستهلك القدر الأدنى من الطاقة، كما أنها مُصنَّعة من ألواح خالية من الزئبق والزرنيخ. علاوة على ذلك فإن أكثر من 13 بالمئة من موادها البلاستيكية مصنَّعة بطريقة تفاعل البوليمر المتسلسل لصَوْن موارد الطبيعة. وكانت هذه السلسلة من الشاشات الحاسوبية من «أيسر» قد نالت اعتماد EPEAT® (الفئة الذهبية) لتصاميمها الذكية والأرﺠﻭﻨﻭﻤﻴﺔ والصديقة للبيئة، مثلما نالت شهادة الاعتماد العالمية «تي.سي.أو» TCO، وهي متوافقة مع معيار توفير الطاقة ENERGY STAR®.
ونالت سلسلة الشاشات الحاسوبية الاحترافية V6 عدة جوائز عالمية، منها الميدالية العالمية للفاعلية 2014 عن فئة أكثر الشاشات الحاسوبية فاعلية من حيث الطاقة المستهلَكة، وهي الجائزة المرموقة التي تمنحها مبادرة SEAD، كما نالت اعتماد «الختم الأخضر» من تايوان، واعتماد برنامج صَوْن الطاقة في الصين (CECP).
يُشار إلى أن جائزة «الخيار الأمثل بين الحلول التقنية الخضراء» من أبرز الجوائز التي يمنحها معرض «كومبيوتكس تايبيه»، الملتقى التقني الأكبر على الإطلاق في بلدان آسيا المطلة على المحيط الهادي، وثاني أكبر ملتقى من نوعه في العالم. وتُمنح هذه الجوائز المرموقة لأفضل منتجات تقنيات المعلومات والاتصالات التي تصنعها شركات تايوانية وتتوافر عالمياً، ومن بين معايير منح الجائزة الابتكار والأداء الفائق والحصة السوقية. وتُعد هذه الجوائز التي انطلقت عام 2012 من أبرز حوافز الابتكار بين الشركات التايوانية. وعًرضت منتجات تقنيات المعلومات والاتصالات الفائزة بجوائز «الخيار الأمثل بين الحلول التقنية الخضراء» ضمن جناح خاص خلال «كومبيوتكس تايبيه» الذي أقيم خلال الشهر الفائت.

(1) تتفاوت الألوان المتاحة من منطقة إلى أخرى.
(2) اعتماد EPEAT® (الفئة الذهبية) معتمد ببلدان عدة، منها الولايات المتحدة وكندا وتايوان.

=